• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Soranorsu III - 14.9.2008

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja daddy0
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kelkkaura + suo + CBR600 + Diablo yhdistelmään en olekaan ennen törmännyt. Taitaa olla sulla asenne aika kohdallaan... Vai onko kyseessä joku muu pyörä kuin mallinimestä ensimmäiseksi mieleen tuleva Hondan muoviluoti?

Kyllähän porukka ajaa metässä noilla katupyörilläkin, mulla itellä sen verran vanha niin ei sitä tartte sääliä. Eli -94 CBR josta muovit otettu pois ja laitettu krossistonga, ihan sellainen kyykkymopo 90-luvulta. Tuollasessa on se hyvä puoli että se on melko hyvä kaikenlaiseen ajeluun, huonoja sora/mettähommiin että maavara ei oikein riitä, tapeilta on huono ajaa (pitää hommata korkeemmalla taivutuksella oleva tanko) ja takaiskari pohjaa aika huolella kun joustomatkat ei riitä. Veikkaan kyllä että tuolla mennään paljonkin pahemmasta paikasta kun stromilla. Sitten taas hiekalla pystyin ajaa drz:lla jotain 20km/h kovempaa mutkissa kuin tuolla hondalla, molemmissa diablot alla. Stromia en ole hiekalla kokeillu.
Niin ja isot pojat sano ettei tuollaiset valuvanteet oo hirmu hyviä metässä, ne kuulemma hajoo kiviin. Huonot joustot ja noi vanteet yhistettynä niin joutuu vähän kiertelee kiviä.

Mukana  
sport05.gif
. Hyvältä kuullostaa tuo 70% soraa ja 30% asvalttia suhde. Täytyy kai kohta minunkin alkaa etsimään toista vannesarjaa tuohon Freewindiin. Löytyisköhän sieltä jenkeistä edullisesti? t.Lefa
Näyttää olevan samaa hintaa, kuin strommiin. Eli siis 700-800 € maksaa siellä. Siihen sitten renkaat vielä ja +++ ...

Mutta kun sulla on Freewindissä ne pinnavanteet, sä voisit kysyä Symotic Oy:sta sitä samaa. Ne nimittäin tekee edullisesti niitä vanteita itse kasaamalla ja pinnaamalla -TÄÄLTÄ-.

062802moto_prv.gif

-M

EDIT:

AI niin, sieltä jenkkilästä voi sitten ostaa vaikka ne pelkät keskiöt ja pinnatuttaa ne siellä Symotic:ssa, niin tulee varmasti oikeat. Lopullista hintaa en osaa laskea, mutta ne pelkät keskiöt oli DR650:n, jotka on ilmeisesti samat ja ne maksoi noin 310 taatelia yhteensä. Siis ilman levyjä ja laakereita...

Niin ja isot pojat sano ettei tuollaiset valuvanteet oo hirmu hyviä metässä, ne kuulemma hajoo kiviin. Huonot joustot ja noi vanteet yhistettynä niin joutuu vähän kiertelee kiviä.
Tuohan on ihan taivahan totta...

Strommi vaan ei ole mikään oikea kurapyörä. Se on tavallisen katupyörän jatkokehitelmä pitemmillä joustoilla. Sen muovisen olemuksen takia sitä ei ole muutenkaan hyvä tunkea joka reikään...
wink.gif

Siinä Strommissa välttää oikein hyvin aluvanteet...

-M

AI niin, sieltä jenkkilästä voi sitten ostaa vaikka ne pelkät keskiöt ja pinnatuttaa ne siellä Symotic:ssa, niin tulee varmasti oikeat. Lopullista hintaa en osaa laskea, mutta ne pelkät keskiöt oli DR650:n, jotka on ilmeisesti samat ja ne maksoi noin 310 taatelia yhteensä. Siis ilman levyjä ja laakereita...
Noita keskiöitä, jos tollaset DR650 kelpaa, saa aika halavalla saksasta <a href="http://cgi.ebay.de/Suzuki-DR-650-DR650-Radnabe-SP44-B-Nabe-Rad-Vorderrad_W0QQitemZ220267182038QQcmdZViewItem?
hash=item220267182038&_trkparms=72%3A1123%7C39%3A1%7C66%3A2%7C65%3A12%7C240%3A1318&_trksid=p3286.c0.m14" target="_blank">Linkki</a>

