Jep, jokunen kommentti on.
1000:nen ei ole pakollinen, ei missään nimessä! Ajettiinhan 900:lla aika-ajoissa paalupaikka samalla ajalla kuin mitä kilpailun nopein ajettiin 1000:lla (Virtasalmella), eli miehestä kiinni koko homma. 900:lla pärjää hyvin, mutta tarttee vaan opetella avaamaan aikasemmin ja jarruttamaan myöhemmin. Samoin se laite kannattaa pitää säädöissään ja tarkkailla remmien kireyttä. Äkkiä meinaan annat sen 5 hv tasotusta ja tuollaisissa laitteissa se ei ole kovin suotavaa.
3 vs. 5 -puolaisilla vanteilla ei ole kuin ulkomuodollinen ero. Joskus noita vaa'assa käyettiin kumien kanssa ja parhaimpaan tulokseen pääsi kun jätti vanteesta tasapainotuspuntit pois, eli ei suurta merkitystä noilla vanteilla.
Kunhan sulla on niitä vaan kahdet, muuten menee hirveäksi rumbaamiseksi, Suomen kesä kun on mitä on.
Tällä hetkelä Granlundin Okulla, Dammertin Markolla ja Virolaisen Severillä on laitteet myynnissä. Severillä on keulaan vaihdettu jouset (Öhlins) sekä takapamppu. Laite on erinomaisessa kunnossa ja joutuu myymään oman firmansa takia (aika ei riitä). Enemmän kannattaa kysellä ja katsella tuolta:
http://www.mad.fi/severi/madracing.html
Okun kilpurista en nyt tarkkaan sanoen tiedä, mies kun on vissiin vaihtanut jo Sorolan kanssa laitteita ja jne. Tiedä enää missä menee mikin kilpuri.
Mun käsityksen mukaan Cup:iin saat osallistua vaikka kilvellisellä SS:llä, kunhan se täyttää muuten säännöt.
Ens kaudelle on jo 26 pyörää ilmoittautunut kuulemani mukaan, joten kovat on kapinat tulossa! Katsottavaa riittää varmasti! Minä ja Collinin Magnus siirrytään sivuun (ainakin) ja tilalle tulee nippu uusia ja kovempia kuskeja.
Palkinnotkin sitten paranee ens kaudelle, joten kannattaa miettiä tarkkaan mihin luokkaan lähtee ajamaan. Vikassa kisassahan voittaja sai Dainesen nahkarotsin! Ei siis huonoja palkintoja ollenkaan!
Ja sellainen vielä lisättävä että noiden laitteiden kunto on pääsääntöisesti loistava, varsinkin Severin laite. Sillä ei ole ajettu juuri ollenkaan, vaikka onkin ollut kolme kautta miehellä. Alan Bridgerin laite (mikä oli mulla ajossa kaks kautta) oli varmasti yksi eniten ajettu laite, ensimmäinen kausi Kärkkäisen Orvolla ja kaksi seuraavaa mulla. Kone avattiin viimeks (tietojeni mukaan) 2003-2004 talvella ja ainostaan sen vaihdelaatikko shimmattiin, venttiilinvälyksiä säädettiin (vain kaksi tarvitsi säätöä), remmit vaihdettiin ja laite säädettiin. Edelleenkin se on nopea laite radalla. Alustan säätöihin ja välityksiin kun viitsii hiukan perehtyä niin kyllä sillä ehtii.
Severin laite on varmasti kunnossa ja uskaltaisin väittää että saat edullisemmin tuosta valmiin kilpurin kuin Saksasta aihion... Suosittelen ainakin kysymään.