• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Sörnäisten rantatiellä kolahti 15.9.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Popeye
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tyomatkalla melkein jouduin elämäni ensimmäisen moottoripyöräonnettomuuden silminnäkijäksi. Sörnäisten rantatiellä auto törmäsi oikealla etukulmalla moottoripyörään Haapaniemenkadun ja Kaikukadun risteyksessä. Olin just Lintulahdenkadun puolella kääntymässä selin risteykseen kun kuulin kolauksen. Siinä oli kuitenkin suoraan meneville vaihtunut juuri vihreät ja onnettomuus tapahtui heti jonon liikahdettua. Pyörän kulkusuunta jäi mulle epäselväksi, eli oliko se mukana jonossa vai kääntymässä jonoa vastaan vasemmalle. Jälkimmäinen vaihtoehto ei kovin todennäköinen kun autosta oli nimenomaan oikea etukulma hajalla. Lähempänä onnettomuuspaikkaa oli runsaasti muitakin silminnäkijöitä . Pyörä näytti Kawasaki Z-Rexiltä. Eipä hyvin alkanut tämäkään työpäivä kun heti aamusta tällaista sattuu. Toivottavasti kuski toipuu.

-popeye-

Linkki iltasanomien juttuun Tästä

Edittii: Kausi taitaa olla kyseisellä henkilöllä korkattu..pikaisia paranemisia ja toivottavasti ei käynny vakavasti.

...lehtijutusta (ja viitaten aloittajan viestiin) sai sen kuvan, että auto oli "vanhoilla vihreillä" (eli punaisilla...) lähteny risteyksestä kääntymhän vasemmalle ja vastaan suoraan ajavilla vaihtunu jo vihreät, jolloin parilla keskimmäiseltä kaistalta "päästetty" tuo auto kääntymhän, joka sitten törmäsi risteykseen kolmatta, oikeanpuoleista kaistaa, vihreillä ajaneen mp:ään? Mikäli tuon paikan nyt hahmotin oikein.

Oon duunissa just tuossa Kaikukadulla. Tuossa ei siis ole valoja, vaan keskustasta päin pystyy kääntymään vasemmalle kolmekaistaisen sörkän rantatien yli ja siinä pitää vaan olla tarkkana.

Tuota samaa reittiä ajelen Vespalla duuniin harvasen päivä, tosin siinä asemassa että itse käännyn vasemmalle kaistojen yli. Voisihan tuo kolari sattua toisinkin päin. Vaikka parilla ensimmäisellä kaistalla annettaisiinkin tietä niin tietä antavien isompien autojen katveessa voi motskari tai muu pieni kulkuneuvo tulla suoraan. Mitään pysähtymisvelvollisuutta kun suoraan ajavilla ei ole.

Aika hazardipaikalta vaikuttaa, kolmen kaistan yli kun pitää kääntyä ilman valo-ohjausta, aamuruuhkassa kun porukalla on kiire ja pinna kireällä.

Lehtitietojen mukaan oli valitellu kovasti selkää, toivottavasti sieltä ei mitään menny, mitä ei sais kuntoon.. muuten tuli tietoon, et meni useampia kylkiluita ja ranne rikki.

Toivottavasti tulee äijä kuntoon!

Aika hazardipaikalta vaikuttaa, kolmen kaistan yli kun pitää kääntyä ilman valo-ohjausta, aamuruuhkassa kun porukalla on kiire ja pinna kireällä.
Näin vois luulla, mutta ei. Idästäpäin Sörnäisten Rantatietä tulevilla on liikennevalo edellisessä risteyksessä, joka varmistaa sen, että tuosta pääsee varsin hyvin yli. Ruuhkassa toki haremmin, mutta pääsee kuitenkin. Toki välillä ärsyttää, kun osa ajaa niistä valoista todella hitaasti tuon kohdan ohitse, kun käytännössä seuraaviinkin valoihin joutuu aina punaiselle odottamaan. Muistikuvien mukaan jos edellisissä valoissa on joutunut pysähtymään, joutuu seuraavissakin, ellei vetäise huomattavasti yli sallitun tai selkeesti alle 25 km/h vauhdilla tuota väliä Sörnäisten rantatietä siis.

Kartta Kaikukadun ja Sörnäisten Rantatien risteyksestä.

Se ihmetyttää, että miten tuossa on onnistuttu rusikoimaan se auton vasen kulma? No ehkä epäonnisella ajoituksella nopea vasemmalle kohti Kaikukatua kääntyvä keskustasta tuleva auto vois ehtiä osumaan idästä keskustaan suoraan ajavaan mopoon. Tai sitten Vartin uutisessa ei jonkun kulkusuunta ole kohdillaan.

Se ihmetyttää, että miten tuossa on onnistuttu rusikoimaan se auton vasen kulma? No ehkä epäonnisella ajoituksella nopea vasemmalle kohti Kaikukatua kääntyvä keskustasta tuleva auto vois ehtiä osumaan idästä keskustaan suoraan ajavaan mopoon. Tai sitten Vartin uutisessa ei jonkun kulkusuunta ole kohdillaan.
Kuvassa ainakin on oikea kulma kasassa...

ilmalento1MN_hi.jpg

Hmm. Niinpä onkin. Olikohan jossain joku muu kuva, tai tuo kuva peilattu, vai keksinköhän ihan itse sen vasemman kulman. Ei voi tietää.
TUskin on peilattu, kun POLIISI-tekstit näkyy oikein...
biggrin.gif
Tuli tuosta mieleen, että Suomen poliisin lisäksi myös Venäjän sisäministeriön joukkojen kannattaisi joskus katsoa peiliin:

180px-OMON_soldiers_in_Red_Square%2C_Moscow.jpg

Hmm. Niinpä onkin. Olikohan jossain joku muu kuva, tai tuo kuva peilattu, vai keksinköhän ihan itse sen vasemman kulman. Ei voi tietää.
biggrin.gif
Tuli tuosta mieleen, että Suomen poliisin lisäksi myös Venäjän sisäministeriön joukkojen kannattaisi joskus katsoa peiliin:

*TYRSK*

Kaliat näppiksellä
tounge.gif

biggrin.gif

*TYRSK*

Kaliat näppiksellä  
tounge.gif
Mistä äijät oikein löytää näitä?!?!
biggrin.gif
Loistavaa!!

