• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

sohvamopoilla ajavat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja timo19
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tilanne
Keskustelu on suljettu.
Onko se pirun PITKÄNOUKKAINEN niin hieno ja mahtava pyörä ettei voi nostaa labaa kyykky kuskeille !
veryangry.gif

Jotenkin ainakin täällä seinäjoen suunnalla on näyttää tulleen tavaksi että ei varmasti nouse händy puolillakaan "kusitomi"  (lue custom) kuskeilla !!

Mites muualla päin onko sama huomio vai onko tää vain omakohtainen kokemus !

Ongelma taitaa liittyä pikemminkin tietyn merkin kuskeihin, jotka katsovat kuuluvansa eri porukkaan. Viisi vuotta customilla ajaneena tiedän sen onnistuvan 'sohvalta'.

No, kyl se tuntuu olevan vähän sama juttu täällä pääkaupunkiseudullakin. Mitä enemmän vastaantuleva laite muistuttaa hoodeeta, sitä painavampi se kytkinkäsi on...
nixweiss.gif

Ne leikkii sellaista leikkiä että siinä ei saa moikata naapuritalon hiekkalaatikolla leikkiviä...

eilen tuli noin 8 pyörän ryhmä vastaan, viimeinen morjesti ja hänkin oli nainen
smile_org.gif

Mitä helvetin väliä sillä on jos joku ei nosta lapasta?
Mun mielestä ton lapasen noston vois lopettaa vaikka kokonaan koska motoristeja alkaa olemaan jo niin paljon että jo lähikaupassa käydessä saa nostaa käpälää 2 kertaa...

Mitä itse kysymykseen tulee, niin viimeiksi tänään tuli yksi goldving vastaan ja se ainakin vastasi morjenstukseen ihan iloisesti.

(pakolliset hymiöt)  
biggrin.gif

062802moto_prv.gif

033102beer_1_prv.gif

sport05.gif

kaboom.gif

033102ass_1_prv.gif

crazy.gif

inlove.gif

Toi on kyllä totta. Prätkäilijöitä alkaa olla paikka paikoin aika tiheessä. Toisaalta moikkaileminen kai luo ja pitää yllä tiettyä yhteenkuuluvuuden tunnetta valtavirrasta poikkeavassa porukassa.  
sport05.gif

Noh noh Kyllä mun "sohvasta" nousee käsi tuli sieltä vastaan minkälainen "tubbervaare" tahansa. Sen olen huomannut Jykylässä että Muoviluoti kuskit ei nosta kättä meille! sohvilla kulkeville.

Monet tupperware miehet ei taas raaski nostaa lapasta nakupyörämiehille, kai pelkäävät että se liian tehokas ajokki karkaa lapasesta jos vähän kättä nostaa
tounge.gif

Käsi nousee kaikille kakspyöräisille, oli sitten kuutiota 49 tai 2300. (vaikka kustomilla ajelenkin). Maaseudun mutkateillä tervehdin myös traktoreita, lasten vaunuja, tiejyriä ja hevosrattaita ja välillä myös ihan tavallisia jalankulkijoita. Ystavällinen hymy ja tervehdys auttaa paljon kanssakäymisessä
smile_org.gif

No joo... yleensä näitä keskusteluja lueskellaan tuossa helmi- maaliskuun aikana, mutta nyt näköjään jo keskellä kesää
veryangry.gif

No mutta kuitenkin, tällä customistilla lapanen nousee lähes jokaiselle kaksipyöräiselle (polkupyöräilijät joutuu nostamaan lapasen ensin).

Tuli mieleen tapaus n. kuukausi sitten kun ajellessa vastaan tuli enskapyörä, siinä oli ainakin tervehtivä motoristi: välimatkaa meillä vielä n. 500 m ja enskakuskilla siinä vaiheessa nousi käsi kohti taivasta olkapäätä myöten
bowdown.gif

Kyllä mä ainakin morjestan ketä vaan. joskus jopa mopoja.
ja samoin mua morjestetaan, vaikkei ihan kaikki.

vaan eihän se pyörän vika ole jos kuski ei morjesta!
wink.gif

sanoi:
sohvamopoilla ajavat... pirun PITKÄNOUKKAINEN...."kusitomi"...

Oisko omassa asenteessasi kenties korjaamisen varaa?

Jos nuo lauseet, jotka päättyivät !-merkkiin olivat kysymyksiä, voisin omasta puolestani vastata:

Ei ole.
Ei ole.
Todennäköisesti.

062802moto_prv.gif

talktohand.gif

edit. asenteessa ==> asenteessasi

Minä morjenstan kaikkia motoristeja alla olevan pyörän mallista, merkistä jne. riippumatta aina silloin kun se vaan on mahdollista, joskus on niin tiukkoja paikkoja ettei pysty ja tietenkin, joskus saattaa jotain jäädä huomaamatta jos on joku tilanne omassa liikenteessä ja tämän saman uskon olevan syy siihen jos itseäni joskus vastaan tuleva mopo ei tervehdi.
Ohi aiheen mutta pakko kertoa kuinka mieltä liikuttaa n. kymmenkesäiset pojat tienposkella morottamassa -niillekkin nousee aina.

Ohi aiheen mutta pakko kertoa kuinka mieltä liikuttaa n. kymmenkesäiset pojat tienposkella morottamassa -niillekkin nousee aina.
Nämä pojankoltiaiset ne on liikuttavia, niille nousee ainakin yksi käsi ellei sitten molemmat.

Muuten itse aiheeseen: who cares!
033102bebe_1_prv.gif
kaikille huomaamilleni morjestan, jos ei vastaa niin oma on asiansa. En ole huomannut mitään eroa olen sitten ajanut kyykyllä, nakulla tai hoodeella
smile_org.gif
. Ja hoodeella olen ajanut eniten.

Juu. Minä morjestan kaikkia koneella kulkevia kaksipyöräisiä. Skodumopot jääpi vähemmälle kun niistä harvemmin vastaillaan. Nostan räpyläni niin reilusti että näkyy.
Joskus ei huomaa tai ei kädet ja katse riitä eikä sille voi mitään.

Mun mielestä moikkailu on mukava tapa. Keskisessä Suomessa toimii hyvin, Tampereella erittäin hyvin. Joskus tuntuu, että siellä kääntyvät ympäri ja tulevat moikkaamaan, jos ei muuten onnistu. Turkussa hyvin ja kaikkialla muuallakin maanteillä. Pääkaupunkiseudulla jää monesti väliin kun sitä tavaraa on enempi ja kuskilla keskittymistarpeita enempi.

Moikkaillaan vaan.

Juu. Kyllä joskus piäkaupunkiseudlla tulee pieni harlikka-letka vastaan. Ne eivät aina uskalla irrottaa käpäliään tangosta. Sen kyllä ymmärtää kun kun ne näkee. Mitenhän meille sitten käy kun mammeli on alkanut puhua siitä miten hyvin harlikka sopisi minulle.

tounge.gif

Nämä pojankoltiaiset ne on liikuttavia, niille nousee ainakin yksi käsi ellei sitten molemmat.
Se on kyllä mieltä lämmittävää kun pikkunassit moikkaa tai näyttää kahvankääntöliikettä... onhan sitä aina morjestettava ja murautettava konetta hitusen...
biggrin.gif

No kyllä usea kyykkypyörällä ajavakin jättää lapasen kahvaan... Itse morjestan kaikkia...

Kun istuu auton rattiin ja pyörä tulee vastaan niin käy mielessä aina morjenstaminen
smile_org.gif

Tilanne
Keskustelu on suljettu.
Back