• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Stormin myymät Yes-merkkiset nahat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Samzoss
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Minulla voisi olla myynnissä juuri tuollaiset Yes Fiji housut kokoa 54. Hintaa nillä voisi olla vaikka 100 €... Ovat vielä ihan uutta vastaavat ja vähän käytetyt...

sanoi:
Mitäs vikaa mehiläisvahassa? Onko moitteiden aihe sen aiheuttama "liiallinen" pehmeys?

Väittävät, että se vaha tukkii nahan huokoset ja hengittävyys kärsii. Omien kokemusten mukaan myös jää pintaan kaiken lian imevä tahmea kerros
confused_orig.gif

Öljysin nyt noi kamppeet MP-Asun nahkaöljyllä, kun ne oli päässy yllättävässä kuurossa hieman kostumaan ja itikoitakin niistä olen hinkannut kostealla rievulla moneen kertaan.

Väittävät, että se vaha tukkii nahan huokoset ja hengittävyys kärsii. Omien kokemusten mukaan myös jää pintaan kaiken lian imevä tahmea kerros  
confused_orig.gif

Öljysin nyt noi kamppeet MP-Asun nahkaöljyllä, kun ne oli päässy yllättävässä kuurossa hieman kostumaan ja itikoitakin niistä olen hinkannut kostealla rievulla moneen kertaan.
Ainakin tuolla retkeily- ja vaelluspuolella, mehiläisvahaa pidetään yleisesti suositeltuna välineorientointuneiden harrastajien keskuudessa. Tämä koskee nyt tietenkin lähinnä kenkiä. Samoin tekevät valmistajat. Säilyttää kuulemma nimen omaan gore-kenkien hengittävyyden paremmin ja pitävät muutenkin nahan "elossa". Valmistajat väittävät myös, että silikaatteja yms mömmöjä sisältävät tuotteet saattavat haurastuttaa/tai "liuottaa" ommelsaumojen liimat, jota löytynee myös ajoasujen ommelsaumoista? Nahanhoitosprayt saattavat siis aiheuttaa ahdistusta, jos on nippelöintiin taipuvainen
smile_org.gif
Ja ne, jotka rasvaavat gore-kenkiään intin tutulla rasvalla, kuten itsekin joskus, tekevät kuulemma karmeeta syntiä juuri tuon hengittävyyden ja liimasaumojen kustannuksella.

Ei sillä, etteikö tällainen nahkaöljy (mitä se muuten on?) olisi oikein hyvä vaihtoehto, mutta itse olen rasvannut takkia samalla vanhalla mehiläisvahalla kun sitä nyt sattuu kaapista löytymään. En ole huomannut mitään haittaa, mutta pitää takin siistinä ja kärpäsen jämät irtoaa iisimmin. En ole huomannut mitään tahmeaa ja likaa keräävää pintaa vaan pikemminkin päinvastoin. Hylkii myös hieman vettä, mutta kuka sitä nyt sateella nahat päälimmäisinä ajaa ainakaan tarkoituksella.

Edit: ainiin, kun ostin takin ja utelin myyjältä hoitovinkkejä, niin hän sanoi, että kostealla rievulla isommat jämät veks säännöllisesti ja ajoa
smile_org.gif

sanoi:
Ei sillä, etteikö tällainen nahkaöljy (mitä se muuten on?) olisi oikein hyvä vaihtoehto [clips]

Purkin kyljestä löytyy tekstiä...
Sisältää: mineraaliöljyjä, luonnollisia eläin- ja kasvirasvoja.

Tiedä sitten. Kai se on suht sama mitä siihen nahkaan laittaa, kunhan ei liian usein eikä liian paljoa. Luultavasti ne kengät pilaantui valjasrasvalla liian ahkeran ja liiallisen rasvaamisen ansiosta, liikaa mömmöä pinnassa niin jäi se tahmee kerros
nixweiss.gif

Samoin äänestäisin mehiläisvahan ja satulavahan puolesta.
Homma menee näin.Ensin rasvaat runsaalla rasvalla, annat imeytyä jonkin aikaa 10-30 min ja sitten pyyhit ylimääräisen pois.....Silloin ei jää sitä tahmeaa kerrosta.
En käyttäis mitään silikaatteja tai silikooneja sisältävää nahkalle.....

Minulla voisi olla myynnissä juuri tuollaiset Yes Fiji housut kokoa 54. Hintaa nillä voisi olla vaikka 100 €... Ovat vielä ihan uutta vastaavat ja vähän käytetyt...
Mitkäs ovat omat mittasi? Voisin nimittäin olla kiinnostunut tekemään kauppoja housuista... En vain ole aivan varma tuosta koosta.

-J-
Juu, olen 182/85 ja nuo ovat minulle oikein sopivat. Dainesesta käytän yleensä kokoa 52, mutta näissä tuo 54 tuntuu hyvältä.

Mitkäs ovat omat mittasi? Voisin nimittäin olla kiinnostunut tekemään kauppoja housuista... En vain ole aivan varma tuosta koosta.

-J-
Juu, olen 182/85 ja nuo ovat minulle oikein sopivat. Dainesesta käytän yleensä kokoa 52, mutta näissä tuo 54 tuntuu hyvältä.
Hmph. Sitten ovat meikäläiselle lyhyet.. Kiitos kuitenkin, ja toivottavasti saat housut kaupaksi.
smile_org.gif

Back