• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

SS 750ff :n virittäminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Red Noisy
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Yleistäen: virittäminen kannattaa (jos niin voi sanoa) aina aloittaa tehokkaimmasta mallista. Eli panee ylimääräiset rahat välirahaan.
Näinhän se varmaan onkin, mutta tässä yhteydessä sitä virtttämistä voiskin kutsua sitten vaikka 'kustomoinniksi.  
Näinhän se homma on, siinä saa (onnistuessaan) nähdä, tai virittämisen kyseessä ollessa lähinnä tuntea, omien käsien työn tuloksen. Ja itse ainakin olin todella tyytyväinen, kun 900:n padasta löytyi miedolla virityksellä laajempi vääntöalue, lisää huippuja, parempi kaasuunvastaavuus ja normaaliajossa pari desiä/100 km pienempi kulutus. Siitä ne monille kiksit tulee.
Btw, ihme Ducatopicci, kun ei vielä yhtään "v*ttuux sitä romuu viilaat, osta Sukandaha 1000 XGRZWDFiTupro"...

Olen monesti mietiskellyt nimenomaan vaikka S750:sen modifiointia. Kunnon iskarit, kevennettyjä osia, hienosti rakennettu moottori... Sellainen olisi varsin hieno tallissa....

Fabio joskus mainitsi, että siihen saa reippaasti kulkua lisää...

Olen monesti mietiskellyt nimenomaan vaikka S750:sen modifiointia. Kunnon iskarit, kevennettyjä osia, hienosti rakennettu moottori... Sellainen olisi varsin hieno tallissa....

Fabio joskus mainitsi, että siihen saa reippaasti kulkua lisää...
Olisko tälläisessä ideaa??
wink.gif
Tuo on tosin 900:een tehty.. Mutta paino alkaa ainakin olla ihan kohdillaan  
tounge.gif

sanoi:
Juurikin rakentelu omaksi iloksi on olennainen osa harrastusta,
ja jotenkin mainitsemasi projektin ymmärrän erittäin hyvin,
kun siinähän ei ole "mitään järkeä" vaan tarkoitus ilmeisesti
katsoa mitä voidaan saada aikaan.
Aevan, ei siitä tosiaan järjen häivää löydy, mutta kivaa se voi olla silti.

sanoi:
Ja mitä tulee räyhäkkäämpiin
malleihin, niin lähinnä siis ehdottelin saman mallisarjan sisällä
siirtymistä isompaan (esim. 750->900).
Joo, niin arvelinkin, ja sen mukaan vastailinkin.
cool.gif

Onhan tässä tullut kokeiltua kuluneen kauden aikana sekä 900:sta että 1000DS:ää, ja hinku tietty iski päälle, mutta toisaalta, tuo kustomointiprojekti voisi olla toinen vaihtoehto noista edellämainituista syistä, oli siinä sitten älliä tahi ei. No, raha, varastotila ja laiskuus tietty ratkaisee kuinka asian kanssa käy. Tuo edellämainittu Silmoton putkisatsi (jos se siis sellainen oli) vaikka FIMin lastutukseen yhdisteltynä olisi ihan mielenkiintoinen projekti, samoin kuin mahdolliset muut pienet fiilaukset. Sitä kustomointiahan se.

Btw, ihme Ducatopicci, kun ei vielä yhtään "v*ttuux sitä romuu viilaat, osta Sukandaha 1000 XGRZWDFiTupro"...
Täytyy ensin kirjoittaa vähän avainsanoja: Suikkari, Honu, Piano, Sikinsokin, japsit vastaan Ducati, Ducatissa enemmän vääntöä kuin monessa vastaavassa japanilaisessa R4:ssa, GSXGLIEFI-RR2 1350 K535000 vs. Ducati, teho, vääntö, upea konstruktio, vastaavuus kaasuun, Öhlins.. Noin, eiköhän se siitä kohta korjaannu.
biggrin.gif

Tosiaan, ei tuosta ihan perusdingelidangeleilla mitään R1:stä saa.. Eikä toi snagari- mittapuun mukaan mihinkään kulje, mutta eipä haittaa minua. Itseäni kiehtookin lähinnä moottorin todellisen "luonteen" esille kaivaminen ja ne äääänet!
inlove.gif
Vähän kun kaivelee, niin sieltä löytyy se italialainen perusluonne.. mieletön meteli ja pauhu omista kyvyistä, mutta todellisuudessa kyse on vain 64hv:sta.
tounge.gif
Eli olen Canepazzon kanssa samaa mieltä, kyse on ehkä enemmän "kustomoinnista".

Ensi keväänä tosiaan FIM:n ohjelmat tuolle alkuperäiselle lastulle..

e: typå

Olisko tälläisessä ideaa??
wink.gif
Tuo on tosin 900:een tehty.. Mutta paino alkaa ainakin olla ihan kohdillaan  
tounge.gif
Tuota on tullut kuolattua Kämnan sivuilta.

