• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Suomen nopein 2008 ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jouniri
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
No asiaakin väliin:

- RHead 335km/h (Lappeenrannan lentokenttä, n. 2030m kiihdytys) -- TURBO
- Ahtis 334km/h (Pudasjärven lentokenttä n. 1500m kiihdytys) -- VAPARI
- Allekirjoittanut 332km/h (Pudasjärven lentokenttä n. 1500m kiihdytys) -- VAPARI+NOS

Nuo taitaa olla kovimmat tältä suvelta vai kuinka?
Onko miulla väärää tietoa, kun muistelen, että LPR:n kentällä matka oli 1800m? Kentän mitta kuitenkin on 2,5km, joten aika kiire tulisi vajaan 500m matkalla jarruttaa kovista nopeuksista.

Liy:n sivuilla oli tieto 330km/h, ilmeisesti tämä 335 on vbox:lla tms mitattu?
Tietosi pitää paikkaansa, 2500m kenttä ja tutkan kohdalla RHeadilla vauhtia 320. Missasi ilmeisesti jarrumerkin ja nopeus ~2030m kohdalla oli sitten 335. Tiukka jarrutus ja pyörä kuitenkin pysähtyi asfaltilla.
smile_org.gif
Tuon 330 ajoi tutkaan Artsi kansivikaisella pyörällä. Siitäkin oli aika mielenkiintoinen VBox käppyrä joka tuki Artsin kertomaa tapahtumakuvausta itse ajosta. Nopeus VBoxin mukaan tuolla vedolla oli muistaakseni 333.

No asiaakin väliin:

- RHead 335km/h (Lappeenrannan lentokenttä, n. 2030m kiihdytys) -- TURBO
- Ahtis 334km/h (Pudasjärven lentokenttä n. 1500m kiihdytys) -- VAPARI
- Allekirjoittanut 332km/h (Pudasjärven lentokenttä n. 1500m kiihdytys) -- VAPARI+NOS

Nuo taitaa olla kovimmat tältä suvelta vai kuinka?
Onko miulla väärää tietoa, kun muistelen, että LPR:n kentällä matka oli 1800m? Kentän mitta kuitenkin on 2,5km, joten aika kiire tulisi vajaan 500m matkalla jarruttaa kovista nopeuksista.

Liy:n sivuilla oli tieto 330km/h, ilmeisesti tämä 335 on vbox:lla tms mitattu?
Tietosi pitää paikkaansa, 2500m kenttä ja tutkan kohdalla RHeadilla vauhtia 320. Missasi ilmeisesti jarrumerkin ja nopeus ~2030m kohdalla oli sitten 335. Tiukka jarrutus ja pyörä kuitenkin pysähtyi asfaltilla.
smile_org.gif
Tuon 330 ajoi tutkaan Artsi kansivikaisella pyörällä. Siitäkin oli aika mielenkiintoinen VBox käppyrä joka tuki Artsin kertomaa tapahtumakuvausta itse ajosta. Nopeus VBoxin mukaan tuolla vedolla oli muistaakseni 333.
Siis jarimmän muistelon ja mun lahjomattoman vboxin käppyrän turvin nostetaan artsi kekkereille mukaan sijalle 3. / kansivikaisenakin (mitähän terveenä?)

top 4 siis 1. rhead 335 2. ahtis 334(tulokas kausi-08) 3. artsi 333 ja 4. jarim 332 tällä hetkellä. muistettavaa on että jarim ja ahtiksen tulokset ovat 1500m matkalta ja rhed 1800m matkalta joten tiukkaa tulee joensuussa heidän kesken olemaan ja toivotaan sekaan vielä muutama yllättäjä niin saadaan peli jännäksi... ja diagnoosi tässä vaiheessa on turbo busien eduksi... jokohan laittas big cc hen tilauksen vetämään vai malttasko joensuun tulokset ensin?

