• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Stormin myymät Yes-merkkiset nahat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Samzoss
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kävin katselemassa niin vaikuttivat ihan kivoilta. Näyttivät olevan ihan jees niin laadullisesti ja ulkonäöllisestikin. Ja sopivat päällekin. Lähinnä ajattelin kysyä kun en ole ikinä kuullukaan tälläisestä merkistä, ilmeiseesti italialainen? Tuskin Stormi kuitenkaan ihan scheissea ottaa myyntiin.

Joo, italialainen on. Laatukin pitäisi olla kunnollinen, sama firma kun tekee sellaisia vaatteita joissa lukee jotta Dainese.

Oho, kaipa noi sitten voipi ostaa. Ihmettelinkin kun siellä sisällä olevissa olkapääsuojissa luki jotta dainese
biggrin.gif

Menee suunnilleen niin, että vaatteisiin käytetyt kaavat ovat Dainesen vanhoista malleista. Ainakin Jyrillä luulisi olevan tietoa tosta laadusta -tai sitten lähimmältä kauppiaalta kysymään
wink.gif

Siitä minulla ei ole tietoa onko ko. firma sama, joka valmisti YES-merkkisiä kypäriä, mutta muuten niistä tuotteista on käyttökokemuksia.

Yes.

Kyseessä on Dainesen omistama yhtiö, jossa valmistetaan mp-varusteita Yes-tuotemerkillä käyttäen Dainesen vanhoja jo poistuneiden asumallien kaavoja. Näin on hintaa saatu alas, koska tuotteissa ei ole massiivisia kehityskustannuksia hinnassa mukana.

Tuotteissa on muutenkin kyllä hieman eroa. Mm. nahka ei ole täysin samanlaisella värjäyksellä kuin Dainesella, vaan värjäys on monen muun pukuvalmistajan kaltainen edullisempi ns. puolivärjäys, jossa vain nahan ylin pinta värjätään. Dainesen puvuissa nahka on aina värjätty pinnasta pohjaan, jolloin puku säilyttää värinsä vaikka kuluisi kuinka paljon.

Tämä värjäystapa ei kuitenkaan ole huono, omat Yes-nahkahousuni ovat kyllä säilyneet erinomaisen hyvänä...

Itselläni on Yes Fiji nahkahousut.

Hinta on edullinen, vain 169 € muistaakseni. Eihän sillä hintaa saa kunnon nahkahousuja normaalisti Dainesen suojilla ja samalla nahkalaadulla (pl. värjäys).

Vetoketju sopii sekä Dainesen, että Yessin takkiin. Itse olen yhdistänyt housuja Dainesen takkeihin.

Joustot eivät ole aivan yhtä hyvät kuin Dainesella, vaan hieman halvemmat, vastaavan näköiset kuin esim. jossain Sweepin puvuissa.

Täytyy kyllä sanoa, että olen oikein tyytyväinen omiin Yes-nahkahousuihini, ovat hintansa väärtit. Todellakaan ne eivät ole yhtä hienostuneet ja yhtä hyvin joustoin kuin Dainesen vastaavat, mutta hinta on lähes puolet Dainesen tuotteesta niin se merkkaa usein jotain...

Ei muuta kuin ostoksille. Takuu toimii muuten aivan samalla tavalla kuin Dainesessa.

mä kävin tänään ostamassa samaiset yes fiji- housut, erittäin pätevän oloiset pökät varsinkin hintaansa nähden ja varmasti vielä paranee, kunhan nahka vähän oleentuu
062802jumpie_prv.gif

Jaahas, kai sitä on mentävä joku päivä Stormilla käymään, täytyy kokeilla noita housuja, kun niitä nyt niin kovasti kehutaan!  
idea3.gif

biggrin.gif

No pitihän noi housut hakee pois ja samalla otin takin sini-valko-musta -värityksellä sekä selkäsuojan. Housut otin hieman väljät, kun on polvissa senverran damaa ettei ne tykkää polvisuojien painamisesta yhtään. Mutta takki sitten suositeltiin ottamaan ihan saakelin tiukka, no kai se venyy käytössä ja muotoutuu.

Ihan asialliset vermeet. Vielä kun tää Suomen kesä ei olis tätä yhtä sadetta
veryangry.gif

Liikaa mustaa tossa takissa mun makuuni. Täytyy vähän kustomoida suutarilla jossain välissä, vaikkapa iso Suzukin S punasena sinne selkään tai sitten GSX-R tms. Nyt saunaan ja
033102beer_1_prv.gif

No perkkele! Kävin juur tänään Stormilta hakemassa Yes:in sadeasun Dainesen nahkojen suojaks. Toivottavasti on kestävä... Se kun on aivan helvetin hankala pukea päälle! Kyllä siinä varmasti ohikulkevilla tienkäyttäjillä on hauskaa, kun minä venkoilen ja vääntelehdin tuon muovipuvun kanssa tien poskessa...
tounge.gif
Isompaakaan en oikeen viittiny ostaa. Mutta halpa oli!

Joo, mitä se kokovartalokondomi maksoi, en itse huomannu kysyä? Aika karseen näköset oli...

Aattelin pysyä goreissa pitemmät matkat ja naatiskella nahasta vaan lyhyillä matkoilla. Ellei löydy joku sopiva takalooraan sopivaa nylon-sadeasua, kyllä semmosia on ollu: mulla oli muinoin 90-luvulla satulan alle about taskuun menevä sadehaalari, akkuhappo poltti siihen reikiä ja se siitä...mutta vastaavia kamppeita ei ole näkyny?

Puku maksoi 60,90. Halvemmallakin noita(ei saman merkkisiä) on mm. Louisilla myytävänä. Mitenkään kovin pieneen tilaan tuo ei ikävä kyllä mene. On kyllä sev verta paksua tavaraa... Onneks Rexin satula alla oleva "tavaratila" on aika iso!

Oon käyttäny ainoastaan goreja tähän kauteen asti, mutta tuntuu siltä, että nahka vie viileydessä (ja cooliudessa...
tounge.gif
)voiton "halvempiin" kangasasuihin verrattuna ainakin kuumalla kelillä. Mutta molempi parempi...kait.

Jees, kattelin MP-asun sadevermettä ja se ainakin näytti turhan tukevalta mahtuakseen takapaksiin. Varsinkin kun siellä on jo ketjurasvaa spray-pullossa.

Mitäs jos vaan päästelee sateessa hyvin rasvatulla nahkalla? Ajon jälkeen antaa kuivua huoneenlämmössä ja rasvaa pintaan
eek.gif

Niin ja tohtiiko tuolla valjasrasvalla rasvata, sekun on toisten haukkumaa mehiläisvahaa sisältävä tuote? Yhdet M91 maiharit ainakin meni tuolla tavaralla piloille, nahan pinta kului pois - tietysti saattoi olla vaan huono nahkaerä, mutta edelliset M91 kesti armeijan plankeilla monta vuotta pitempään hyvinä.

No nyt sain vihdoinkin hommattua Yes Fiji-housut, kyllä niissä varmasti hinta/laatu -suhde on kohdallaan.  
bowdown.gif

Back