• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Sukkia bootseihin ja ajosaappaisiin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja manror
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Oon vähän kyllästynyt käyttämään näitä perinteisiä puuvillasukkia. Aina jalka hikoaa ja sitten haisee. Pehmustetta ei myöskään oo missään kohtaa joten jalka alkaa hiertää pidemmässä kävelyssä jne...

Olisinkin kiinnostunut minkälaisia sukkia täällä porukka ajosaappaissaan ja bootseissaan käyttää.

Voisi sitten pikkasen uusia omaa valikoimaansa ajokautta odotellessa.

Tässä asiaan vielä asiaan liittyvä artikkeli: Sukat rajalla.

Itse käytän kesät ja talvet ohuita bambu-sukkia. Siirtävät kosteutta pois iholta ja ovat todella miellyttävät käyttää myös ajosaappaissa. Löytyy ihan perusvaatekaupoista eri valmistajilta.

Mulla kans xsocks. Kun lyöt paketissa olevan koodin noiden kotisivuille niin 2 vuoden takuu aktivoituu!!
biggrin.gif
Mitä se sitten ikinä tarkoittaakaan. Käytän samaa sukka myös laskettelussa kylmillä keleillä. Niissä on hienot mikrokanavat, jotka ohjaa kosteuden säärtä pitkin saappaasta ulos.
No, enpä tiedä. Jalat ja ajosaappaat haisee lämpimällä ihan s..tanan pahalle jokatapauksessa (panin just saappaat pesukoneeseen, horse poweria päälle ja uudet ovat taas).

Mutta siis hyvät sukat ovat.... kestävät ja tukevat, menevät melkein nilkkatuesta
smile_org.gif

Kunhan ostaa jostain ulkoilukaupasta vaelluskäyttöön tehdyt sukat niin ei voi mennä kovin pahasti pieleen. Mulla on useita eri paksuisia ja eri valmistajilta, kaikki toimivat.

Pelkkä villasukka ei hiosta, mutta kävelymukavuus on mitä on. Toinen hyväksi havaittu vaihtoehto on urheilusukat (adidakset tais omat olla), jotka siirtää kosteuden pois iholta (vrt. tekniset alus/väliasut). Vaellussukat on myös hyvät, ainaki todella mukavat jalassa eikä muistaakseni ihmeellisesti hiostanu.

Bridgedalen mallistosta löytyy sukkaa jos jonkinmoista (alunperin vaelluskäyttöön tarkoitettuja). Näitä saa nykyään mm. Intersporteista, jos ei halua maailman ääristä tilailla.

Parempaa sukkaa ei olekkaan, kuin myskihärän villasta tehty sukka. Ei hiosta yhtään,ei haise ja miellyttävä jalassa  
biggrin.gif

Sukat ovat paksuudeltaan lähellä normi puuvillasukkaa, joten sopii saappaaseen hyvin....  
062802moto_prv.gif

Jalan hajuihin sain vinkiksi liotella jalkoja illodin/vademecum/muu suuvesi -vedessä. 10-15 tippaa puolikkaaseen vatiin lämmintä vettä ja sit jalat sinne n5-15 min sillon tällön, ehkä about kerrran viikossa, riippuen tarpeesta.

Yllätyksekseni toimii.

Hikoiluahan toi ei estä mut hajut on merkittävästi miedompia ja vähemän epämiellyttäviä.
Kengät tietty pitää putsata et niiden haju paranee kans samalla.

Hikoilun jne kannalta noi urheiluskat on paras vaihtoehto.

Ja eiköhän hikoilua vähentäviä kemikaaleja/hoitoaineitakin löydy, jos semmosiin haluaa ruveta.

Aito villasukkahan ei periaatteessa haise.. Se kun ikäänkuin puhdistuu itse siinä olevien entsyymien tai muiden sen semmoisten örpylöiden takia. Ja villa on kosteana kohtalaisen lämpöinen, niin ei tunnu sillälailla märältä.

Mäkin olen noiden vaellusssukkien ja vastaavien kannalla... Viimeksi taisin ostaa niitä jostain lidlin tai prisman alelaarista, tuntuvat toimivan ihan yhtä hyvin kuin louiksen mp-sukat.

Muutamana keväänä Lidlissä on ollut mopokamaa kertarysäyksenä myynnissä. Ihan asiallista sukkaa ja muutakin kamaa on tullut hankituksi. Eivätköhän taas ilmesty hyllyille, viimeistään huhtikuussa ?

Back