Tyly - en ole ollut väärässä etkä sinä oikeassa, muistan hyvin yhden keskustelun jossa tuollaista väitit - lopettaisit jo asioiden kärjistämisen. Mielipide-eroja meillä on, mutta ne eivät ole vääriä tai oikeita.

En vaan jaksa väitellä itsestäänselvyyksistä koska tietotaito eri ihmisillä voi olla ihan eri asioista ja eri tasolla. Samoin en halua julkisesti arvostella kolmannen osapuolen tuotteita tai tekemistä tällä palstalla peläten seuraamuksia. Lisäksi koska tällä palstalla selvästi sallitaan ns. thread hijacking menettely niin tänne kirjoittaminen on turhaa kun asioista voidaan vääntää ja kääntää vaikka mihin suuntiin. Edellisistä syistä johtuen en tällä hetkellä aktiivisesti seuraa tätä palstaa vaan kaikki täältä tulevat viestit menevät suoraan roskapostiin.

Mutta toivottavasti voidaan keskittyä oleellisempaan ja joskus pääset paikalle johonkin näistä tapahtumista AJAMAAN niin silloin voidaan keskustella asioista naamatusten - JULKISESTI tai pienellä porukalla. Mulle sopii esim Joensuu hienosti, tosin säävarauksella - eli sateen sattuessa tehdään jotain muuta kuin seisotaan radan varressa.

Aika järjetön lähtökohta tuo että ajetaan kadulla - ihan mielipuolinen ajatus, jollei kyseessä ole "all in" pokerin peluu jolla yritetään saada vastustaja luovuttamaan. Toisaalta jos ei ole sopivaa korttia niin sittenhän ei ole mitään menetettävääkään.

Nyt taas harmittaa kun tuli edes avattua koko moottoripyörä.org. Laitan sen seuraavaksi firwallissa kiellettyjen saittien listalle niin ei tule vahingossakaan katsottua tänne.
Kyllä ajattelin edelleen välillä vastata, jos huomaan, että joku jakaa väärää tietoa.

Yksi esimerkki. En tiedä, miten tämän suuri yleisö ymmärtää.

Minä kirjoitin toisessa topikissa:
sanoi:
Commanderilla pystyy myös säätämään pyttykohtaisesti.

Ja vastasit suoraan minulle, tuohon ko. topikkiin kirjoittamaani yhteen ainoaan lauseeseen:
sanoi:
Ei muuten tyly pysty kommarilla säätämään noita eri karttoja puhumattakaan pyttykohtaisista eroista eri kartoilla ja kierrosluvuilla - vaikka tyhjäkäynnin pyttykohtaisen trimmin sillä pystyykin tekemään.

Totuushan oli se, että PC:llä voi säätää pyttykohtaisesti TPS/RPM -kartan. Mielestäni tuossa sen kyllä kielsit, tai väkisin siitä jää ainakin se kuva.

No sovitaan vaikka petrik sitten niin, että sinä et ole koskaan väärässä, vaan moni muukin (minun lisäkseni) on sitten ymmärtänyt kirjoittamasi väärin.

Etkö ole koskaan ajanut kadulla reippaammin? Ei se nyt mikään järjetön ajatus ole, ja uskon monen tehokkaamman pyörän kuskin kiihdyttäneen usein kaasu pohjassa kadullakin sekä ajaneen mittarin tappiin. En usko, että sinäkään olet aina malttanut kadulla.. Tekopyhyyttä, jos näin väität  
wink.gif

Jos aikuisia ihmisiä alkaa oikeasti prätkistä, rakentelusta ja ajelusta kirjoittelu kovasti ahdistamaan, niin kannattaa miettiä uudestaan, että onko se nyt sittenkään niin vakavaa? Niinkö vakava on asia, ettei kestä vasta-argumentteja välillä lukea, vaan mieluummin sulkee koko forumin  
tounge.gif

Kyllä sitä pientä piikittelyä pitää kestää, jos kerran on varaa piikitellä muitakin.

