Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Joo, alunperin aloitin tämän keskustelun juurikin tehojen lisäämisen ympärille, mutta se oli nopeasti keskusteltu ja tällä hetkellä otsikoksi kävisi kenties paremmin SS750FF :n modaaminen tai jokin muu vastaava.Tähän voisi ilkeämielisempi japsipyörän omistaja kommentoida että eihän tällasen pyörän omistaja voi tehosta mitään ymmärtääkkään.Minä en kyllä ymmärrä tuota teho -keskustelua.
Mitä sillä teholla tekee?![]()
Mutta siis tätä samaa minä olen koko ajan yrittänyt sanoa.
Että mitä pointtia on lisätä tehoa tai keventää ko. pyörää kun ei se siitä juuri tehokkaammaksi muutu kumminkaan.
Eikä tarvitsekkaan.
Otsikkohan oli SS750FF virittäminen.
Siitä kommenttini alunperin. Virittämisen kun ymmärrän tarkoittavan kaikenlaista suorituskyvyn parantamista ja useimmiten juuri teho/paino suhteen parantamista.
Kaikenlainen rakentelu harrastusmielessä oikeinkin ymmärrettävää. Ja eihän tosiaan harrastuksessa tarvitse mitään järkeä olla, kuten tuli jo todettua Jyrin toimesta.
Ja on mullakin siis omassa pyörässä Termignonin yläputket ja piikkiä pienempi eturatas.![]()
Tosiaan, meni ajatus heti väärälle osastolle. Kuitenkin syynä rungon ja akselien sääntöön on turvallisuus. Itse en laittaisi kevytmetallisia akseleita, ja raudasta teetetyn kanssakin olin aikanaan aluksi tarkkana. Toisaalta tallissa on magnesiumvanteet turhana ja tarkoitus olisi laittaa ne Ducatiin... Nekin on kuulemma katukäyttöön no-no ja ymmärrän toisaalta miksi. Kaikkea täytyy kuitenkin kokeilla edes vähän.Puhut kilpailukelpoisuudesta. Rata-ajoon keventäminen onnistuu kyllä, jos laitteella kurvaillaan vain harrastemielessä.Eikä ratakelpoinen. *snip*
Euroopan suunnalla ajellaan aika mielikuvituksellisilla vehkeillä, myös kilpaa. Mitäs sanotte vaikkapa Kaemnan 2V Demonista:
Isolla halkaisijalla (esim 916-999 sarjat) olevan akselin korvaaminen alumiinisella --> no problems! Kun vaan pitää mielessä, että alumiiniseos on sopivaa ja paino pidetään max. 30 % kevyempänä kuin teräsakselissa. Kovaeloksointi lisää kierteiden yms kestävyyttä.Tosiaan, meni ajatus heti väärälle osastolle. Kuitenkin syynä rungon ja akselien sääntöön on turvallisuus. Itse en laittaisi kevytmetallisia akseleita, ja raudasta teetetyn kanssakin olin aikanaan aluksi tarkkana. Toisaalta tallissa on magnesiumvanteet turhana ja tarkoitus olisi laittaa ne Ducatiin... Nekin on kuulemma katukäyttöön no-no ja ymmärrän toisaalta miksi. Kaikkea täytyy kuitenkin kokeilla edes vähän.Puhut kilpailukelpoisuudesta. Rata-ajoon keventäminen onnistuu kyllä, jos laitteella kurvaillaan vain harrastemielessä.Eikä ratakelpoinen. *snip*
Euroopan suunnalla ajellaan aika mielikuvituksellisilla vehkeillä, myös kilpaa. Mitäs sanotte vaikkapa Kaemnan 2V Demonista:
Kämnalla oli jo muutama vuosi sitten se todella kevyt SS ie, olikohan se luokkaa 125kg? En jaksa nyt tarkistaa onko se vielä webissä näytillä.