• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Suljettu foorumi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja aksu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kiitokset, Korppi ja parjan-fin, asiallisista kommenteistanne (ja nyt todella tarkoitan, mitä sanon, vaikka muuten tuleekin vitsailtua). Jyrille: Sitä saa mitä tilaa.
033102bebe_1_prv.gif

P.S. En suostu ymmärtämään merkki/mallikohtaisia salasanafoorumeja, koska salaseurameininki ja nurkkakuntaisuus ei ole meikäläisen juttu.

MUTTA, Ducatimiehet ja -naiset ovat kuitenkin harvemmin huutelemassa muissa foorumeissa kurkku suorana Forza Italiaa tai yleensäkään mitään ja muutenkin Ducati foorumissa on, ducatistien puolelta ainakin, minunkin mielestäni pysytty pääasiassa asialinjalla.
Jep, tottakai teitä "ducatisteja" näkyy harvemmin kommentoimassa muilla merkkitopiikeilla yms. koska olette aika pieni ryhmä tässä isossa joukossa. Ja jos lasketaan tolla perusteella niin onhan se vaan luonnollista että muitten merkkien edustajat kommentoi vaikkapa nyt sitten ducatipalstalla ahkerammin kuin Ducatistit esim. Honda palstalla... Muitten merkkien edustajia on jumalattomasti enemmän nääs!!! Käviskös tämmönen analyysi kenenkään järkeen?

Kannattaa kahlata vaikka vaan huvikseen noita muittenkin merkkien aiheita läpi niin huomaa kyllä että ette te yksin ole sitä piikittelyä vastaanottamassa taikka antamassa. Tää on tämmöstä kun netissä porukka kirjottelee, se on niin helppoa olla kärkevä puoleen ja toiseen. Samalla kun osaa omasta mielestään olla kärkevä niin PITÄÄ osata ottaa muitten täyslaidalliset vastaan myös. Kuitenkin se on niin että moni muukin osaa täällä tuota sanan säilää heiluttaa!!!  
wink.gif

Pää siis jokaisella ulos omasta hanurista ja vaikka ajeleen jos tuntuu että keittää yli äyräiden...  
cool.gif

Kerrohan, mitä olen saanut ja tilannut?

Ei näitä nettikeskusteluita oteta mitenkään henkilökohtaisena missiona, lähinnä pitäisin näitä hauskana ajanvietteenä.
tounge.gif
wink.gif
biggrin.gif
Hohhoijaa, kerrotaan nyt sitten lyhyesti. Ensin hehkuttelit Ducatia kritiikittömästi ja nimittelit japsikikottimia. Kun Tylyttäjä antoi (huumorilla) takaisin samalla mitalla - ja vähän korkojen kanssakin
biggrin.gif
- rupesit kirkumaan suljettua foorumia Ducatille. Säälittävää vinetystä, joka tuo lähinnä mieleen Rehupiiklesin kappaleen "Fräköötä". Kuuntele se, niin ymmärrät mitä tarkoitan.
033102bebe_1_prv.gif
Tähän aiheeseen en enää kommentoi, joten voit rauhassa jatkaa vinetystäsi
wink.gif

Jep, tottakai teitä "ducatisteja" näkyy harvemmin kommentoimassa muilla merkkitopiikeilla yms. koska olette aika pieni ryhmä tässä isossa joukossa. Ja jos lasketaan tolla perusteella niin onhan se vaan luonnollista että muitten merkkien edustajat kommentoi vaikkapa nyt sitten ducatipalstalla ahkerammin kuin Ducatistit esim. Honda palstalla... Muitten merkkien edustajia on jumalattomasti enemmän nääs!!! Käviskös tämmönen analyysi kenenkään järkeen?

Kannattaa kahlata vaikka vaan huvikseen noita muittenkin merkkien aiheita läpi niin huomaa kyllä että ette te yksin ole sitä piikittelyä vastaanottamassa taikka antamassa. Tää on tämmöstä kun netissä porukka kirjottelee, se on niin helppoa olla kärkevä puoleen ja toiseen. Samalla kun osaa omasta mielestään olla kärkevä niin PITÄÄ osata ottaa muitten täyslaidalliset vastaan myös. Kuitenkin se on niin että moni muukin osaa täällä tuota sanan säilää heiluttaa!!!  
wink.gif

Pää siis jokaisella ulos omasta hanurista ja vaikka ajeleen jos tuntuu että keittää yli äyräiden...  
cool.gif
Hep!

