• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

sinivuokot aktiivisina

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kake1969q
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tällä nopeuksien kyttäämisellä tyhjillä teillä ei ole mitään tekemistä liikenneturvallisuuden kanssa. Se on vain osa kampanjaa jolla poliisi kaunistaa tilastoja ja kinuu lisäresursseja . Samalla tällä yritetään pitää hengissä "Liikkuva poliisi".
Politikkojen mieleenhän tämä on; kaikkia ja kaikkea pitää valvoa ja holhota. Herranpelkokaan ei ole pahasta.
Varsinaisten rikosten selvittelyyn ja ennaltaehkäisyyn ei sitten aikaa ja rahaa riitä; onhan se varmaan kivempi (jos sellaiseen on taipumusta) rumbasta 50% palkkaveroa maksavaa dippainssiä, kun yrittää pitää mamuja kurissa steissillä. Tai selvittää vaikka monimutkaisia petoksia jotka vaativat muun lisäksi älliä.

Viimevuonna tuhansia juttuja jätettiin syyttämättä koska niiden tutkinta olisi syyttäjäm mielestä liian kallista!

Reilu ylinopeus ja lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö saattaa johtaa about samaan rangaistukseen. Näin siis täällä lintukodossa.

pengis sanoi:
Reilu ylinopeus ja lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö saattaa johtaa about samaan rangaistukseen. Näin siis täällä lintukodossa.

Tosin noita kovaa kännissä kypärättä tyyppejä tippuu joka kesä noihin kynttiläketjuihin. Vaikka mistä minä tiedän, saattavat olla samaa kastia...

Sunnuntaina ennen Kiskokabinettia Sastamalasta päin tullessa mp-poliisi näytti sormimerkeillä vähän yli, kävi siis armo, hyvä noi...

Eilen poikkesin kylmäkoskella Mills Cafe´ssa syömässä päivällä.Ihailin siinä parkkiksella poliisien hienoa tunnuksetonta RS Octaviaa,oli tummat lasit ja komeet isot pyörät.Pari valkoista Passattia oli myös siinä parkissa vieressä.Hienot kamerasysteemit oli autoissa ja kunnonkokoinen näyttö kojelaudassa.
Kymmenkunta poliisia oli myös murkinoimassa,varmaan joku tehoisku menossa vt 9.llä.:blink:

ts18056 sanoi:
Tosin noita kovaa kännissä kypärättä tyyppejä tippuu joka kesä noihin kynttiläketjuihin. Vaikka mistä minä tiedän, saattavat olla samaa kastia...

En minä näistä puhunutkaan, vaan tavallisista ihmisistä joita kyylätään ja valvotaan ja sakotetaan aivan surutta.

Se ero näillä mainitsemillasi mopoilijoilla ja lapsenraiskaajilla tosin on, että edellämainitut vahingoittavat itseään ja viimeksimainitut lapsia. Mun kirjoissa näillä on iso ero. Nykytilanne kertoo paljon yhteiskunnan tilasta.

pengis sanoi:
En minä näistä puhunutkaan, vaan tavallisista ihmisistä joita kyylätään ja valvotaan ja sakotetaan aivan surutta.

Se ero näillä mainitsemillasi mopoilijoilla ja lapsenraiskaajilla tosin on, että edellämainitut vahingoittavat itseään ja viimeksimainitut lapsia. Mun kirjoissa näillä on iso ero. Nykytilanne kertoo paljon yhteiskunnan tilasta.

No milläs sieltä saadaan (edes osa) tästä ryhmästä pois, jollei valvomalla kaikkia? Eli miten erotetaan se potentiaalinen riskitekijä (itselle tai muille) näistä tavallisista lainrikkojista?

Ja turha väittää etteikö näissä muitakin uhreja olisi, niille ei vaan täällä kynttilöitä sytytetä.

Mikä hiton kumma siinä on, että poliisi ei saisi valvoa lakia. Ylinopeutta ajava rikkoo lakia, niin se vaan on. Jos ajat liian lujaa,, niin vastaa seurauksista. Vai pitäiskö pienien pankkien ryöstämisestäkin tulla samalla tavalla "sallittuja", kuin ylinopeuksista???
Joku kertoi tässä ketjussa jonkun di:n maksavan yli 50 prossaa palkkaveroa, en usko, ellei sitten ole joku keinottelija, joka sekin on laitonta, niin kuin ylinopeuskin.

