• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Soiko korvat ajon jälkeen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jumppanen
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Soiko korvat ajon jälkeen? -

• Käytän tulppia, ei soi

Ääniä: 2 33,3%
  • Käytän tulppia, soi hieman

Ääniä: 2 33,3%
  • Käytän tulppia, soi huomattavasti

Ääniä: 1 16,7%
  • En käytä tulppia, ei soi

Ääniä: 1 16,7%
  • En käytä tulppia, soi hieman

Ääniä: 0 0,0%
  • En käytä tulppia, soi huomattavasti

Ääniä: 0 0,0%

• Ääniä yhteensä
    6
Ekan täyden päivän jälkeen soi tänä keväänä, meinasi jo v*tuttaa nukkumaan mennessä. Sen jälkeen tulpat päässä taajamaköröttelyä ja pikku siirtymiä lukuunottamatta. Settinä FZ1S + RX7 GP ja metakka on kyllä melkoinen tuolla yhdistelmällä. Jos on ihan pää tankissa kiinni tai leikkii kirahvia niin hiljenee jonkin verran, normi asennoissa ei. Kun sais aikaiseksi (=saisi rahaa) niin pitää hommata oikein kunnon tulpat noiden eareiden sijaan.

XR-1000 ja kyllä soi ilman tulppia, mutta kyllähän kaikki tietää että tuo on melusampi kypärä kuin esim Raid. No joo tonninen twini + yoshin putkisto ilman noise killertä, mutta syytän kyllä tuulta soimisesta. =)

Alkanu toffot joo kiehtoo viimeaikoina...se on tuo kuulo ja näkö vähän sama asia, ne huomaa vasta sitten kun niitä ei enää ole  
tounge.gif

Mutta vielä ei tinnitä ja näkeekin ilman glaasseja, joten nou hätä  
biggrin.gif

Kypärä Skuupertti C3, ja XX:ssä tuplakupla. Viima tulee suoraan kypärään, ja melu on aika infernaalinen, joten tulppien käyttö on pakollista. Käyttäisin kyllä muutenkin.
Pitäis kokeilla tuota alkuperäistä pleksiä, jos se ohjais sitä viimaa enemmän rinnalle.

En osaa ajaa tulppien kanssa, ikävä kyllä. Jää paljon tarpeellista kuulematta tulpat päässä.

Jos pitempää siivua ajaa niin korvat soi hieman ajon jälkeen.

Olen pitänyt ja pidän tulppia aina kun ajan ja korvat soi aina vähän. Tulpat päässä korvissa jotenkin resonoi ja ajelun päätteeksi korvat sitten soivat. Olen testannut ties mitä tulppia(no ok, en valettuja tulppia), myös sitä silikonimössöä ja aina sama juttu, ajaessa korvissa rätisee. Ilman tulppia korvissa paukkuu aivan älyttömästi. Lievä tinnitus alkoi joskus viime kesän lopulla. Vitu.

Vissiin paskat tärykalvot tms. rakenteellinen vika.

Aina soi ja tulppia pidän satunnaisesti. Jotenkin pitäisi saada parempi rutiini tulppien laittamiseksi. Olen särkenyt korvani jo ennen moottoripyöräilyn aloittamista, mutta soiminen on voimistunut sen jälkeen. Tosin juuri tehdyn ikäryhmätarkastuksen mukaan kuuloni on vielä ihan kelvollinen.

Oikea korva on herkkä koville äänille. Esimerkiksi jo halkoliiterissä kun sopivasti kirves kimahtaa oksaan, niin korva tavallaan naksahtaa ja siinä tuntuu pistävää kipua hetkenaikaa.

Olen pitänyt ja pidän tulppia aina kun ajan ja korvat soi aina vähän. Tulpat päässä korvissa jotenkin resonoi ja ajelun päätteeksi korvat sitten soivat. Olen testannut ties mitä tulppia(no ok, en valettuja tulppia), myös sitä silikonimössöä ja aina sama juttu, ajaessa korvissa rätisee. Ilman tulppia korvissa paukkuu aivan älyttömästi. Lievä tinnitus alkoi joskus viime kesän lopulla. Vitu.

Tätä olen tässä just peräänkuuluttamassa, onko pelisi tärisevä/värisevä? Penkin ja tango resonanssi saattaa pilata kuuloa.... se nimittäin saattaa kulkea kroppaa pitkin korviin....

http://www.mtv3.fi/uutiset....9

Ei voi vastata, kun käyttää satunnaisesti tulppia.

Kun tulppia käyttää, ei soi.

Kun ei käytä tulppia, soi voimakkaasti. Syynä avattava Shoei Multitech ja matala kate isossa Zetorissa.

-M

Tätä olen tässä just peräänkuuluttamassa, onko pelisi tärisevä/värisevä? Penkin ja tango resonanssi saattaa pilata kuuloa.... se nimittäin saattaa kulkea kroppaa pitkin korviin....

Ei tuota mun R6 mitenkään hirveästi tärise, sormet ei puudu ja ovat yleensä normaalin possunpunaiset.

Toisaalta jos hammaslääkäritkin kärsii tärinästä niin täriseehän mopo toki enemmän kuin hammaspora. Pitäis testata geelisatulaa niin tietäisi onko siinä vastaus korvien resonoimiseen.

Ei tuota mun R6 mitenkään hirveästi tärise, sormet ei puudu ja ovat yleensä normaalin possunpunaiset.

Toisaalta jos hammaslääkäritkin kärsii tärinästä niin täriseehän mopo toki enemmän kuin hammaspora. Pitäis testata geelisatulaa niin tietäisi onko siinä vastaus korvien resonoimiseen.
Tuon huomaa kyllä kun parkissa  ja tulpat korvissa (oikeaoppisesti siellä korvakäytävässä) ja kypärä päässä pidät ajokierroksia koneessa (kevyt ote kahvoista, ettei kahvatärinä tuu läpi) ja istut satulassa ja sit ahteri irti satulasta (pysy ajoasennossa), eron pitäisi kuulua korvissa, huriseeko siellä. Kahvatärinän voi taas tarkistaa, seisten prätkän päällä ja puristat kahvoista normi määrän, mitä ajettaessa. ...

Mulla hurisi 08 Sportster, 03 Softail ei hurise, kunhan ajoasento ei ole selkä takakenossa....

Näjemmä meitä valuvikasia siis enemmänkin... Kuulonsuojaus on enemmän, kuin db vaimennus....

Back