• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Soranorsu IV - 9.5.2009

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja daddy0
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ekaan viestiin päivitetty 3. reittivaihtoehto, joka on myös se todennäköisin. Tiedosto löytyy Googlen KMZ-muodossa ja yleisessä GPX-muodossa. Garmin/TomTom muotoon en ole vielä koittanut saada, kun en sellaisia laitteita omista.

Tuolla on kuitenkin jotain ohjeita Garminin omistajille: http://motomappr.com/blog/?p=20

Löytyykö jostain foorumista/topicista lyhyttä oppimäärää soralla etenemiseen?

Juutuupista löytyi Ewan McGregorin clippi: katse kauas ja aja seisaaltaan... Mitä muuta??

Paljonko esim. rengaspaineita kannattaa alentaa normiarvoista?

BF

Juutuupista löytyi Ewan McGregorin clippi: katse kauas ja aja seisaaltaan... Mitä muuta??

BF
Persettä voi hyvin pitää penkissä niin kauan kun ajellaan sellasia teitä pitkin joita pääsee ajamaan henkilöautolla. Mitä hitaampi vauhti ja mitä röykkyisämpi tie niin sitä enemmän seisoskelusta on hyötyä. Mitä paremmin seisoskelun hallitsee niin sitä varteenotettavampi vaihtoehto se on perse penkissä ajamiselle myös aavistuksen verran kovemmissa vauhdeissa.

Rengaspaineita ei tarvitse säädellä erikseen sora-ajoa varten.

BF
Reissun varrelle mahtuu ainakin yksi pehmeää hiekkaa tarjoava hiekkakuoppa, jossa voidaan ihan porukalla ihmetellä tuotta oppimäärää yritys/erehdys pohjalta. Muuten reissulla ei taida olla kuin pari paikkaa, jossa tapeilta ajosta on jotain hyötyä. Toki voidaan fiiliksen mukaan katsella, että kaivetaanko takataskusta pari lisää
smile_org.gif

Itse en tuon reissun takia myöskään suosittele rengaspaineisiin koskemista, koska valitettavan paljon tulee myös nopeaa asfalttipätkää ajeltua. Metsässä möyriminen erikseen ja siihen ei taas kasi-gessu ole ehkä se oikein peli muutenkaan.

Foreca ennustelee meille epävakaista keliä ja Ilmatieteenlaitos ihan sadetta. Ainakin toistaiseksi olen itse edelleen lähdössä reissuun, ihan pikkusade ei pelästytä. Mitenkäs jonon jatkoksi asettujat, kuinka sokerista olette?

Foreca ennustelee meille epävakaista keliä ja Ilmatieteenlaitos ihan sadetta. Ainakin toistaiseksi olen itse edelleen lähdössä reissuun, ihan pikkusade ei pelästytä. Mitenkäs jonon jatkoksi asettujat, kuinka sokerista olette?

Minä olen lähdössä mukaan, katsotaan sitten lauantaina jos sataa reilusti niin voi lyhentää osallistumista tms.

Antti

Ennustetusta sateesta huolimatta, tässä olisi vielä yksi viime hetken ilmoittautuja mukaan ajelulle. Ajokkina on R 1200 GSA, toimintasäde >600 km, tankkaan pelin ennen lähtöä niin ei tarvi loppupäivänä bensaa ajatella.

Do niin,

Sää oli ja on varmaan edelleen kiusana...

Klo 8:50 taivaan hanat aukes ja vettä tuli ihan tosissaan. Keli oli/on very slipery, kävi juuri niin kuin vetäjä ennusti ennen lähtöä ennusti kun keskusteltiin renkaista Battlewing = Deadwing. Eli ei olleet Bridgestonet tämän kelin renkaat. Liejuinen paikka = etunen alta ja lowsider turvalleen tangon yli. Vahingot enemmän henkisellä puolella, peli edelleen ajokunnossa mutta vasen ranne sai senverran kipeää, että pyyhe lensi kehään Hirsalassa. Luita ei ole rikki mutta aika limppuu se on.

Täytyy sanoa, että ihan pelimiehiä kun taistelevat tämän päivän.

Kuullaan varmaan myöhemmin.

BF

Jälkikaneettina voisi todeta, että joka miehellä pitäisi olla useampi mopo, tämän päivän oikea peli olisi ollut joku 450 enduro nappularenkailla.