Jäitä hattuun, jengi ! :orgmp2:

pengis sanoi:

ts18056 sanoi:
No milläs sieltä saadaan (edes osa) tästä ryhmästä pois, jollei valvomalla kaikkia? Eli miten erotetaan se potentiaalinen riskitekijä (itselle tai muille) näistä tavallisista lainrikkojista?

Ja turha väittää etteikö näissä muitakin uhreja olisi, niille ei vaan täällä kynttilöitä sytytetä.
Ensin mainitut lapioidaan ojan pohjalta ja lapsenraiskaajia ei ainakaan tähän päivään mennessä ole jäänyt kiinni ratsioissa.:doh:

Juudes sanoi:
Mikä hiton kumma siinä on, että poliisi ei saisi valvoa lakia. Ylinopeutta ajava rikkoo lakia, niin se vaan on. Jos ajat liian lujaa,, niin vastaa seurauksista. Vai pitäiskö pienien pankkien ryöstämisestäkin tulla samalla tavalla "sallittuja", kuin ylinopeuksista???

Joo, ja mitä porukka itkee, ettei poliisia kiinnosta luvatta käyttöönotetut pyörät pätkääkään. Eihän siinäkään ketään vaaranneta, ja vakuutushan noi korvaa. Vai pitäiskö noita jahdata ja rangaista, mieluummin vielä kovemmin kuin noita pedofiilejä?

jos jotain poliisi saisi valvoa ,niin nyt ois korkea aika saada noi nastarenkaalliset nelipyöräset pois radalta asfalttia pilaamasta... tiet muutenkin huonossa kunnossa ja vielä juhannukseen saakka ihmiset viitsii niillä rullailla...

esimerkkinä herra torvi pölönen kävi hakemassa meiltä ostoksiaan ja kuulin kaukaa kuinka nastat ropisi asfalttia pitkin, niin ensimmäisenä kysyin että eikö ois aika jo vaihtaa kesäkummeihin. Tämä vastaa tyynen rauhallisesti että ei oo ollu aikaa....silti on ollut hyvää aikaa kierrellä liikkeissä ostamassa ylimääräistä tilbehööriä ja hilavitkutinta....
:doh:

end of avautuminen

Juudes sanoi:
Mikä hiton kumma siinä on, että poliisi ei saisi valvoa lakia. Ylinopeutta ajava rikkoo lakia, niin se vaan on.

Mulle napsahti viime maanantai-iltana rikesakko ylinopeudesta tuolla Rukan ja Suomun välillä (VT5), olin siinä lasettanut reilu 900km siihen mennessä päivän aikana ja jo häämötti määränpää pikkuhiljaa niin eiköhän tullut kissalanpojat vastaan kun ketään muuta ei ollut näkynyt aikoihin; pelkäsivät varmaan nukahtamista rattiin ja ajattelivat virkistää itteensä ulkoilmassa. Näin saivat etelän lakia halveksivan kaaharin napattua verekseltään sakotettavaksi.

JanLeht sanoi:
Tämä vastaa tyynen rauhallisesti että ei oo ollu aikaa....silti on ollut hyvää aikaa kierrellä liikkeissä ostamassa ylimääräistä tilbehööriä ja hilavitkutinta....
:doh:

end of avautuminen

Sama meininki kuin täällä, ketjut, rattaat renkaat ja akku finaalissa, mutta "tuunataan" pisarapeiliä, ledivilkkuja ja muuta tarpeetonta :grin:

ts18056 sanoi:

No jos et erota kännissä kypärättä ylinopeutta ajavaa tavallisesta kohtuullista ylinopeutta ajavasta motoristista sun kannatta harkita poliisin uraa.

räme sanoi:
Mulle napsahti viime maanantai-iltana rikesakko ylinopeudesta tuolla Rukan ja Suomun välillä (VT5), olin siinä lasettanut reilu 900km siihen mennessä päivän aikana ja jo häämötti määränpää pikkuhiljaa niin eiköhän tullut kissalanpojat vastaan kun ketään muuta ei ollut näkynyt aikoihin; pelkäsivät varmaan nukahtamista rattiin ja ajattelivat virkistää itteensä ulkoilmassa. Näin saivat etelän lakia halveksivan kaaharin napattua verekseltään sakotettavaksi.