Enpä muuten ole väittänytkään, että Ducatit ja niillä ajavat olisivat ainoa merkki tai ryhmä, joka saisi naljailua tai piikittelyä osakseen. Kuten yritin jo painottaa, minua lähinnä häiritsee näiden keskustelujen huuhaa- aste, vaikkakin osaan käyttää hiiren rullaa ja ohittaa ne "ei niin tärkeät"- kommentit.
tounge.gif

Sitä(kään) en osaa sanoa, että johtuuko tällä sivustolla kirjoittavien ducatistien muiden merkkien foorumeilla esittämien kommenttien vähyys ryhmän pienuudesta, vai johtuuko se jostain muusta?
nixweiss.gif
Toisaalta suurempaan ryhmään mahtuu enemmän... hmm, sanotaako vaikka sanavalmiita yksilöitä.
tounge.gif
Sinänsä analyysi käy siis järkeen.
smile_org.gif

Mutta, kuten jo totesin, minua ei tämä "merkkien taisto" jossain helkkarin Orgelin foorumissa haittaa - kaikki vähiten kiinnostaa. Ei ihan yllä top kolmoseen elämän to-die-for- listalla.
biggrin.gif
biggrin.gif

Koko topikki näyttää nyt hassulta, kun aloitusviesti on poistettu...taikka moni muukin viesteistä...

Mielipide-ero jutuista ei pitäisi kenenkään ottaa nokkiinsa, mun mopostani saa ainakin kuulla vaikka mitä kettuilua, vaikka omasta mielestäni se onkin planeetan paras.

Voihan noihin Enola Gayn pilotin ja kumppaneiden viesteihin olla vastaamatta.
Eihän niissä mitään asiasisältöä koskaan ole ollut.
Asiallinen kommentti, Bomber!

Et näy provosoituneen eräästä edellisestä, toisin kuin jotkut.

Itse vaihdoin pari viikkoa sitten Ducatista BMW:hen, mutta aion silti käydä seuraamassa Ducati-keskustelua koska kaikki eurooppalaiset merkit kiinnostavat. Ja jopa kaikki japanilaiset. Joskus jopa nepalilaiset jos niitä on.

Olen aina ollut merkkiuskollinen mutten koskaan -fanaattinen. Pitää vähän sietää.

Ja lopuksi: MUN PYÖRÄ ON AINASKI SATA KERTAA VAHVEMPI KUN TEIJÄN ISKÄ...! eiku...

Kerrohan, mitä olen saanut ja tilannut?

Ei näitä nettikeskusteluita oteta mitenkään henkilökohtaisena missiona, lähinnä pitäisin näitä hauskana ajanvietteenä.  
tounge.gif
wink.gif
biggrin.gif
Hohhoijaa, kerrotaan nyt sitten lyhyesti. Ensin hehkuttelit Ducatia kritiikittömästi ja nimittelit japsikikottimia. Kun Tylyttäjä antoi (huumorilla) takaisin samalla mitalla - ja vähän korkojen kanssakin
biggrin.gif
- rupesit kirkumaan suljettua foorumia Ducatille. Säälittävää vinetystä, joka tuo lähinnä mieleen Rehupiiklesin kappaleen "Fräköötä". Kuuntele se, niin ymmärrät mitä tarkoitan.
033102bebe_1_prv.gif
Tähän aiheeseen en enää kommentoi, joten voit rauhassa jatkaa vinetystäsi
wink.gif
Tämä keskustelu tosiaan on edennyt sellaiseen suuntaan, että se on varmasti yksi turhimmista orgelin historiassa.

Sain kuitenkin aiheesta keskustelua aikaiseksi, joten eiköhän viestit pysy itsekullakin siivompina ja asiallisempina edes pienen hetken. Tähän ketjuun Enolan Gay-pilotti ei sentään vastannut mitään, ihme kyllä.

Pirullisen kylmä on siihen nähden, että kalenteri väittää olevan kevät.

