• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Suojapaidat/takit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kyytsis
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Millaisella pyörällä ajelet? Taipuuko tuollainen kuinka kyykkyyn ajoasentoon? Näyttää ainakin kankealta.
confused_orig.gif
Enskalla mennään, mutta en ole tuon havainnut haittaavan mitenkään ihan normaalia liikkumista. Kannattaa käydä jossain liikkeessä testaamassa päälle, niin sittepä sen tietää, että soveltuuko itselle. Esim. Allrightilla löytyy edukas versio. Tässä *kliks* (pdf) Sivulla 3, BJ22 suojapaita. Siinä on vaan tuo selkäsuoja hiukan lyhyt.

Ihan kiinnostuksesta, miten pahasti iskee hiksaa Gore-takin sisällä kuumana kesäpäivänä jos on tuommonen Forcefield päällä ja takin omat suojat poistettuna...?
Sanotaanko näin että taatusti viilein suojapaitasysteemi kesähelteelle. Pikemminkin kaikki riippuu siitä Core-takista ja kuinka hyvin se takki hengittää. Jos se on esim. XCR Core-Texistä tehty ajotakki, niin sinne vain Italian helteisiin. Jos se on taas joku IXS-vesipussi, niin viileää siitä ei saa mitenkään. MP 08 -messuilla on N+1 suojapaitaa esillä, eli ei muuta kuin kaikkia koittamaan ja todenäköisesti päädyt sitten Forcefieldiin ellei sitten hinta ole se rajoittava tekijä...

Kolmevuotta sitten paha ketara ja ajoasuna Yoko jossa selkäsuoja jonka ansiosta vielä kävelen. Näissä hommissa ei ole oikotietä eikä lyhintä matkaa. Sen uskoo kun kerran kokee.
cool.gif

Ei tuossa juuri ole järkeä tilata tuolta kimppana, koska postikulut jäävät 15e paikkeille, ja jo pelkästään Suomessa tuon paketin lähetys eteenpäin tulee kalliimmaksi. Ehkä

Myykö/maahantuoko mikään liike noita Two-X suojapaitoja pk-seudulla tai ylensäkään Suomessa? Olen yli 190cm onko XL-koko minun valintani? Pedaali?

Juu, tuommonen suojapaita on hyvä kesällä. Suojat on paljon jämäkämmät, kuin missään takissa. Kätevä ja nopea laittaa päälle.
T-paita vaan alle ja liikkeelle. Ei tule hiki ajellessa.
Ja sateen sattuessa vaan se kuoritakki päälle. Ilman suojia tuommonen tixtextakki taittuu melko pieneen tilaan takapoksiin.
Tällaisella pörtsäilin itse viime kesänä. *kliks*
Juu...kuinkas tollanen noin niinku matkanteos..alkaakos aharistaa jos kokopäivän/viikon pitää putkeen?

Tuo suojaus alkaa olla jo sitäluokkaa et voi jo puhua suojasta.

Juu, tuommonen suojapaita on hyvä kesällä. Suojat on paljon jämäkämmät, kuin missään takissa. Kätevä ja nopea laittaa päälle.
T-paita vaan alle ja liikkeelle. Ei tule hiki ajellessa.
Ja sateen sattuessa vaan se kuoritakki päälle. Ilman suojia tuommonen tixtextakki taittuu melko pieneen tilaan takapoksiin.
Tällaisella pörtsäilin itse viime kesänä. *kliks*
Juu...kuinkas tollanen noin niinku matkanteos..alkaakos aharistaa jos kokopäivän/viikon pitää putkeen?

Tuo suojaus alkaa olla jo sitäluokkaa et voi jo puhua suojasta.
Mitähän tuo olis ollu yhteen putkeen kerralla päällä... Olisko joku 4 - 5 tuntia. En nyt muista, mutta en ole huomannut mitään ahistusoireita missän välissä.

Kovasti kiinnostaisi, miten nuo naisimmeisen päälle istuvat? Jos on meinaan kovat suojat tuossa rintojen kohdalla. Oon yrittäny googlailla, Daineselta löytyi tuo Gladiator jossa on pehmustus edessä. Turvallisempi kai tuo kun ei mitään? Vai löytyisikö muita? Kellään naismotoristilla kokemuksia?

Back