Tiesitkö ajavasi ylinopeutta? Mikä ihme siinä on, kun jokaisen pitää olla tekopyhyydellä osoittamassa omien tekojensa sallittavuutta? Paljon se sakko näyttää kaivertavan ihmisiä ja ollaan valittamassa foorumeilla, että poliisi kyttää tavallisia kansalaisia eikä tee mitään muuta. Luuleeko joku täällä olevansa niin tärkeä asiakas poliisille, että pitäisi oikein erikseen kytätä, saati että siihen olisi aikaa ja resursseja?

Positiivista kuitenkin se, että monelta löytyy selkärankaa maksaa tekemistään virheistä, varsinkin jos ne on tietoisesti otettu.

Kyllä se on ihan hyvä että Poliisit tekee nopeusvalvontaa, vaikka joskus vähän kismittää paikka missä ollaan tutkailemassa. Saisi enemmän tutkailla tietyö-alueilla missä on tikkarit pienillä numeroilla, siellä sentään on kyse työntekijöiden turvallisuudesta ja porukat painaa monesti menemään nopeutta vähentämättä.

Pyörällä ja autolla ajan aika samalla tavalla, sillä erolla että kotilon kanssa ei keula nouse... Mulle on ihan sama kummalla ne sakot tulee hankittua, kertaakaan ei ole ollut syytä kenessäkään muussa kun ittessään.

Monesti olen oman duunin ja aiemman harrastuksen puolesta päässyt sivusilmällä seuraamaan mitä pskaa se Poliisien duuni on ja arvostan heidän työtään aika korkealle, ei ole kovin helppoa ja yksinkertaista hommaa vaikka monet niin kuvittelee.

Sitä huolimatta vtuttaa aina yhtä paljon kun joutuu allekirjoittamaan rangaistusvaatimuksen, mutta duuniaan ne vaan tekee. Ihan samalla tavalla kun kuka tahansa meistä tekee omaa duuniaan, pitää toiset siitä tai ei.

Ja tästä on sitten turha alkaa sovittamaan kukkahattua tai aasinlakkia ainakaan mun päähän. Vaikka törttöilen liikenteessä ja ajelen ylinopeutta, siitä huolimatta olen vanhan koulukunnan kasvatteja ja mulla on jonkilainen kunnioitus lakia kohtaan, vaikka niitä välillä vähän sovelletaankin...

Pitääpä olla tarkkana ettei pääse telkkariin... Huomenna alkavat kuvaamaan Jimin Poliisit -sarjaa täällä.

Koheltaja sanoi:
Saisi enemmän tutkailla tietyö-alueilla missä on tikkarit pienillä numeroilla, siellä sentään on kyse työntekijöiden turvallisuudesta ja porukat painaa monesti menemään nopeutta vähentämättä.
Joo tätä ne voisi tehdä kyllä enemmän.....
Kyllä ne rikollisia ottaa tuolla kiinni, se joka ajaa ylinopeuttaa. Sinä olet silloin se rikollinen, eikö:O

Se on jännä juttu kun vuokonhalaajat puolustelee toimintaa. Kun sitten osuu omalle kohdalle kunnon mulkku niin voi mieli muuttua :D

Mutta joskus jotain hyvääkin, tuossa taannoin eräs jäätelökauppias nosti poliisin arvostusta sieltä nollasta vähän plussan puolelle. Oli motarilla kaistojen välissä tutkaamassa, ajettiin autolla siihen navin mukaan vähän alle ps.
Seurasi katseella ja jatkoi törkeiden metsästystä, teki mieli moikata :) vuokolla oli joko maalaisjärkeä tai sitten ei jaksanut nähdä vaivaa tehdä paperitöitä.

Ja tästä tullaan puuttumiskynnykseen joka on ihan lottoilua tässä lappujen luvatussa maassa.

Husky510 sanoi:
Joo tätä ne voisi tehdä kyllä enemmän.....
Kyllä ne rikollisia ottaa tuolla kiinni, se joka ajaa ylinopeuttaa. Sinä olet silloin se rikollinen, eikö:O

Ja kyllähän ne tietyö paikkoja vahtii, silloin kun siellä ei ole ketään töissä, sieltä saa mahtavia potteja...

valuvika sanoi:
Ja kyllähän ne tietyö paikkoja vahtii, silloin kun siellä ei ole ketään töissä, sieltä saa mahtavia potteja...
Kyllä, se jotenkin ihmeellistä että jatketaan samalla nopeudella, ei niin kuin ajatella yhtään....Sitten soitetaan torvea kun yhtäkkiä tulee kaivurin kauha jostain tai jotain....:kääk:

Back