Mut asiaan, toivottavasti äijä tulee kuntoon!

Mukava huomata, että täälläkin huomattu kyseinen kolari.
Itse olin juurikin tässä kolarissa ottavana osapuolena eli tuon vihreän Z750 kuskina.
Sairaalan pediltä tässä kirjoittelen ja sen verran mökki vielä sekaisin, että pidemmän stoorin voin laittaa myöhemmin, jos jotain kiinnostaa.
Käytännössä tuli rantatietä stadiin päin kun viereiset kaksi kaistaa vetivät nihkeämmin ja omani kaistani varsin hyvin. Tulin tuon risteyksen kohdalla ja BUM-puskiska tämä harmaaauto oli edessä. En ole varma ehdinkö hipaista jarrua, mutta vauhdilla vedettiin päin ja yli(ylinopeutta ei ollut, ennemminkin ehkä pieni alinopeus). Taju ei mennyt missään vaiheessa, selkään sattui niin prkl:sti. Selästä ei onneksi mennyt mitään vaan kahdeksan kylkiluuta murtuita ja ranne murtui.

Ajokamat käytännössä pelastivat varmaankin mitä suuremmassa määrin, alle kuukauden vanha Alpinestarin nahkatakki ja Schrubertin S1 pro kypärä(juhannuksen jälkeen hankittu). Kypärä oli varsinkin suuressa roolissa, koska se halkesi läpi, mutta pää pysyi vaurioittumattomana(voin laitttaa kuvia kypärästä kuvia myöhemmin jos joku haluaa).

Loppuyhteenvetona tällä kertaa:
1. älä säästä ajokamoissa
sport05.gif

2. vaikka itse osaisit ajaa, se ei tarkoita sitä, että muut osaisivat ja ottaisivat huomioon
mad.gif

Eiköhän ne mopoilut ollut tältä erää siinä
smile_org.gif

Mukava huomata, että täälläkin huomattu kyseinen kolari.
Itse olin juurikin tässä kolarissa ottavana osapuolena eli tuon vihreän Z750 kuskina.
Sairaalan pediltä tässä kirjoittelen ja sen verran mökki vielä sekaisin, että pidemmän stoorin voin laittaa myöhemmin, jos jotain kiinnostaa.
Käytännössä tuli rantatietä stadiin päin kun viereiset kaksi kaistaa vetivät nihkeämmin ja omani kaistani varsin hyvin. Tulin tuon risteyksen kohdalla ja BUM-puskiska tämä harmaaauto oli edessä. En ole varma ehdinkö hipaista jarrua, mutta vauhdilla vedettiin päin ja yli(ylinopeutta ei ollut, ennemminkin ehkä pieni alinopeus). Taju ei mennyt missään vaiheessa, selkään sattui niin prkl:sti. Selästä ei onneksi mennyt mitään vaan kahdeksan kylkiluuta murtuita ja ranne murtui.

Ajokamat käytännössä pelastivat varmaankin mitä suuremmassa määrin, alle kuukauden vanha Alpinestarin nahkatakki ja Schrubertin S1 pro kypärä(juhannuksen jälkeen hankittu). Kypärä oli varsinkin suuressa roolissa, koska se halkesi läpi, mutta pää pysyi vaurioittumattomana(voin laitttaa kuvia kypärästä kuvia myöhemmin jos joku haluaa).

Loppuyhteenvetona tällä kertaa:
1. älä säästä ajokamoissa
sport05.gif

2. vaikka itse osaisit ajaa, se ei tarkoita sitä, että muut osaisivat ja ottaisivat huomioon
mad.gif

smile_org.gif
Pikaista paranemista! Ja pistä toki kypärästä kuvia, muistuttaa kaikkia varusteiden tärkeydestä.
blush.gif

Hyva, ettei pahemmin kaynyt, vaikka onhan kahdeksassa katkenneessa kylkiluussa jo ihan tarpeeksi.

Laita kyparasta palautetta Schuberthille, ovat nimittain kiinnostuneita. Joskus laittavat kuriirin hakemaan kyparan tutkimuksiinkin, niin nakevat miten tositilanteessa on kypara toiminut.

Toivottavasti voit kohta niin hyvin, etta paaset kotiin!

Selästä ei onneksi mennyt mitään vaan kahdeksan kylkiluuta murtuita ja ranne murtui.

...koska se halkesi läpi, mutta pää pysyi vaurioittumattomana(voin laitttaa kuvia kypärästä kuvia myöhemmin jos joku haluaa).

smile_org.gif
Mukava kuulla, että selkä säily ja mitään muutakaan tuon pahempaa ei käynyt. Kahdeksan kylkiluuta kuulostaa tosi ikävältä. Itseltä on joskus mennyt yksi, enkä haluaisi kokea uudestaan. Toivottavasti et saa lähiaikoina yskää.

Kuvat kypärästä vois olla näkemisen arvoisia, jos niitä joskus jaksat tänne näkösälle laittaa.

Tältä erää mopoilut tässä? Entäs ensi kesänä?

Paranemisia.

Back