• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Suojaustason päivittelyä: niskatuki ja suojapaita katuajoon?

EVS R4 ollut täällä nyt yhden kesän käytössä minisuper-ajossa. Ei valittamista, ja näin pystyssä ajoasennossa sallii kypärän liikkeenkin sen verran, mitä tarvitsee. Metsähommissa tai kyykyssä ehkä eri juttu.

Mitä enemmän suojia, niin sitä vaikeampi lähteä ajelemaan. Turvallista sitäkin kautta.

mun mielestä katukäyttöön paras vaihtoehto on oltava airbag liivi. esim Tokion yms poliisit käyttää niitä. Ei haittaa pään liikettä ennenkuin tarvitsee ja on se selällekkin oltava parempi, että välissä on 10cm ilmapatjaa, kuin sentti jotain alumiinikennoa.

eikä vaadi hirveää säätämistä ajoon lähtiessä. Voi ajaa vaikka pelkällä liivillä jos on hellettä.

Mulla on leat stx road muistaakseni L koossa ja 20mm säätöpaloilla. Ruoto on 180cm 75kg ns. normaali. Käyttö pääosin crossi, enska rr ja joskus ajelen myös kadulla. Crossilla en enää edes huomaa se olemassa oloa, kyykkylaitteilla vähän rajoittaa pään liikettä, mutta ei niin paljoa, et tosta enää luopusin. Tarkemman setupin voin katella tallilla, jos jotain kiinnostaa.

Kertaalleen tuota häkkyrää on pitänyt jo oikea ja naarmuista päätellen se on myös säästänyt multa yhden kypärän.
Ajoasento on muokkautunut tuon myötä radalla enemmän koko kroppaa menosuuntaan kääntäväksi, joka toimii omalla kohdalla. Maku asioita kuitenkin ajoasennon osalta, mutta kannnattaa sitä suojaa ainakin sovittaa, jos siitä kokee 250€ edestä turvaa saavansa.

suizaki sanoi:
Mulla on leat stx road muistaakseni L koossa ja 20mm säätöpaloilla. Ruoto on 180cm 75kg ns. normaali. Käyttö pääosin crossi, enska rr ja joskus ajelen myös kadulla. Crossilla en enää edes huomaa se olemassa oloa, kyykkylaitteilla vähän rajoittaa pään liikettä, mutta ei niin paljoa, et tosta enää luopusin. Tarkemman setupin voin katella tallilla, jos jotain kiinnostaa.

Kiitos tiedoista! Eiköhän tuo L ole passeli meikäläisellekin, kun samaa kaliiperia ollaan. Laitoin tämän Scottin tilaukseen, kun siitä oli ko. kokoa jäljellä. http://www.fc-moto.de/Scott-Neck-Brace-Street/fi
Jos tuon avulla nyt kuolee ja halvaantuu hiukan vähemmän, ei hinta oo edes älytön. Joo, oon turvallisuushakuinen...

Air bag oli myös harkinnassa, mutta päädyin nyt tähän. Nuo kun vielä hiukan halpenevat (etenkin se Dainesen systeemi), tulevat kyllä varmaan olemaan suosituimpia suojia katukäytössä.

Re: Suojaustason päivittelyä: niskatuki ja suojapaita katuajoon?

Kannattaa kokeilla. Leatt road l/xl koossa oli mulle liian pieni ja mitat jotain 170cm/70kg. Olisi sen isoimman koon vaatinut mulla. Ajopuku,selkäpanssari,rintapanssari ja kyttyrä vaikuttaa aika paljon. Eli jos mittailet taulukon mukaan, niin ajokamat päällä

Back