Ja jos vähän karummat vanteet kelpaa keskiöineen niin sellasiakin löytyy <a href="http://cgi.ebay.de/Suzuki-DR-650-RSE-DR650-Vorderrad-Felge-Rad-Radnabe_W0QQitemZ190125854457QQcmdZViewItem?ha

sh=item190125854457&_trkparms=72%3A1123%7C39%3A1%7C66%3A2%7C65%3A12%7C240%3A1318&_trksid=p3286.c0.m14" target="_blank">Etu</a>
<a href="http://cgi.ebay.de/Suzuki-DR-650-RSE-DR650-Hinterrad-Felge-Rad-Radnabe_W0QQitemZ190125854505QQcmdZViewItem?ha

sh=item190125854505&_trkparms=72%3A1123%7C39%3A1%7C66%3A2%7C65%3A12%7C240%3A1318&_trksid=p3286.c0.m14" target="_blank">Taka</a>
smile_org.gif

Kiitos hyvistä vinkeistä. Täytyy katsella ja ihmetellä tuota ajatusta toisista vanteista. Ei kumminkaan ehdi enään tämän syksyn ajoihin. Ei niihin kauheasti meikäläisen kannata rahaa laittaa. 2000€ löytyy Saksasta vähän ajettua Freewindiä ja sais varaosia koko pyörään
biggrin.gif
.
Joo ne yhet DR:än vanteet näytti aika palaneen näköisiltä
crazy.gif
.

Toivottavasti ensivuonna mullakin on semmonen mopo jolla pääsee soranorsuilemaan... Järjestättehän näitä ens vuonnakin
bawling.gif

Täytyis varmaan sinne Hiidenpirtille tehdä myös pääkaupunkiseudulta lähtijöille joku ei konetie reitti.
Olen tänään lähdössä katsastamaan alkupään reittiä navin kanssa.
Matkaa edestakaisin noin 1ookm ja ajoaika vajaa 2tuntia, oisko kuka lähdössä mukaan.  
062802moto_prv.gif

Lähtö Bembölestä esim. klo 14.30

terveisin Kari

sanoi:
Olen tänään lähdössä katsastamaan alkupään reittiä navin kanssa.
Matkaa edestakaisin noin 1ookm ja ajoaika vajaa 2tuntia, oisko kuka lähdössä mukaan.  
062802moto_prv.gif

No voi perskeles. Lähdin reissuun 12.00 ja viestisi on laitettu 12.06. Olisin mieluusti lähtenyt messiin. Itse asiassa taisit tulla vastaan n. 14.30 kehä 3:lla. Samanlainen pyörä oli liikkeellä Siinä Esson ja Bembölen liittymän välillä.

Itse olin koluamassa ne Kelan pätkät jotka viimeksi jäivät minulta ajamatta kun lähdin aiemmin. Aika ovela se ratapohja. Nyrkin kokoista sepeliä ja pätkä päättyi melkein jonkin tehtaan pihaan. Olikohan se sama jota te veditte silloin?

Miltä alkureitti muuten vaikutti?

En nyt sanois kauheen pitkäjänteiseksi ajatteluksi sitä että järkätään monen kymmenen pyörän kolonnia ajamaan niitä yksityisteitä pitkin. Ne on äkkiä ajokiellossa tahi puomitettuja. Vielä vähemmän järkevää on niitä reittejä julkaista.

En nyt sanois kauheen pitkäjänteiseksi ajatteluksi sitä että järkätään monen kymmenen pyörän kolonnia ajamaan niitä yksityisteitä pitkin. Ne on äkkiä ajokiellossa tahi puomitettuja. Vielä vähemmän järkevää on niitä reittejä julkaista.
En tiedä, oletko seurannut edellisiä säikeitä, joissa Daddy0 sanoi selvittäneensä teiden käyttöä...?

Missähän ihmeessä on ne monien kymmenien pyörien kolonnat...?

Kartat julkastaan sen takia, kun ei ole mitään syytä olla julkaisematta niitä. Mun ajoilla tullaan ne aina julkaisemaan, koska ei ole mitään salattavaa. Jos olisi jotain salattavaa, näitä reissuja ei tehtäisi. On kivaa näyttää kansalle, että meillä osataan ajaa ja noudattaa sääntöjä ja että me ollaan vastuullisia ajajia.

Tervetuloa rakentamaan reittejä positiivisella asenteella!

wink.gif

-Matti

sanoi:
Ne on äkkiä ajokiellossa tahi puomitettuja.

Käsittääkseni yksityistietä voi ajaa satunnaisesti. Jos se on saanut euronkin valtion rahaa kunnossapitoon, ei ajamista voi edes kieltää. Etelä-Suomessa varmaan jokaikinen on saanut. Korjaa jos olen väärässä.

sanoi:
Vielä vähemmän järkevää on niitä reittejä julkaista.