Kai sitä täytyy pehmentyä ja olla provosoimatta.  
cool.gif
wink.gif

... Mielipide-ero jutuista ei pitäisi kenenkään ottaa nokkiinsa, mun mopostani saa ainakin kuulla vaikka mitä kettuilua, vaikka omasta mielestäni se onkin planeetan paras.
Mielipiteistä ei pidä kenenkään suuttuman, mutta ongelma onkin hiukan toinen. Kuten moni jo mainitsi, välillä pistää ärsyttämään seuraava: Joku avaa asiallisella mielellä uuden ketjun halutessaan kommentteja, ja ei mene kuin tunti, niin siellä on jo mukana niitä niin-hurjan-vitsikkäitä-ja-upeasti-keksittyjä-kommentteja. Jotka kaiken lisäksi eivät edes mitenkään liity aiheeseen.

Jos joku ei ymmärrä, niin esimerkki: muut keskustelevat asiallisesti näkemyksiään perustellen siitä, kumpi ompi parempi, Benelli 725 vai Benelli 875, niin kas vain - meidän pikku saukkomatias hiihtää esiin ja laukoo itse kippurassa nauraen "kyllä kikseri hakkaa kaikki spaketit mennen tullen."

Itse ainakin poistan tällaiset viestit ihan mistä tahansa asia-foorumista. Paskanjauhantaan niitä mahtuu.
cool.gif

Jos joku ei ymmärrä, niin esimerkki: muut keskustelevat asiallisesti näkemyksiään perustellen siitä, kumpi ompi parempi, Benelli 725 vai Benelli 875, niin kas vain - meidän pikku saukkomatias hiihtää esiin ja laukoo itse kippurassa nauraen "kyllä kikseri hakkaa kaikki spaketit mennen tullen."

Itse ainakin poistan tällaiset viestit ihan mistä tahansa asia-foorumista. Paskanjauhantaan niitä mahtuu.
cool.gif
Mielestäni viestin poistaminen pitää olla todellakin viimeinen vaihtoehto. Mielummin näkisin että veistiketju laitetaan lukkoon ja viimeseksi viestiksi modelta selitys miksi. Samalla voi vaikka pistää privaa häirikölle että rauhoitu tai tulee banaania.

Jos pitää poistaa viestit (esim OIKEASTI loukkaavia/rasistisia yllytyksiä tjsp) niin voisi edes jättää tyhjän viestin ja siihen edit: ilmoitus modelta miksi.
Tästä ketjusta poistettiin eka viesti kokonaan. Sun väite asiallisesta keskustelusta ei täyty koska eka viesti oli jo enemmän tai vähemmän asiaton. Silloin olisi MUN mielestä riittänyt että lukitsee ketjun ja jättää sen varoittavaksi esimerkiksi muille että missä raja kulkee.
Teksti tykkää kun se näkyy.
tounge.gif

cool.gif
Mielestäni viestin poistaminen pitää olla todellakin viimeinen vaihtoehto. Mielummin näkisin että veistiketju laitetaan lukkoon ja viimeseksi viestiksi modelta selitys miksi. Samalla voi vaikka pistää privaa häirikölle että rauhoitu tai tulee banaania.

Jos pitää poistaa viestit (esim OIKEASTI loukkaavia/rasistisia yllytyksiä tjsp) niin voisi edes jättää tyhjän viestin ja siihen edit: ilmoitus modelta miksi.
Tästä ketjusta poistettiin eka viesti kokonaan. Sun väite asiallisesta keskustelusta ei täyty koska eka viesti oli jo enemmän tai vähemmän asiaton. Silloin olisi MUN mielestä riittänyt että lukitsee ketjun ja jättää sen varoittavaksi esimerkiksi muille että missä raja kulkee.
Teksti tykkää kun se näkyy.
tounge.gif
Selitänpä vähän lisää.
cool.gif

Ensinnäkin. Tämän ketjun alkupään viestejä en ole poistanut. Niitä en ehtinyt edes lukemaan.Voi olla, että tämä ketju alkoi asiattomasti. En tosiaan tiedä, eikä sen ole väliksi. Oma mielipiteeni liittyi yleisesti asiattomiin kommentteihin, ei juuri tämän ketjun kulkuun.

Toiseksi. Käsitinkö oikein, että jos monen kymmenen viestin asiallisessa ketjussa joku kirjoittaa asiattoman/typerän/solvaavan tms. viestin, niin mielestäsi koko ketju pitää lukita?
Minun mielestäni on turha laittaa muita kärsimään jonkun tai joidenkin hölmöilyistä. Oikeudenmukaisempaa ja asiallisempaa on mielestäni poistaa kyseiset turhat viestit. Käsitykseni mukaan sellaisten poistaminen ei ole mikään 'äärimmäinen keino', vaan ihan jokapäiväistä foorumin siivoamista.