Lisäksi perverssi visio esim. 748/9R:n padasta SS:n rungossa, on jostain syystä kummitellut viimeaikoina...
Joo, selvä pervo olet.
tounge.gif

Tuo sininen SS oli kyllä kans siinä kinkyn rajamailla, just tommosena sinisenä ja alakatteita vailla se toi ekana mieleen jonkun Suzuki SV:n...
biggrin.gif

BTW, siitä perversiosta vielä, mitenkäs se vesikone muuten mahtuis ja asettuis tuohon ilmakoneen runkoon? Mahtuiskohan boksi ja tankkizydeemi paikalleen? Paljonkos joutuis säveltään? Onhan se seiskanelikasi kuitenskin ihan eri vehje.

sanoi:
Ensi keväänä tosiaan FIM:n ohjelmat tuolle alkuperäiselle lastulle..
Joo, sama ois täällä suunnitelma, jos en sitten sorru taas vaihtamaan...
Niin ja kenties jotain muuta putkitavaraa myös.

Tuosta superlightista vielä sen verran että jonninlaisena kustomointiprojektina vois ajatella myös jotain omatekoisen tjsp. alakatelärpäkkeen virittelyä/valmistusta, vaikka vaan vaihtoehdoksi alkuperäisille. Jotain sen perus-HF:n ja tuon alakatteettoman väliltä. Voisi mennä kinkyn puolelle, mutta mitäs siitä, aina voi suunnitella.

Mä vaan... että... miksei tee niin, että antaa 748:in koneen olla 748:in rungossa niin saa erillisen takarungonkin... Siitä sitten vaikka 854 monsteri tms...

Mutta jos ajattelee SS:ää missä on vesikone, niin sehän olisi hieno!

Eilen tilasin ulkomailta uutena SIL Motor :n racing yläputkisarjan. Ei ollut minusta pahan hintainen, 300 euroa sarja + postikulut.
Seuraavaksi pitäisi sitten löytää hyvä ja avara ilmansuodatin.

DP :n lastun asentamisesta olen haudannut haaveet. Turhan kallis ostos hyötyynsä nähden.
Mistä noin halvalla?  
eek.gif
Samaa minäkin yritin tuossa edellisellä sivulla udella jo kahteen kertaan...
Hää ei vaa virka mittää.
nixweiss.gif

Sori, ei ole tullut luettua palstaa vähään aikaan.

Huomasin putket eBay :n sivuilla ja pistin huudon sisään, joka osoittautui korkeimmaksi.
Sen mitä olen seurannut noita saksan sivuja, niin Termignonin putkia saa parhaimmillaan niitäkin alle 400 euron, samoin muitakin kilkkeitä.
Tykkäsin kyllä kovasti noiden SilMotorien äänestä. Jotenkin sellainen syvä, olematta liian voimakas.

Ulkomailta tilaamiseen liittyy tietty aina pieni riski, mutta onnistuneiden kauppojen jälkeen jää vähän rahaa vaikka
033102beer_1_prv.gif

Huomasin putket eBay :n sivuilla ja pistin huudon sisään, joka osoittautui korkeimmaksi.
Sen mitä olen seurannut noita saksan sivuja, niin Termignonin putkia saa parhaimmillaan niitäkin alle 400 euron, samoin muitakin kilkkeitä.
Tykkäsin kyllä kovasti noiden SilMotorien äänestä. Jotenkin sellainen syvä, olematta liian voimakas.

Ulkomailta tilaamiseen liittyy tietty aina pieni riski, mutta onnistuneiden kauppojen jälkeen jää vähän rahaa vaikka
033102beer_1_prv.gif
siis yläputkisetti uutena alle 400€? Miltä sivustolta?

tällaisia löytyi, mutta eivät ole yläputkia
sad_orig.gif
.

nitrometaani... kyllä lähtee ja kulkee
Kesällä tuli keskusteltua yhden ahdetun Motoguzzin omistajan kanssa tuosta nitrometaanista.

Vaikuttaa mielenkiintoiselta aineelta. Jos nyt oikein ymmärsin, niin sopivan pienellä annostuksella tehoa tulee perhanasti lisää, mutta pienikin yliannostus voi tuhota koneen.

Kyllä se mies varmaan kokeilee nitrometaaniakin, on se sen verran hullu
biggrin.gif

Mitenköhän tohon supersporttiin sais toteutettua turbon.... Menee kyllä aika monimutkaiseksi mutta lopputulos onnistuessaan olis todellakin kokeilemisen arvoinen.

033102beer_1_prv.gif
siis yläputkisetti uutena alle 400€? Miltä sivustolta?

tällaisia löytyi, mutta eivät ole yläputkia
sad_orig.gif
.
Noilla saksan sivuilla tarkoitin juuri Ebay.de -sivustoa.

Tällaiset yläputket löytyi GPR:ltä. Ne tavalliset DP-putket on aavistuksen hienommat, mutta tuollaiset mahdollistaisi kyytiläisen satunnaisen kuljettamisen. Jos tuollaiset titanium racing ovale pöntöt hommaisi, niin huomasi naapurit ensi kesänäkin, kun lähden jonnekin.
tounge.gif

niin ja se pyöräkin pitää vielä ostaa, mutta tämä pyörien ja niiden osien ostamisen suunnittelu on aika mukavaa touhua.

Back