Suodattimen vaihto

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kawa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Suodattimen vaihto - Kuinka usein vaihdat ?

• Joka kerta kun öljytkin

Ääniä: 2 100,0%
  • Joka toinen kerta

Ääniä: 0 0,0%
  • Aina kun huoltokirjassa sanotaan niin

• Vaihdatan öljyt huoltoliikkeessä

• Ääniä yhteensä
    2
Säännöllisesti..
talktohand.gif

joka kerran kuin vaihdan öljytkin.ei se suodatin niin paljoa maksa,ja on kuitenkin vähän niinkuin halpa henkivakuutus koneelle.

Öljyt ja suodatin samalla kertaa, 16.000 km välein kuten ohjekirja käskee tai kerran vuodessa...
biggrin.gif

Vaihan joka kerta suodattimen kun öljytkin. Miksi säästää muutama eku suodattimessa? Mulle ainakin kelpaa tarvike suodatin, olen käyttänyt orkkiksiakin millon miltäki tuntuu.

Aina suodatin kun öljytkin. Joku sakemannien tutkimus kerran ehdotti, että kannattaisi jopa vaihtaa suodatin öljynvaihdon välillä (eikä missään tapauksessa jättää vaihtamatta kun vaihtaa öljyt). Öljyt olen vaihtanut suosituksen mukaan n. 12.000 välein.  
062802moto_prv.gif

Eipäs ole filtteriä
biggrin.gif

Vaan joku verkkosuodatin suojelemassa öljypumppua, sen olen putsannut ohjekirjan suosituksen mukaan. Öljyt vaihtuu sitten useasti kompensoiden filtterin puutetta.

Öljynvaihdon teen 6 tuhannen välein ja suotimen vaihdan joka toinen öljynvaihtokerta. Manuaalin suositus kummallekin olisi 12 tkm.
Alkuperäinen öljynvaihtosuositus on tietääkseni Hondan mineraaliöjyille, ja käyttämälläni puolisynteettisellä voisin varmaan oikeasti ajaa suosituksen mukaiset kilometrit. Semmoinen havainto vaan, että paikallinen pätkäajo kyllä vetää öljyn mustaksi jo tuolla 6 tonnilla, mutta Euroopan reissun jälkeen kesällä öljy oli vielä varsin kirkasta.

Öljyt ja suodatin 12tkm välein, tai ainakin kerran vuodessa. Aika lähelle tuleekin tuo 12tkm vuodessa.

Joka kerta kun vaihtuu öljyt, menee filsukin uusiin.

Muistelen katelleeni Kympin manuaalista ettei siihen tarttis öljyjä vaihtaa kun joka toisen huollon kohdalla, ts. 12tkm:n välein
omg.gif
Muistanko sit oikein, on jo ihan eri asia... No, oli miten oli, jokaisen huollon yhteydessä vaihtuu öljyt + suodatin, eli 6tkm:n välein. Ja tätä samaa rataa jatkan sittenkin kun pyörästä takuu umpeutuu ja alan enemmän ite tekemään huollot.

Back