Miksi?
nixweiss.gif

No voi perskeles. Lähdin reissuun 12.00 ja viestisi on laitettu 12.06. Olisin mieluusti lähtenyt messiin. Itse asiassa taisit tulla vastaan n. 14.30 kehä 3:lla. Samanlainen pyörä oli liikkeellä Siinä Esson ja Bembölen liittymän välillä.

Itse olin koluamassa ne Kelan pätkät jotka viimeksi jäivät minulta ajamatta kun lähdin aiemmin. Aika ovela se ratapohja. Nyrkin kokoista sepeliä ja pätkä päättyi melkein jonkin tehtaan pihaan. Olikohan se sama jota te veditte silloin?

Miltä alkureitti muuten vaikutti?
No, johan mä aattelin ettei sua edes kiinnostaisi.  
062802moto_prv.gif

Reitti oli ihan ajettava, heti lähdössä kolusin Muuralassa sellaisia kinttu(hevos)polkuja, että mopo ja saappaat oli ihan
hevosen p..kassa. Ajattelin "oikaista" Bembölesta Kauklahteen, sillä välillä vastaan tuli 2 hevosta ja yhden ohitin.

Kökkelissä tuli mieleeni, että oispa se Masakin mukana.  
bawling.gif

Jossain vaiheessa (Karhusuontie-Niemenkyläntie paikkeilla) oli paikka paikoin tielle levitetty juuri karkeaa sepeliä, muuten reitti oli ihan hyvä.

Tulomatkan ajoin Vesikansa-Nummela-Ojakkala-Tervalampi (josta oli takoitus mennä Nuuksion kansallispuiston kautta eteenpäin, mutta ainoa tie,
josta olisi päässyt läpi oli Kielletty "sallittu vain tien osakkaille" -> mopo ympäri ja takaisin) suuntana Veikkola ja siitä vanhaa tietä Bemböleen.

Kumpikin ajosuunta vei aikaa vähän yli tunnin parilla tauolla per suunta.

Vanha ratapohja ja tehtaan piha taidettiin koluta kyllä.  
biggrin.gif

Navi toimi tosi hyvin, opasti sinne minne olin halunnut.

Voisihan sitä tehdä vielä pari reittiä Lohjalle ja käydä vetämässä viikolla tai ensi viikonloppuna.  
nixweiss.gif

Tänään (yksin) ajellessani tuli vastaan pari pätkää:

Muu vaara merkki varustettuna lisäkilvellä "Ajo omalla vastuulla".

Kielletty ajosuunta varustettuna lisäkilvellä "Sallittu vain tien osakkaille".

Ensimmäisen tietenkin ajoin hevosen p..kassa ja toisessa tapauksessa käänsin mopon ympäri.

Ja nähdäkseni nämä meidän porukalla ajamat reitit kulkee kyllä 99,9 % yleisillä teillä.

Aloitusviestiin mut on editoitu osallistujalistaan, vaikka kyselin vaan alustavasti tilannenopeuksia. A = täytyy sitten kai alkaa ruinaa viisumia kotimäestä. B = kyllä strombula menee tankillisella pidemmällekin, kuin 200 km. Ellei sitten olla rundimittarin punasella aluella koko reitti
biggrin.gif

Aftörool, vahvistan mahdollisen osallistumiseni myöhemmin. mieli kyllä tekisi, niinkuin paljon muutakin...

Se on mänä sillai, ettei pidä tunkea sitä sormea joka paikkaan. Siinä saattaa jäädä nalkkiin....  
tounge.gif

-M

Aloitusviestiin mut on editoitu osallistujalistaan, vaikka kyselin vaan alustavasti tilannenopeuksia. A = täytyy sitten kai alkaa ruinaa viisumia kotimäestä. B = kyllä strombula menee tankillisella pidemmällekin, kuin 200 km. Ellei sitten olla rundimittarin punasella aluella koko reitti
biggrin.gif
Laitoin sut "epävarmat" listalle, niin pidetään sua henkisesti mukana tässä hommassa ja motivoidaan viisumihakemuksen tekoa.

Tuo >200 km tarkoittaa vaan sitä, että kun en tiennyt tarkempaa toimintamatkaa, niin totesin sen kuitenkin olevan pidempi kuin minulla ja muilla pienitankkisilla.

En tiedä, oletko seurannut edellisiä säikeitä, joissa Daddy0 sanoi selvittäneensä teiden käyttöä...?

Missähän ihmeessä on ne monien kymmenien pyörien kolonnat...?

Kartat julkastaan sen takia, kun ei ole mitään syytä olla julkaisematta niitä. Mun ajoilla tullaan ne aina julkaisemaan, koska ei ole mitään salattavaa. Jos olisi jotain salattavaa, näitä reissuja ei tehtäisi. On kivaa näyttää kansalle, että meillä osataan ajaa ja noudattaa sääntöjä ja että me ollaan vastuullisia ajajia.

