Totta on, että 1050 on herkkä pakoputkelle/vaimentajille. Vakiokartalla ja jollakin avonaisimmilla pöntöillä käynti on huono kuin fan. Pätkii ja buuaa ja veto alhaalta on ihan pois ja ohutta.
TORS-ohjelma ja vakiopöntöt taas toimii todella hyvin. Vakion käynti ja veto parani siis asentamalla TORS-vaimentajille tarkoitettu ohjelma. Näin itsellä. Taitaa siis käydä aika vähällä polttoaineella. Enemmän bensaa ja käynti paranee...ihan johdonmukaistahan se on.
B12 on oikeassa. Teho ei kasva puussa. Bensaa ja ilmaa tarvitaan. Ilma lisääntyy vähän suodattimella, eri läpän asennolla ja just niillä kierroksilla. Jos kertolaskussa kerrottavat eivät muutu, ei muutu tuloskaan.
Ne putkella saatavat tehonlisäykset on niin marginaalisia, että ainakaan itse en pysty sanomaan alla olevasta pelistä, että onko siinä nyt 118 vai 121 hevosvoimaa... Mä uskon, että ne ihme tehoerot johtuvat penkeistä ja penkittäjistä. Vähän korjauskertoimia vaihtelemalla saa äkkiä 20hp suuntaan tai toiseen...
Ai niin se mun arvelu Arrowin isoista väliputkista. Tarkoitan happianturin jälkeisiä ylös vaimentajille johtavia nousuputkia... Ducatin 4V Monsterit antaa selkeästi eniten Termignonin pöntöillä. Ainoilla missä tietääkseni tulee aika tömäkät väliputket mukana. Ja Sprintin ja Triplen tehoeroa tehdas perustelee pakoputkiston tilavuudella. Sillä täytyy olla merkitystä.
Alkuperäisessä korjaamokirjassa puhutaan kolmesta katalysaattorista . Minäkään en löydä kuin kaksi, ne vaimentajissa olevat. Tulkitsen myös sen kollektorissa olevan reikälevyputken lähinnä vaimentajaksi. Precat? Jos se on sellainen, niin onpa eksoottista ja nopeasti reagoivaa ainetta? Elohopea??
Menisköhän talliin sanomaan Hyvää Yötä? Ai mille muka...