Jättimäiset kiitokset daddy0:lle mahtavasta ajelusta  
062802jumpie_prv.gif

062802jumpie_prv.gif
 Reittimestari on hatunnoston ansainnut, on kyllä polut hallussa.
bowdown.gif

Oli meinaan yksi hienoimmista ajeluista, jolla ikinä oon ollut. Sade vähän liukasti teitä ja Sinisalon kalvopukukin vähän falskasi, mutta ne on pikku juttuja. Reitti vei todella upeisiin paikkoihin ja ajaa sai sydämensä kyllyydestä. Olispa vain aika riittänyt viipyä pitempään niillä hiekkakuopilla  
biggrin.gif

Kotona ollaan.Kaippa tuo verenkierto sormiin ja erääseen kuihtuneeseen prinssinakin näköiseen härveliin palaa
wink.gif

Vettä tosiaan sateli välillä enemmän ja välillä vähän vähemmän
mutta hauskaa oli koko rahan edestä.

Iso käsi järjestäjälle ja kaikille mukana liukastelijoille
062802jumpie_prv.gif

Seuraavaan kertaan.

-Mikko ja Neekeri

Jeps kiitokset kaimalle tästä päivästä. Uusia teitä löytyi ja hienoja maisemia. Varsinkin se tokavika sorapätkä Nummelasta oli maisemiltaan helmi. Bueno järvi siinä vieressä. Kun joskus toivottavasti tulee lämminkin ilma, sinne täytyy mennä vaikka uimaan.

On se hienoa että Daddy0 jaksat näitä järjestää. Mukana taatusti seuraavallakin kerralla.
033102beer_1_prv.gif
bowdown.gif

Kiitokset minunkin puolesta vaikka lähdinkin kotia kohden parin tunnin jälkeen kun rupesi sokerikuorrutus sulamaan.

Jos näitä tai vastaavia järjestetään niin olen kyllä mukana.

Antti

Hienonoa kuulla että reissu meni hyvin, luita ei ole rikki, mutta ranne on musta.

Aaltoja ja respectiä teille jotka ajoitte koko rundin.

BF

Suuret kiitokset mukana olleille, yhtä tasapuolisesti loppuun asti jaksaneille kuin syystä tai toisesta kesken päivän kotia kohden suunnanneille. Otetaan ensi kerralla poutapäivänä, niin hyvästä reissusta tulee kerrassaan loistava ja sokerikuorrutetutkin viihtyy paremmin (niinkuin sitä muka itse olisi nauttinut läpimärkänä olosta). Se ehdotettu makkaran grillaus laavulla jäi ideana korvan taakse ensi kertaa varten.

Lounaalla totesin, että tuollaisella kelillä en olisi yksin lähtenyt reissuun, mutta tällaisella porukalla viitsii ajella sateellaakin. Vettä tuli käytännössä koko reissun ajan, paitsi lounastauon aikana kun istuimme sisällä
biggrin.gif
Vinkkinä muille voin kertoa, että TCX:n krossikengät ovat hyvinkin vedenpitävät, valitetettavasti se kuitenkin pätee vain ulospäin pyrkivään veteen. Gore-tex tai neopreenisukat siis ostoslistalle.

Reitit oli mukavat ja melkein koko reissun pysyimme suunnitellulla reitillä, mitä nyt pari missattua risteystä tuli. Matka tosiaan alkoi ikävästi pienellä kaatumisella, toivottavasti ranne tulee kuntoon nopeasti. Ei siis tälläkään kertaa säästytty ilman kolhuja, valitettavasti. Kalustotappioitakin saatiin aikaan, kun ihan tosissaan yritettiin. Allekirjoittanut katkoi peilin yhdellä hiekkakuopalla mäennousun jäätyä vajaaksi, vasen takavilkku meni sitten toisella hiekkakuopalla umpikujaan päättyneen mäennousun yhteydessä sattuneessa horjahduksessa. Onneksi neljä miestä riitti pyörän saamiseen pois sieltä pirun montusta. Minulta siis vielä erityiskiitokset pyörän töyntö-/nostojoukoille.

On nämä muuten ihme reissuja, kun aina kotiin päästyä tekee mieli saada uusi pyörä (tällä kertaa halujen kohteen BMW F800GS). Sovitaanko ensi kerralla, että muutkin tulee paikalle vähintään kymmenen vuotta vanhoilla ilman pleksiä olevilla kivikovapenkkisillä pyörillä?
idea3.gif

Kateellisena vaan kuuntelee kun kaverit on käyny ajeleen... No josko se baijerin poika ois saanu pyörän viime viikolla laivaan niin pääsis ehkä seuraavalle reissulle mukaan.

-Ilkka

Back