Tervetuloa rakentamaan reittejä positiivisella asenteella!

wink.gif

-Matti
Karban on siinä ihan oikeassa, että ei noille pienimmille teille viitsi viedä kerralla mitään hirveää letkaa pyöriä. Viime reissulla oli 6 pyörää ja mielestäni vielä muutama voi olla lisää ilman että aiheutetaan suurempaa pahennusta tai vaikkapa häiriötä liikenteelle.

Olen pyrkinyt reitin tekemään siten, että ohitamme asutut alueet turvallisesti ja mahdollisimman vähällä häiriöllä. Alustavasti parhaiksi arvioimani pätkät (joissa myös revittely on todennäköisempää) ovat sitten keskellä talousmetsiä tai suoalueiden reunoilla, joten siellä emme pääse paikallisia juuri häiritsemään. Kaikki tiet, joita käytämme ovat yleistä tukea nauttivia yksityisteitä tai yleisiä teitä, kenenkään pihaan ei mennä pörräämään (jollei nyt sitten poiketa faijan luona kahvilla/uimassa/esittäytymässä). Luotan (ehkä virheellisesti) siihen, että muutkin ymmärtävät näiden seikkojen tärkeyden harrastuksemme tulevaisuuden turvaamisen kannalta.

Jokainen reitin metri reitistä löytyy GT-kartasta, kansalaisen karttapaikasta tai Google Maps:sta, joten ei tässä nyt kuitenkaan valtionsalaisuutta olla paljastamassa. En jotenkin osaa olla huolissani yksittäisistä kurapyöräilijöistä, jotka tuonne ehkä julkaisemani reitin perusteella eksyvät. Enemmän kannan huolta siitä, että minun vetämäni useamman pyörän letka ajaa tilanteen ja paikan mukaisella tavalla 14. päivä syyskuuta eikä aiheuta pahennusta. Se on kuitenkin ainoa tuolla tapahtuva ajelu (itsekseni tekemien lisäksi tietenkin), johon minulla on edes jotain mahdollisuuksia vaikuttaa.

Niin varma olen reissumme asiallisesta sujumisesta, että olen etukäteen jopa rohjennut kertoa tarkan päivänkin tuolla päin ajaville tutuille.

Karban on siinä ihan oikeassa, että ei noille pienimmille teille viitsi viedä kerralla mitään hirveää letkaa pyöriä. Viime reissulla oli 6 pyörää ja mielestäni vielä muutama voi olla lisää ilman että aiheutetaan suurempaa pahennusta tai vaikkapa häiriötä liikenteelle.

Olen pyrkinyt reitin tekemään siten, että ohitamme asutut alueet turvallisesti ja mahdollisimman vähällä häiriöllä. Alustavasti parhaiksi arvioimani pätkät (joissa myös revittely on todennäköisempää) ovat sitten keskellä talousmetsiä tai suoalueiden reunoilla, joten siellä emme pääse paikallisia juuri häiritsemään. Kaikki tiet, joita käytämme ovat yleistä tukea nauttivia yksityisteitä tai yleisiä teitä, kenenkään pihaan ei mennä pörräämään (jollei nyt sitten poiketa faijan luona kahvilla/uimassa/esittäytymässä). Luotan (ehkä virheellisesti) siihen, että muutkin ymmärtävät näiden seikkojen tärkeyden harrastuksemme tulevaisuuden turvaamisen kannalta.

Jokainen reitin metri reitistä löytyy GT-kartasta, kansalaisen karttapaikasta tai Google Maps:sta, joten ei tässä nyt kuitenkaan valtionsalaisuutta olla paljastamassa. En jotenkin osaa olla huolissani yksittäisistä kurapyöräilijöistä, jotka tuonne ehkä julkaisemani reitin perusteella eksyvät. Enemmän kannan huolta siitä, että minun vetämäni useamman pyörän letka ajaa tilanteen ja paikan mukaisella tavalla 14. päivä syyskuuta eikä aiheuta pahennusta. Se on kuitenkin ainoa tuolla tapahtuva ajelu (itsekseni tekemien lisäksi tietenkin), johon minulla on edes jotain mahdollisuuksia vaikuttaa.

Niin varma olen reissumme asiallisesta sujumisesta, että olen etukäteen jopa rohjennut kertoa tarkan päivänkin tuolla päin ajaville tutuille.
Kiva kuulla että asiaa on ajateltu omaa napaa pidemmälle. Aina se ei oikeen mee niin.

Harmi kun ei oo oma mopo kunnossa, ei pääse tollasille reissuille ollenkaan..

Back