Jep, näin se menee että se tavoiteltu nopeus kannattaa välitysten puolesta miettiä siihen huipputehon kohdalle. Ja kannattaa myös muistaa että kun noita rataslaskureita jne. käyttää että oma mittari on useimmissa pyörissä todella optimistinen. Busan tapauksessa esim. oman mittarin 11k on oikeasti lähempänä 10.2k.Joo, on kyllä. Muzzyn stroker kitti siinä on. No sittenhän mä en ole pähkäillyt ihan väärin. KiittiSamahan se on taxissakin (varsinkin vaparina). Huipputeho tulee siinä 9000r/min tienoilla -> vakiovaihteistolla tarvii ajella aavikkovälityksillä. Edelleen allekirjotan sen mitä oon bussifoorumille kirjotellu, että 25m/s on maksimi männänopeus ja huipputehot tulee reilusti sen alapuolella (ainakin näillä ns kotitekosilla ja millään moottorilla ei sen yläpuolella). Stroukattu kone -> huipputehon kierrosluku tippuu alaspäin. Vai oliko se sun kava strokeri?Nyt oon miettiny tyhmän pääni puhki miksei Kawa kulkenut Joensuussa. Oon ihmetelly käyriä ja käppyröitä. Yksi selkeä vika oli liian tiuha välitys. Tehot putoo kuin lehmän häntä kun kierrokset nousee riittävästi. (eli nyt jo jossain vähän yli kolmensadan). Olis hienoa päästä vielä kerran kokeilemaan tänä kesänä. Toivottavasti se Lappeenranta toteutuu. Nyt sitten vaan nöyränä sorvin ääreen ja keksimään josko löytyis jotain muutakin parannettavaa välitysten lisäksi. Kyllä se Zetorikin vielä joskus kulkee.![]()
![]()
Itse tavoittelen aina sitä nopeutta omalla pyörällä tuohon 10.5k kohdalle oikeita kierroksia, sen yli lähtee teho tippumaan. Vaparinahan minulla on ehkä jotain 195-200 renkaalla (no viimeeksi Proboostin penkissä jopa 204). Noilla eväillä se 18/40 välityksillä ja 190/50 renkaalla vaparina kulki Joensuussa tenhulttion ajamana 326.6kmh ja itseni alla 323.3kmh. Sattuu aika liki tuota 10500rpm.