• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Suomen nopein 2013!?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja BussiJussi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Nitrous sanoi:
Aika tiukassa voi olla bläkkärillä alle 2,83 sekuntia 0-100km/h.

Joo en minä väitäkkään että Bläkkäri kyseiseen aikaan tai kiihtyvyyteen pääsisikään mutta kertomani mukainen mainos ja kirjoitus jossain lehdessä oli aikanaan. Kolmen sekan tuntumassa Bläkkärin ajat on pyörinyt eteenkin niiden ensimmäisten vuosikertojen sillä tais olla -99 tjn. kun Honda sen tehoa laski. Toisaalta onhan tehottomimmillakin ja painavammillakin pyörillä päästy jossain testeissä alle kolmen sekunnin. No tätä nyt ei kannata alkaa spekuloimaan koska on niin monia testejä ja pyöriä ja olosuhteita ettei koskaan saada täysin selväksi miten joku pyörä kiihtyy tai ei kiihdy. :D Se on ikuinen keskustelun aihe ja menee vielä enemmän ohi tämän ketjun aiheen kuin väliin heittämäni kommentti Bläkkärin G-voimista! :D

cool´eri sanoi:
Joo en minä väitäkkään että Bläkkäri kyseiseen aikaan tai kiihtyvyyteen pääsisikään mutta kertomani mukainen mainos ja kirjoitus jossain lehdessä oli aikanaan. Kolmen sekan tuntumassa Bläkkärin ajat on pyörinyt eteenkin niiden ensimmäisten vuosikertojen sillä tais olla -99 tjn. kun Honda sen tehoa laski. Toisaalta onhan tehottomimmillakin ja painavammillakin pyörillä päästy jossain testeissä alle kolmen sekunnin. No tätä nyt ei kannata alkaa spekuloimaan koska on niin monia testejä ja pyöriä ja olosuhteita ettei koskaan saada täysin selväksi miten joku pyörä kiihtyy tai ei kiihdy. :D Se on ikuinen keskustelun aihe ja menee vielä enemmän ohi tämän ketjun aiheen kuin väliin heittämäni kommentti Bläkkärin G-voimista! :D

Muttakun spekulointi on täällä orgissa juuri hauskin asia. Epäilen vahvasti ettei mikään myytävä vakiopyörä tai auto täytä näitä väitteitä. Ettei vain olis niin että testit on tehty, mutta vehkeitä on peukaloitu monella eri tavalla. ..:;):

Moniko teistä on kiihdyttänyt vakiogixerillä 0-200km/h 7.5 sekunnissa? Urbaanin legendan mukaan C-mallin kybällä on "roll on" testissä ajettu 100->200 km/h 4.5 sekunnissa. Tietysti sliparilla ja PC:llä terävöitettynä:) Eli pyörä olisi niissä olosuhteissa pystynyt teorisassa tuohon 7.5 sekkaan.

Mutta pointtini on se, että jos vakio gixeri menee 7.5 s 0-200 km/h, niin sillä pitäisi silloin ymmärtääkseni mennä myös varttimaili alta 10 sekunnin :)

Viimeksi muokattu:
vetomies sanoi:

Se on aina ollut tuo "makuultaan lähtö" taidejaji viimeisen päälle.
Sama millä lähdetään ja millä alustalla.

Näin se tulee edelleenkin olemaan, vaikka kaikenlaista
"hyvää jatkoa jos oma ei riitä"- elektroniikkaa on käytössä.....
jos ei muuten, niin tarvitaan taito säätää se tilanteessa kohdalleen.

Muuten kyllä luonto jatkaa kulkuaan.... ja joku aina soittaa hieman paremmin kuin toinen, oli sitten
mittari katsojan korvassa, silmässä tai virallisessa kellossa :thumbup:.

TFM Taxin OAMK:n moottorilabran testijakso alkaa maanantaina ja kestää 2 viikkoa. Ollaan testaamassa asioita, mitä lajissa ei vielä ole testattu / analysoitu. Tämä tietty tarkoittaa harmaalla alueella liikkumista jolloin riskikerroinkin karvan kasvaa, mutta sehän onkin yksi niistä projektin suolaisista herkkuhetkistä. Myös polttoaine puolella haetaan meille uusia vaihtoehtoja joten jälleen kerran Kemikaali Ali pääsee hommiin ;-)

https://www.facebook.com/Teamforcem...3851181.125775.247039572014214&type=1&theater

Kuulin huhuja, että nopea(ampi) mopo ois taas ens kesänä radalla...Katumopoissa siis kovaa tulossa enskesälle... Pitäneekö paikkansa...

:)-

Jokohan joku siis osais tehdä nopean(man) GenII busan.... Aika kauan menny, eikä 100m/s GenII busia SaWonWoiman jälkeen rakenneltu...odotellaan kovasti!

En tiedä kenestä oot kuullu huhua, mutta ainakin itsellä tavotteena parantaa viime kesän tulosta :;):

Viimeksi muokattu:
Tällä erää (ainakin toistaiseksi) ei ainakaan oksentanut mitää ulos, tosin analyysi vasta alkaa joten kun tarkkuusmittauksia ja aine analyyseja vasta aletaan tehdä, niin selviää onko mikään paikka esim väsynyt? Voimaan kyllä saadaan sekunniksi ja jopa viideksiksin perkeleesti, mutta kun sitä voimaa pidetään minuutti kasvavaa vastusta vasten niin homma onkin himpun eri kuin pelkkä tehopiikki.

Mutta kyllä noilla koneilla jo rohkenee tälle suomi mailille osallistua joten se puoli ok, mutta kun se Bonneville on se päätavoite niin kontraaminen nyt ihan uusissa puissa.

Nitrous sanoi:
Eiköhän ne jaeta kentällä, mutta naapurifoorumilla on huomattavasti parempi vääntö kuin täällä. :D

jees, taidan perustaa oman sarjan jossa olen varmasti nopein :)-

linkitän säännöt sitten tänne (kunhan olen ne ensin itse keksinyt)

SamiN sanoi:
jees, taidan perustaa oman sarjan jossa olen varmasti nopein :)-

linkitän säännöt sitten tänne (kunhan olen ne ensin itse keksinyt)

Pitää kattoo itekin jos olis nopein luokassa kelta-musta kilvetön R1, josta puuttuu 1 kaatumatatti oikealta puolelta. Jos en noilla määreillä voita, lisätään sääntöjä sitten sitä mukaa, että voitto tulee varmasti. :p

Back