Lähes joka päivä moderaattorit poistavat kokonaisia ketjuja, joista monet sisältävät sinänsä ihan asiaa. Ne vain ovat tiedoiltaan ja käytettävyydeltään sen verran vanhentuneita, että saavat antaa tilaa uusille viesteille.
cool.gif

Selitänpä vähän lisää.
cool.gif

Ensinnäkin. Tämän ketjun alkupään viestejä en ole poistanut. Niitä en ehtinyt edes lukemaan.Voi olla, että tämä ketju alkoi asiattomasti. En tosiaan tiedä, eikä sen ole väliksi. Oma mielipiteeni liittyi yleisesti asiattomiin kommentteihin, ei juuri tämän ketjun kulkuun.

En mä kyllä suoraan syyttänyt ketään viestien poistosta. Ilmoitin vaan mitä mieltä olen siitä.

Toiseksi. Käsitinkö oikein, että jos monen kymmenen viestin asiallisessa ketjussa joku kirjoittaa asiattoman/typerän/solvaavan tms. viestin, niin mielestäsi koko ketju pitää lukita?

Minun mielestäni on turha laittaa muita kärsimään jonkun tai joidenkin hölmöilyistä. Oikeudenmukaisempaa ja asiallisempaa on mielestäni poistaa kyseiset turhat viestit. Käsitykseni mukaan sellaisten poistaminen ei ole mikään 'äärimmäinen keino', vaan ihan jokapäiväistä foorumin siivoamista.

Käsitit väärin. Jos joku hölmöilee eikä kukaan vastaa siihen niin ei se silloin myöskään haittaa ketjun kulkua. Jos taas jengi alkaa sikailee takaisinpäin niin koko homma karkaa käsistä. Mielummin lukkoa ja jos alkuperäinen kysymys jäi vastaamatta niin saa avata uuden ketjun jos tuntuu tarpeelliselta.

Mielestäni Jyrin viestiä ei olisi pitänyt poistaa. Vaikka kirjoitus oli vapaata tiedonkulkua vastaan niin oli siinä selkeästi yritystä luoda parempi ducatifoorumi.
Tällä hetkellä tässä ketjussa ei ole mitään ideaa...

Lähes joka päivä moderaattorit poistavat kokonaisia ketjuja, joista monet sisältävät sinänsä ihan asiaa. Ne vain ovat tiedoiltaan ja käytettävyydeltään sen verran vanhentuneita, että saavat antaa tilaa uusille viesteille.
cool.gif

Ymmärrän tämän kyllä. Tekniset syyt ovat jo aivan eri asia kuin sensuuri. Toki ymmärrän että joku raja pitää olla koska aletaan poistamaan viestejä ja mitä isompi foorumi sitä herkemmin "poista" nappia joutuu käyttämään.

Hyvä foorumi tämä kuitenkin on ja arvostan sitä että löytyy modeja jotka jaksavat käyttää omaa aikaansa siihen että se pysyy sellaisena. Välillä vaan tuntuu että viestejä häviää koska edustavat eri arvomaailmaa kuin jollain modeilla tuntuu olevan.

...Hyvä foorumi tämä kuitenkin on ja arvostan sitä että löytyy modeja jotka jaksavat käyttää omaa aikaansa siihen että se pysyy sellaisena. Välillä vaan tuntuu että viestejä häviää koska edustavat eri arvomaailmaa kuin jollain modeilla tuntuu olevan.
Kiitän kommenteistasi, ja olen samaa mieltä, että tämä ketju alkaa olla aika turha (ei, en silti lukitse sitä).
cool.gif

Itse en varmasti poista kenenkään kommenttia siksi, että se edustaa eri 'arvomaailmaa' kuin omani. Johan täältä muuten kaikki kyykkykuskien ajanottotopicit häviäisi..
tounge.gif

En usko, että toisetkaan modet moiseen syyllistyvät, ainakaan tarkoituksella. Joskus vain voi olla vaikeaa määritellä sitä pilkun tarkkaa syytä, miksi on hyvä poistaa joku viesti tai ketju. Useimmiten syynä on se, että teksti on jollakin tavalla asiatonta, provosoivaa tai negatiivisella tavalla henkilökohtaista.

Onni kuitenkin, että pääosin tämä ORG! on mahtava mesta!
cool.gif

Back