• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Speed Triple

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kippari
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Alkoi tekemään mieli siirtyä noiden alastomien pyörien maailmaan.Pari merkkiä onkin tullut katsastettua "tositarkoituksella",Triumphiin vain en ole vielä perstuntumalta tutustunut.Siksipä kyselenkin täältä että millainen laite on kyseessä,lähinnä kiinnostaa -05 mallien omistajien tunnot pyöristään.

Ketterä käännellä, hyvä alusta, hyvät jarrut, mukava moottori, kohtalaisesti tehoa ja häijyn näköinen. Siinäpä tärkeimmät. Minä olen ainakin tykännyt.

Minä siirryin viime keväänä gikseristä speed tripleen enkä ole katunut. Reilut 5000 kilometriä ehdin ajella tänä kesänä ja ajamisen ilo vain kasvaa jatkuvasti. Kaupunkiajossa ja työmatkoilla sata kertaa kivempi ja radallakin uskalsin ajaa lujempaa ja nautin enemmän kuin edellisellä muovipyörällä. Ja kato nyt minkä näköinen se on.

PICT0662_muokattu.jpg

Alkoi tekemään mieli siirtyä noiden alastomien pyörien maailmaan.Pari merkkiä onkin tullut katsastettua "tositarkoituksella",Triumphiin vain en ole vielä perstuntumalta tutustunut.Siksipä kyselenkin täältä että millainen laite on kyseessä,lähinnä kiinnostaa -05 mallien omistajien tunnot pyöristään.
Tehot, ajettavuus, ulkonäkö ja ajoasento kaikki kovasti meikäläiselle sopivat.

Ainoa miinus tulee pyörän omistuksen alkuvaiheessa olleesta takuujumpasta eli yhtä sun toista osaa vaihdettiin takuuseen. Tuon alun jälkeen ei toimivuudenkaan osalta valittamista eli 10000km alkaa olla taulussa.

Kaikki takuukorjaukset hoituivat myös erittäin asiallisesti ilman mitään kinaa tai muuta probleemaa "pistetään pyörä hätäseen kuntoon"-meiningillä.

Mutta käy nyt hyvä mies koeajolla vielä kun on kelejä, niin ei tarvitse täällä arvuutella.

Hieno on pyörä kyllä.Harmi vaan kun ei lähitienoolta löydy kyseistä merkkiä myyvää liikettä että pääsis testaamaan.
Millainen huolto-ohjelma tuossa Triplessä on?Mitä ongelmia noissa pyörissä on ilmaantunut?
On se tosiaan hieno ja mitä kauemmin katsoo sen hienommaksi muuttuu.

Törkeän hyvännäköinen pyörä! Onnea vaan kaikille omistajille.

Jos jossain vaiheessa vaihdan pyörämallia, niin se on joko Monsteri tai Speed Triple, jonka aion hankkia. Ja täysin fiilispohjalta.

kaboom.gif
:itse omistan vm.04 riplen todella mahtava peli ja tehoa riittävästi mahtava alusta, jarrut sekä mukavat ajoominaisuudet.On tullut käytyä radalla,ajettu poikki Suomen ja muuten vaan tomppeloitu liikentees. Sopii kaikkeen ajoon mukavasti ja keulii mahtavasti kaasusta kakkosella aivan pystyyn.Puhumattakaan mahtavista katu uskottavista äänistä!(tehoputkella)
buttrock.gif

Piti vielä sanoa, että tuo triplekone on sitten väännökäs, eikä mikään kierroskone
wink.gif

Ah soo, joku kysyi huolloista, 10.000km välein
tounge.gif

Millainen huolto-ohjelma tuossa Triplessä on?Mitä ongelmia noissa pyörissä on ilmaantunut?
On se tosiaan hieno ja mitä kauemmin katsoo sen hienommaksi muuttuu.
Eka huolto on 800:n kilometrin jälkeen, jolloin vaihdetaan öljyfitteri ja öljyt. Seuraava huolto on kymppitonnissa, jossa on perusjuttuja.

Olen seurannut tiiviisti ulkomaisia foorumeja ja ainut ns. tyyppivika mitä on tullut vastaan on etujarrukahvan suuri liikerata. Se jarruttaa kyllä tehokkaasti, mutta tuntuu niin kuin siellä olisi hieman ilmaa. Tämä vaiva ei ole läheskään kaikissa pyörissä ja sen kanssa pystyy elämään, vaikka kohdalle sattuisikin. Ovat takuuseen ilmanneet noita ja tehneet jotain muuta pientä parantaakseen tuntumaa.

Muuten pyörässä ei ole sen enempää ongelmia kuin muissakaan pyörissä. Triumphin koneita pidetään yleensä erittäin kestävinä.

*.m

Itselläni vuoden 2000-triple, jonka mittarissa nyt n. 48 000,. Tästä määrästä olen itse ajanut 12 000 km. Tuona aikana pyörään on tehty kaksi keväthuoltoa, renkaan vaihtoa ja sensellaista. Muuten minkäänlaisia teknisiä ongelmia ei ole ollut - edes polttimoita ei ole tarvinnut vaihtaa. Kaiken kaikkiaan pyörä on toiminut paremmin, kuin yksikään omistamani henkilöauto, jotka kaikki ovat olleet uutena hankkittuja saksalais- ja ruotsalaismerkkejä.

Uuden mallin Triple on harkinnassa, mutta nykyisestä T509 -mallista olisi tosi kurja luopua. Pitänee kai "säästää" enemmän, että voin pitää hyvän kaverin tallissa/liikenteeessä, kunnes kuolema meidät erottaa...

Vastaan nyt vaikka mulla onkin vain tuollainen -99 mallinen.
Tasan kaksi kertaa kävi kesällä mielessä, että jospa panisi pyörän myyntiin ja luopuisi koko pyöräharrastuksesta.
Ajatusta pähkäilin ja lopulta totesin, että jos pyörän saisi kaupaksi niin hinta olisi todella mitätön ja mitäs sitten kun kesällä 2006 aurinko paistaa +26 lämpötilassa ja tekee mieli ajamaan. Niinpä tulin toisiin ajatuksiin ja myös minä pidän tuon omani todennäköisesti hamaan loppuun asti.

Minulle triplen mittariin kertyi 7.500 km tänä kesänä. Ajelu koostui joka päiväisestä työmatka-ajosta, muutamasta ratakeikasta ja hurvittelusta. Pyörä toimi loistavasti vain kaksi
osaa tuli tiensä päähän eli öljynpaineanturi ja kytkin vaijeri.
Tuollaiseen käyttöön en voi kuvitella toista pyörää, joka
soveltuisi siihen yhtä hyvin. Tankissa hieno nimi moottoripyöräilyn alkuajoilta, esteettisesti kaunis ja hienot
käyttöominaisuudet siis täydellinen joka paikan peli
asfalttikäyttökohteisiin. Tuo uusi on varmasti vielä
parempi.
Niin ja muuten mihin ihmeeseen katteita katukäytössä
tarvitaan. Minulla ei niitä tullut ikävä edes 350 km:n
kaatosade ajossa.

Itseäkin on alkanut kyseine pyörä kiinnostaa! Joten kertokaapa vielä noista taakuuseen korjatuista viosta. Osaapa sitten ostaessa kysellä onko niitä korjattu.
ps. Saa lähetellä myynti ilmotuksia..  
wink.gif

10 000 km välein huollot kuulostavat kyllä hyvältä. Itse saa susnukia ajella 6tkm välein pajalle huoltoon...

Back