• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Starcom-Zumo 660 puhelin ongelmat ??

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tito
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ongelmia Starcom digital - zumo 660 puhelimen kytkennän kanssa. Ostin keväällä starcomin kaveriksi Zumon, koska suurin toivein oletin kyseisellä yhdistelmällä saavani puhelimen toimimaan kypärään. Kytkin Zumon Stariin valmistajan cab66 kaapelilla. Puhelimeni on Nokia E7, ja se pariutuu Zumoon ja myös puhelinluettelo toimiin. Olen yrittänyt kykentää sekä aux että puhelin liittimeen Starissa. Kummallakin kertaa sama tulos, minä kuulen vastapuolen puheen normaalisti, mutta minun oma puhe kuuluu puhelimesta erittäin hiljaa. Käytännössä puhuminen ei onnistu. Tilasin myös starcomilta mic-02 kaapelin mikrofonille, kytkin sen starin puhliittimen ja zumon mic liittimen väliin. Tällä kytkenällä minun puheeni vastaavasti särkyi niin pahasti, että vastapuoli ei saa siitä mitään selvää. Muuten olen stracomiin erittäin tyytyväinen, siihen on kyketty myös radio ja kyytiläisen kanssa keskustelu on eritäin mielyttävää. Ei oikeastaan poikeea autossa puhumisesta millään lailla. Onko kukaan saanut kyseisellä yhdistelmällä puhelinta toimimaan asiallisesti ??

Luulenpa, että tuo on Zumon "ominaisuus". Itse yritin käyttää Zumoa, joka kytketty kaapelilla Baehriin, iPhonen kanssa eikä siitä tullut mitään. Jos yhteyden sai jotenkin onnistumaan, yhteys oli kuin olisi kaivosta huudellut ja Zumossa näkynyt iPhonen puhelinluettelo arpoi numeroita kuin lottokone.
Eräs kollega yritti Zumon paritusta noksun kanssa, sama ongelma. Tai erona se, että puhelinluettelo ja puhelunvalinta toimi kyllä, mutta hänen ääntään ei kuullut senkään vertaa kuin minun versiossani.

Sittemmin olen palannut vanhaan ja hyväksi havaittuun reseptiin: Zumo hoitelee pelkästään suunnistuksen ja ohjeiden antamisen ja puhelimeni olen parittanut suoraan Baehriin sen bluetooth-yksiön kautta. Sekaan tulee pyörän oma audio ynnä PMR ja iPod ja joskus vielä repsikallakin on jotain sanottavaa. Toimii kuin junan vessa eivätkä puhelukumppanini edes tiedä minun olevan pyörän selässä.

t. pozo
:orgmp:

Samaa mieltä Pozon kanssa. Omat kokemukset puhelimen parituksesta gaattori-AutoCom-yhdistelmään ovat vastaavia. Siksipä ostin Starcomin BT-palikan, jonka kanssa puhelin parittelee. Homman hyvä puolihan on se, että toimii myös silloin kun navi ei ole pyörässä kiinni.

Back