• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Slipari

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Trally
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Olen hommaa thundercattiini (v.2003) sliparia ja olen ihmetellyt eri valmistajien yhteensopivuus taulukoita. Harvalla listalla on edes -03 vuosimallin thundercattia (yleensä listat v.-96 -> -02). Mistähän johtunee??? Varmaan samat pillit käy kumminkin tohon munkin pyörään??? Mitä edullista sliparia suositteletta? Olen ajatellut Leo Vincea, MIVV tai Micronia (max.400€). Kannattaako vaivautua tilaa kenties ulkomailta? Suomestakin saa "aika" edullisesti...
sport05.gif

Sama itselläni. Pyörä on rekisteröity 2003, vaikka onkin 2002 mallia.  Oiskohan tästä kyse. Taisi olla vuosi 2002 viimeinen, kun tänne cattia tuotiin.

Itselläni on paikallaan LeoVincen slipari, vaihdettiin suuttimet ja säädettiin. Tyytyväinen olen. Yllättävän paljon pyörä muuttui  
thumbs-up.gif

Jep, tuo pyörän "muuttuminen" pelkällä sliparilla on sitten ihan mallikohtanen juttu. Jotkut touhottaa säätämisen kanssa jne jne. Kandee vaan käyttää penkissä ekana ennen ku alkaa tilaileen suuttimia ym. Ite käytin kans sliparien vaihdon jälkeen penkissä = ei tarvetta säätämiseen ja muka 2-3hv lisää... :;):Nooh, ääntä ainakin tuli ja se oli tarkotuskin. Suomesta noita pillejä saa ihan kelvollisiakin alle 400€ hintaan.

Kaverilla oli 00 mallin catti ja siihen tuli leo vince.Sopivat oli äänet ainakin meikäläisen korvaan.Halpojahan nuo ovat mut väittävät ihan hyviksikin.Onhan se suurin putkisto valmistaja maailmassa ja suurinosa moto gp pyöristäkin taitaa olla varustettu kyseisen merkin putkilla..
sport05.gif

Ainakin omasta mopostani (R6 -99) kuuluu sangen brutaali ja  miehinen soundi Leo Vincen sliparilla, tehoista ei mitään hajua... Ainakin noviisilta saa luokituksen Hyvä Ostos  
buttrock.gif

Suomessa viimeinen mallivuosi taisi olla tuo 2002 - Jenkeissä myydään vieläkin uutena !

väitän että teknisesti vehkeissä ei oo mitään eroa 96-02, jenkkimalleissa on vain joku "hapetussysteemi" päästöjuttujen takia.

no jaa - joku taisi kertoilla että jousituskomponenteissa voi olla vuosimallikohtaisesti jotain eroa - lähinnä säätöalueiden tms. osalta ja muistaakseni kaasareiden neuloja ei jossain vuosimallissa pysty säätämään.

Enpä viitsinyt uutta topiccia aloittaa, kun täällä on jo kyseistä aihetta vähän lämmitelty. Eli tarkoituksena olis ens kesänä hommata omaan Cattiin (-03 -malli, eli se sinivalkoinen) slipari ja olisi kiva kuulla kokemuksia (sekä mitattuja että perstuntumaa) muutamasta sliparista ja miten ne ovat toimineet UkkosKissassa.

Olen lueskellut sliparitestejä (Bike 5/2003, SportRider lokakuu/2004, MP-Maailma 1/2007) ja sekä niiden että muiden tutkailujen perusteella saanut karsittua itselleni finaalinelikon. Näistä kyseisistä putkista kaipaisin kommentteja.

Akrapovic
Arrow
IXIL
Yoshimura

Noista ehkä Akrapovic olisi testien perusteella paras valinta (tavoitteenani siis pääasiassa saada lisää vääntöä ala- ja keskikierroksille, tehoista viis), mutta hinta arveluttaa. Siksipä tällä hetkellä pähkäilen eniten Arrowin ja Yoshimuran välillä.
Ai niin ja ajattelin hommata alumiinisen sliparin, hiilikuituisilla kun tuo sään- ja kemikaalienkestävyys on heikompi.

Itselläni on tällä hetkellä catissa Youshimura RS-3 rst slipari ja ääniin olen kyllä varsin tyytyväinen. Aikaisemmin oli kiinni Laser Hotcam hiilikuituslipari, mutta vaihdoin sen ulkonäkösyiden takia yoshiin. Äänet laserissa on ehkä hieman vaimeammat/pehmeämmät vaikka aivan yhtä suora hormi on siinäkin. Sisäputken halkaisija siinä taitaa olla jopa hieman suurempi kuin yoshissa. Perstuntumalla ei teho/vääntöeroa pysty näiden välillä arvioimaan. Joka tapauksessa vakioon verrattuna lisätehoa on tullut varsinkin yhdessä suuttimien vaihdon kanssa. Laseri on muuten kaupan edukkaaseen hintaan, joten laita viestiä, jos kiinnostaa.

Kiitti kommentista. Eikö kellään oo ollut Catissa Arrowin sliparia? Tai Akrapovicia tai IXILiä? Ei mitään kauhean tieteellistä testitietoa tarvita...yleiset kokemukset perstuntumalla riittävät tähän hätään
cool.gif

Back