Minua ei Petrik enää ihan hirveästi kiinnosta se radoilla notkuminen, sen takia en ole siellä käynyt. Eikä ole kyllä vuoteen ollut siihen sopivaa laitettakaan ehjänä. Sen verran tuli jossain vaiheessa käytyä, että riitti tällä erää mulle. Ehkä joskus vielä. Hyvän kuvan kuitenkin sain siitä, että mikä on vaikeaa ja mikä ei.
non niin

meittillä on toi pärrä nipussa niin sanotulla biltema virityksellä siis kyseessä melkein vakio musta mp joka tulee tälle suvelle edustamaan TFM ää joensuuhun 1. kuskina Teemu ja hätävarana mä ;-) eli kaivahan kilonen kaapista ja tuu narraa meijän kanssa muita? samalla saadaan tohon tulosluetteloon jatkoa...

non niin

meittillä on toi pärrä nipussa niin sanotulla biltema virityksellä siis kyseessä melkein vakio musta mp joka tulee tälle suvelle edustamaan TFM ää joensuuhun 1. kuskina Teemu ja hätävarana mä ;-) eli kaivahan kilonen kaapista ja tuu narraa meijän kanssa muita? samalla saadaan tohon tulosluetteloon jatkoa...
Jep, tänään vietin 8 tuntia tallilla, ja pyörä on valmis Joensuuhun. Eli se tulee Jampan kyydissä sinne. Ainakin Jarim ja Jamppa ajelee sillä, saa se Teemukin ajaa jos haluaa.

Välitykset on nyt niin, että 324km/h 3% luistolla (uudella renkaalla). Mulla hiukkasen kulunut rengas. Yli 300km/h on tavoite, epäilen varaa löytyvän hyvissä oloissa jopa 310-320km/h vauhtiin.

Huomenna aamusta vielä viimeinen hienosäätö Dyno-Mightin penkissä. Toivottavasti ei kajahda sinne penkkiin
tounge.gif

non niin

Jep, tänään vietin 8 tuntia tallilla, ja pyörä on valmis Joensuuhun. Eli se tulee Jampan kyydissä sinne. Ainakin Jarim ja Jamppa ajelee sillä, saa se Teemukin ajaa jos haluaa.

Välitykset on nyt niin, että 324km/h 3% luistolla (uudella renkaalla). Mulla hiukkasen kulunut rengas. Yli 300km/h on tavoite, epäilen varaa löytyvän hyvissä oloissa jopa 310-320km/h vauhtiin.

Huomenna aamusta vielä viimeinen hienosäätö Dyno-Mightin penkissä. Toivottavasti ei kajahda sinne penkkiin  
tounge.gif
hienoa, elä mee nyt sinne penkkiin rikkoo sitä jos kerran nipussa on. Faktaa on et jos jarim vedon pari vetää niin siitä tuskin kellään tappi paranee sillä kertaa.

meidän tavoite on saada teemulle ainakin yksi veto jäi meinaan viime vuonna joensuussa ja nyt lappeenrannas teemun ajot ajamatta joten toivotaan nyt parempaa onnea.

non niin

tounge.gif
hienoa, elä mee nyt sinne penkkiin rikkoo sitä jos kerran nipussa on. Faktaa on et jos jarim vedon pari vetää niin siitä tuskin kellään tappi paranee sillä kertaa.

meidän tavoite on saada teemulle ainakin yksi veto jäi meinaan viime vuonna joensuussa ja nyt lappeenrannas teemun ajot ajamatta joten toivotaan nyt parempaa onnea.
Pitää säätää se tuolle kisabensalle erikseen, muuten kajahtaa melko varmasti
smile_org.gif

non niin

tounge.gif

smile_org.gif
mullakin on tossa racing bensaa vaan ei teemulle kelvannu eli halus 10 litraa vpoweria... hauska nähä pärjääkö edes ysi vainaan lukemille? tuu kentän reunalle mulle kaveriksi jos ajohommat ei niin kiinnosta.

