• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Sivujalan painuminen pehmeään maahan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja wekkuli
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Olen nähny sellaisenkin tavan et ennenkuin noustaan pyörän päältä pois, juodaan yks tölkki olut, joten siinä alunen sivujalalle. Tosin täähän toimii vaan ku ajetaan kokoontumisajoon ja pyörä jää sit siihen.
Siis oon nähny, en minä
wink.gif

Semmonen 100mmX70mm oleva titaanilevy kulkee aina "matkailupuvun" taskussa. Eikä paina paljoa.

Mulla on yleensä reissussa mukana karvalakki-versio tuosta hienosta alumiinilevystä elikkäs n. sentin paksunen ja 10 senttiä kanttiinsa oleva vaneriläpyskä. Hyvin toimii sekin!

MP-messuilla oli tätä tarkoitusta varten poliisien osastolla jaossa valkoisia muovi lätkiä n.10x15cm. Lätkissä poliisien mainos toisella puolella ja AKE:n toisella. Toisessa kapeammassa sivussa oli vielä sellainen hammastus joka ilmeisesti estää lätkän liukumisen kun se laitetaan maahan jalan alle.
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

Wunderlichilta löytyy nättejä mallikohtaisia sivutuen laajennuspaloja mutta vain Bemareihin.

MP-messuilla oli tätä tarkoitusta varten poliisien osastolla jaossa valkoisia muovi lätkiä n.10x15cm. Lätkissä poliisien mainos toisella puolella ja AKE:n toisella. Toisessa kapeammassa sivussa oli vielä sellainen hammastus joka ilmeisesti estää lätkän liukumisen kun se laitetaan maahan jalan alle.
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
No voi räkä! Löytysköhän polliisilta noita vielä?

biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
No voi räkä! Löytysköhän polliisilta noita vielä?
Käy kysymässä, voi olla että löytyykin mutta voivat ymmärtää paremmin jos pyydät jääraappaa.
smile_org.gif

Uncle Bens purkin kansi on ollu mukana. Tosin se on vähän ohut ja täytyy "uusia" usein. Ei kallis

Kun tavailin tuota louis-kataloogia(jonka sain motowelhojen osastolta messuilla
062802jumpie_prv.gif
), niin siellä oli tähän tarkoitukseen useammanlaisiakin lätkiä. Ja halvin taisi olla 2.95 euroa. Siinä oli ko. virman loko. Ilman lokoa olevat olivat hintavampia. Kaikkee tollasta pientä kivaa kamaa siitä katalookista löytyi.

Vai ettei mopo kaadu hiekalla keskituelta?
Tai no, niin minäkin kuvittelin, ...
Mie taas pisti pyörän keskituelle ja otin perälaukun pois. Käännyin viedäkseni sen mökkiin sisään. Tuli semmoinen tunne, että nyt jotain tapahtuu. Siinähän se pyörä makas kyljellään maassa. Lähellä oli puu ja seisoin/astuin sen juuren päälle ja tuki oli juuri sen päällä. Kun sitten liikuin pois...
veryangry.gif
lookaround_orig.gif
omg.gif
crazy.gif

Onneksi tuli vaan muutama pikku naarmu.

Tutulla oli / on vissiin vieläki pesukoneen rummusta palanen taskussa, se on sopivasti kovera ja jos sattuu jalan alle monttu, niin lappu vaan toisin päin.  
062802jumpie_prv.gif

Mulla on ST Kawassa hitsattu töpön alle pieni 6x8 cm suorakaiteen muotoinen reunoistaan pyöristetty platta.
Ei sitä heti edes erota, kun se on maalattu tuen kanssa mustaksi.
Toimii pehmeällä hiekallakin ja on aina paikoillaan.

Mulla on satulan alla mukana joku kawan vihreä pyöreä muovinpala n.100mm halkaisijaltaan ja yläpuolella on sivutukea varten syvennys.
062802moto_prv.gif

Varastakaa keittiön kaapista yksi muovisen pakasterasian kansi. Kätevä kuljettaa mukana ajotakin taskussa. Tai sitten siitä talvikinneristä jääskraba, jota ei kuitenkaan kesällä tarvita ikkunoiden skrabaamiseen...
idea3.gif

Itselläni on pieni vanerinpalanen jota tarvittaessa käytän.
Kuin myös minulla, pieni pala vaneria tms kulkee missä tahansa mukana.
sport05.gif

Myös tämä vanha kunnon ruttaa-kaljatölkki-jalan-alle-keino toimii.
062802jumpie_prv.gif

Lisäksi useimmissa kokoontumisajoissa jaetaan sisääntulossa jotakin seisontatuen alle pantavaa
062802moto_prv.gif
Siitä vaan lähtiessä mukaan, niin säästyy vielä etsimisen/muotoilun vaiva.
idea3.gif
Niitäkin saa kuulkaa kertymään ihan kiitettävän määrän... (kuka tarttis?)

-A-
wink.gif

Voi elämä mitä varustelu-urheilua  
biggrin.gif

Ite oon aina etsinyt jonkun siihen lisäämään pinta-alaa. Kyllä sinne jalan alle aina joku sopiva kivi, muovilappu tai puupalikka on löytynyt.

Pieni lisavinkki, josta on hyotya kun kayttelee sivutuen alla jotain muovi/metallipalasta.

Sitokaa lapyskan kulmaan kirkkaan varinen naru ja toinen paa kiinni kahvaan kun olette parkissa. Ei meinaan unohdu hyva latka maahan niin helposti kun lahtee taas liikkeelle.  
biggrin.gif

Back