• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

SS 750ff :n virittäminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Red Noisy
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Työn alla hiilikuituosia, meinaatko tehdä jotain uniikki osia?

Käsin tehtyhän on aina vähän uniikkia
cool.gif

Ei mitään ihmeellistä. Taka- ja etulokari, sekä peilit.

Minä en kyllä ymmärrä tuota teho -keskustelua.
Mitä sillä teholla tekee?
Tähän voisi ilkeämielisempi japsipyörän omistaja kommentoida että eihän tällasen pyörän omistaja voi tehosta mitään ymmärtääkkään.
wink.gif

Mutta siis tätä samaa minä olen koko ajan yrittänyt sanoa.
Että mitä pointtia on lisätä tehoa tai keventää ko. pyörää kun ei se siitä juuri tehokkaammaksi muutu kumminkaan.
Eikä tarvitsekkaan.

Otsikkohan oli SS750FF virittäminen.
Siitä kommenttini alunperin. Virittämisen kun ymmärrän tarkoittavan kaikenlaista suorituskyvyn parantamista ja useimmiten juuri teho/paino suhteen parantamista.

Kaikenlainen rakentelu harrastusmielessä oikeinkin ymmärrettävää. Ja eihän tosiaan harrastuksessa tarvitse mitään järkeä olla, kuten tuli jo todettua Jyrin toimesta.

Ja on mullakin siis omassa pyörässä Termignonin yläputket ja piikkiä pienempi eturatas.
tounge.gif
Joo, alunperin aloitin tämän keskustelun juurikin tehojen lisäämisen ympärille, mutta se oli nopeasti keskusteltu ja tällä hetkellä otsikoksi kävisi kenties paremmin SS750FF :n modaaminen tai jokin muu vastaava.

Tuo paino-ongelma taitaa olla halvin ratkaista kuskia muokkaamalla
tounge.gif

On tuo Kaemnan 2V Demon aika rajun näkönen peli !!!
eek.gif

Eikä ratakelpoinen. *snip*
Puhut kilpailukelpoisuudesta. Rata-ajoon keventäminen onnistuu kyllä, jos laitteella kurvaillaan vain harrastemielessä.

Euroopan suunnalla ajellaan aika mielikuvituksellisilla vehkeillä, myös kilpaa. Mitäs sanotte vaikkapa Kaemnan 2V Demonista:
Tosiaan, meni ajatus heti väärälle osastolle. Kuitenkin syynä rungon ja akselien sääntöön on turvallisuus. Itse en laittaisi kevytmetallisia akseleita, ja raudasta teetetyn kanssakin olin aikanaan aluksi tarkkana. Toisaalta tallissa on magnesiumvanteet turhana ja tarkoitus olisi laittaa ne Ducatiin... Nekin on kuulemma katukäyttöön no-no ja ymmärrän toisaalta miksi. Kaikkea täytyy kuitenkin kokeilla edes vähän.

Kämnalla oli jo muutama vuosi sitten se todella kevyt SS ie, olikohan se luokkaa 125kg? En jaksa nyt tarkistaa onko se vielä webissä näytillä.

Kämnalta löytyy noita, mutta myös Pierobonilla on oma F042 ja NCR:llä Millona malli. Ja jos hifistelemään käydään, niin SK Racingin tekee 999RSK:n 100 000 eurolla + pyörä josta aletaan rakentamaan.

Eikä ratakelpoinen. *snip*
Puhut kilpailukelpoisuudesta. Rata-ajoon keventäminen onnistuu kyllä, jos laitteella kurvaillaan vain harrastemielessä.

Euroopan suunnalla ajellaan aika mielikuvituksellisilla vehkeillä, myös kilpaa. Mitäs sanotte vaikkapa Kaemnan 2V Demonista:
Tosiaan, meni ajatus heti väärälle osastolle. Kuitenkin syynä rungon ja akselien sääntöön on turvallisuus. Itse en laittaisi kevytmetallisia akseleita, ja raudasta teetetyn kanssakin olin aikanaan aluksi tarkkana. Toisaalta tallissa on magnesiumvanteet turhana ja tarkoitus olisi laittaa ne Ducatiin... Nekin on kuulemma katukäyttöön no-no ja ymmärrän toisaalta miksi. Kaikkea täytyy kuitenkin kokeilla edes vähän.

Kämnalla oli jo muutama vuosi sitten se todella kevyt SS ie, olikohan se luokkaa 125kg? En jaksa nyt tarkistaa onko se vielä webissä näytillä.
Isolla halkaisijalla (esim 916-999 sarjat) olevan akselin korvaaminen alumiinisella --> no problems! Kun vaan pitää mielessä, että alumiiniseos on sopivaa ja paino pidetään max. 30 % kevyempänä kuin teräsakselissa. Kovaeloksointi lisää kierteiden yms kestävyyttä.

Back