kuten totesin, että jos on nyt nipussa niin elä kiusaa liikaa penkissä... mukavaa ois saada se viime kesäinen honda mieskin radalle (siis se joka ei tullut?), tulis tonnisille omat kapinat.

non niin

tounge.gif

smile_org.gif
mullakin on tossa racing bensaa vaan ei teemulle kelvannu eli halus 10 litraa vpoweria... hauska nähä pärjääkö edes ysi vainaan lukemille? tuu kentän reunalle mulle kaveriksi jos ajohommat ei niin kiinnosta.

kuten totesin, että jos on nyt nipussa niin elä kiusaa liikaa penkissä... mukavaa ois saada se viime kesäinen honda mieskin radalle (siis se joka ei tullut?), tulis tonnisille omat kapinat.
Tulisin mielelläni, vaan matkaa on sen verran, että vässykkänä laitoin vaan pyörän tulemaan..  
sad_orig.gif
Kyllä mua ajohommat tietty kiinnostaa eniten, mutta tällä kertaa näin.

non niin

tounge.gif

smile_org.gif

Tulisin mielelläni, vaan matkaa on sen verran, että vässykkänä laitoin vaan pyörän tulemaan..  
sad_orig.gif
Kyllä mua ajohommat tietty kiinnostaa eniten, mutta tällä kertaa näin.
Ok, next time meille molemmille. Ja ei muuta kun matkaan...

Löytyykö Suomen nopein tänään Joensuusta..?

Joensuussa mennyt jo tähän mennessä ainakin viisi pyörää yli 334km/h. Rhead, jarim, petrik, Teemu (Rissasen pyörällä), ahtis... Kaikilla alla Busa. Kovaa ne jannut vetää. Mielenkiinnolla odotellaan minkälaisia tuloksia taululla, kun päivä on pulkassa.

Jep, Gixxeri meni vähän kuten arvelinkin, ehkä hiukan lujempaa. 321km/h tutkaan rajoitin paukkuen. Jarim raportoi, että pidempää välitystä kaipaisi. Meni kuulemma reilusti ennen maalia rajoittajaan, eli menohaluja löytyi selvästi kovempaankin lukemaan
smile_org.gif

Aika hyvin vaparille "starttimoottorille" ilman kaasuja  
tounge.gif

Hyvinhän sen Gixu liikkuu. Kai se Jamppa ajaa vielä sillä, niin näkee miten vaikuttaa käytännössä n. 20kg painoero... Vai ehtiikö rätkiä Jampallakin rajoittimeen...?

Oho, kovat lukemat!

Seuraavaksi väitellään ja kokeillaan sitten siitä että kulkeeko vakiogikseri paremman tehopainosuhteen ansiosta kovempaa samalla matkalla mitä k8 busa, ilman rajoittimia ;)

sanoi:
Jep, Gixxeri meni vähän kuten arvelinkin, ehkä hiukan lujempaa. 321km/h tutkaan rajoitin paukkuen. Jarim raportoi, että pidempää välitystä kaipaisi. Meni kuulemma reilusti ennen maalia rajoittajaan, eli menohaluja löytyi selvästi kovempaankin lukemaan

Ihan mielenkiinnosta, mitkä oli välitykset ja millä kierroksella rajoittaja?

sanoi:

Ihan mielenkiinnosta, mitkä oli välitykset ja millä kierroksella rajoittaja?
Edessä +1, muuten vakio. Rajoitin tulee 13.100rpm kohdalla (mittarin mukaan 13.500rpm), eli vakio sekin.

Huhut kertovat isolohko busasta jolla ajettu 348km/h ilman kaasuja tai ahtimia.......suht sairas tulos vapari pyörälle!!

Back