• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

SPR:n veripalvelulla pulaa verestä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Petri12r
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Käyn kaksi kertaa vuodessa verta luovuttamassa, jos vaan terveys sallii. Viimeksi en voinut luovuttaa kun flunssa vaivasi. Tähän mennessä jo seitsemän kertaa on käyty ja lisää tulee silloin kun paikkakunnalla järjestetään verenluovutuksen.

Vielä muutama vuosi sitten SPR kiersi sivukylilläkin keräämässä mutta onkohan se jo mennyttä aikaa.. on jäänyt muutama vuosi väliin.. Eka kerta muuten Beirutissa amerikaanojen yo-sairaalassa. Siitä jopa maksettiin aika hyvin ja sai erikoisen leiman korttiin..

Mä kävin tiputtaa säkillisen A-:ta Yrjönkadulla tänään lounaan sijasta. Meinas taju mennä, niinkuin aina.

thumbs-up.gif

Minun veriryhmä on A Rh positiivinen (vai oliko se H iv positiivinen)
ja siitä just on myös pulaa .. taannoin luovuttelin 3-4 kertaa vuodessa,
mutta nykyään sitä on enää hengissä lääkeillä ja sehän ei käy.
Menkää ihmeessä .. sitä ei koskaan tiedä milloin sitä itte tarttee.
omg.gif

Kipin kapin .. mars mars ... sieltä saa pullaakin ... NAM ...
tounge.gif

bowdown.gif

Tännään kävin laskemassa verta,AB Rh(D)neg,suht vähän väestöstä,muistaakseni noin 6%.
sport05.gif

Mää olin miljoona vuotta sitten arrrrmeijassa ollessani. Vaihtoehtona oli 30 km marssi täyspakkauksin tai verenluovutus. Eli kerran käyty mutta sen jälkeen en.... Inhoan jopa hammaslääkärillä käyntiä.

Muutaman kerran luovuttanut. Lopettivat Imatralta jokunen vuosi sitten toimipisteensä, joten siihen loppui luovuttaminenkin. Sitä varten en aja Lappeenrantaan. Jos tulevat työpaikalle niin sitten taas.

Kipaskaapa lurauttamassa.

Partiolaiset johtaa 8 pussukalla, .Org on toisena. Se, kun on johdossa saa nimensä banneriin (selviää sitten siellä haaste-sivuilla). Suhteessa jäsenmäärään olemme jossain sijalla Albasnia tai Sportugal. Pystyy parempaan, leppä lentämään.

Nimi SPR:n bannerissa on aika paljon enempi myönteistä peeärrää kuin kaikenmaailman nettiadressit, tattispaidat tai muu vastaava himpunhamppu.

Olen parhaillaan kivihaassa odottamassa vuoroani.
Nyt on kuulemma huutava pula O- verestä. Itse kuulun tähän 4%:n vähemmistöön, jonka verta voi antaa kaikille.
47:s kerta tulee täyteen...

edit:paikka

tänään oli iltasanomissa yleisön osastolla joku kirjotellu aika hyvin siitä että täysin terve ja muutenkin hyvät elämän tavat omaava ei voi luovuttaa verta koska on homo...

go spr

ei vaan on se varmaan ihan kivaa ottaa ihmisten luovutuksia vastaan ja myydä sitä sitten eteenpäin.

ja juu tulen varmaan joskus itekki siihen tilanteeseen että joudun ottamaan vastaan verta jonka joku on luovuttanut mutta siihen asti olen luovuttamatta myös sen takia että ne ei hyväksy muakaan sinne.

tänään oli iltasanomissa yleisön osastolla joku kirjotellu aika hyvin siitä että täysin terve ja muutenkin hyvät elämän tavat omaava ei voi luovuttaa verta koska on homo...

go spr

ei vaan on se varmaan ihan kivaa ottaa ihmisten luovutuksia vastaan ja myydä sitä sitten eteenpäin.

ja juu tulen varmaan joskus itekki siihen tilanteeseen että joudun ottamaan vastaan verta jonka joku on luovuttanut mutta siihen asti olen luovuttamatta myös sen takia että ne ei hyväksy muakaan sinne.
Tatskatko?

Joo, se(kin) on ihan perseestä, ettei sillon voi luovuttaa....
033102ass_1_prv.gif

Tatskatko?

033102ass_1_prv.gif

No toivottavasti ei ainakaan tuo ensin mainittu vaihtoehto
thumbs-up.gif

Edit: Ai niin, 48. kerta männäviikolla. Aktivoitukaas ny muutkin että keulitaan ohi noista partiolaisista
062802jumpie_prv.gif

Tatskatko?

033102ass_1_prv.gif

No toivottavasti ei ainakaan tuo ensin mainittu vaihtoehto
thumbs-up.gif

Edit: Ai niin, 48. kerta männäviikolla. Aktivoitukaas ny muutkin että keulitaan ohi noista partiolaisista
062802jumpie_prv.gif
miksi toivottavasti ei? mitös vikaa homoissa on? pelkäätkö niitä? pureeko ne?

on siellä kai ihan pari muutaki syytä mitkä kieltää verenluovutuksen ku tatuoinnit ja tuo nimeltä mainitsematon kansantauti
eek.gif

Nostetaanpas tärkeää aihetta.
Tänään tuli käytyä antamassa pussi O+:aa, vaivanpalkaksi sai pullakahvit ja hyvän mielen
smile_org.gif
ja kuitattu on haasteeseen.

Niin, olettehan käyneet kuittaamassa sen haasteen luovutuksen jälkeen? Katsokaa tämän ketjun Petri12r:n aloitusviesti...

Back