• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Single kypäräpuhelin hyvällä äänellä.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja oili
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Single kypäräpuhelin hyvällä äänellä.

Nyt kun tuli hommattua tuo S2 niin musatulppien käyttö jäänee pois, kun korvat meinaa irrota muutenkin pottaa pukiessa:rant:
Nyt siis olisi tarvetta löytää kypäräpuhelin, jossa olisi ohuet luurit, mutta toisaalta hyvä ääni.Tarkoitus on vain kuunnella musaa ja navin ohjeita.

Hanki vaikka joku Cardo Scala tms. ja vaihda vakiokuulokkeiden tilalle Koss Porta Pro:t.

Itse tein moisen viritelmän ja äänenlaatu "hiukkasen" parani.

Itseasiassa minulla on ollut tuollainen viritys ja hyvä onkin, mutta en haluaisi alkaa kovertamaan uutta pottaa, joten valmis viritys olisi hyvä tällä kertaa.

oili sanoi:
Itseasiassa minulla on ollut tuollainen viritys ja hyvä onkin, mutta en haluaisi alkaa kovertamaan uutta pottaa, joten valmis viritys olisi hyvä tällä kertaa.

Jos kyseessä on Schubertin kypärä, hanki siihen kypärän oma kaulus. Pääset turhasta virittämisestä eroon.

Muuten hyvä idea, mutta kun se kypärän pukeminen on nytkin tuskallista, niin se puhelinkaulus tuskin parantaa asiaa.:no:

oili sanoi:
Muuten hyvä idea, mutta kun se kypärän pukeminen on nytkin tuskallista, niin se puhelinkaulus tuskin parantaa asiaa.:no:

Jos kypärä on oikean kokoinen, kaulus ei ahdista yhtään. Kauluksessa itsessään on pehmusteet ja kuulokkeille on oma paikka kypärän sisällä.

Kyllä se kypärä on oikean kokoinen, mutta ainakin minun kallon muodolla se kanittaa korvista pukiessa, mutta on sitten oikein hyvä, kunhan se on päässä. Kunhan sille tulee käyttötunteja, niin se tulee varmaan helpommaksi pukea, ainakin S1:n kanssa oli niin.Harmillista, ettei tuo Rideriin kuuluva puhelin suostu soittamaan musaa, ainoastaan puhelut ja gps ohjeet tulee läpi.

oili sanoi:
Harmillista, ettei tuo Rideriin kuuluva puhelin suostu soittamaan musaa, ainoastaan puhelut ja gps ohjeet tulee läpi.

Mulla on Scalarider, pitkälti tuon 3,5mm kuuloke liitinnän takia, ku tykkään käyttää inear kuulokkeita niitten parhaimman muusiikki äänenlaadun takia.

Ja kyllä ainakin mulla niillä musiikki kuuluu, ihan siinä missä kaikki muukin... :O

Tuo minun puhelin on Scala rider solo, eikä siinä ole 3.5mm liitintä.Tästä setistä on kyllä sääli luopua, sillä Samppa S3+Rider+Scala on lienee ainut yhdistelmä, mikä on missään toiminut täysin ongelmitta (jos musan kulumista ei lasketa) ja ilman turhia napinpainalluksia.

villho sanoi:
Hanki vaikka joku Cardo Scala tms. ja vaihda vakiokuulokkeiden tilalle Koss Porta Pro:t.

Itse tein moisen viritelmän ja äänenlaatu "hiukkasen" parani.

Tuli haettua Scalan Q1ja ymppäsin siihen Kossit ja ei tuo äänenlaatu ole kovin häävi, mutta kelvannee.
Muuten vaikuttaa tarpeeksi helppokäyttöiseltä vehkeeltä, mutta miinuspuolelle jää se, kun Rider ei osaa lähettää ääntä kuin mukana tulevaan omaan kypäräpuhelimeen.Toisaalta vedenkestävä känny X-gripissä on melko ylivoimainen viritys. eikä Rideriä välttämättä tarvitsekaan.

Re: Single kypäräpuhelin hyvällä äänellä.

Kossien ongelma on, että eihän ne ihan aikuisten oikeasti ole hyvät kuulokkeet. Äänentoisto on latteaa paitsi matalien osalta, jotka ovat ylikorostuneet. Ne kun tulee hieman korvan päältä ulos, niin häviää sekin tarkkuus. Porta prot ovat korkeintaan kelvolliset, mutta bt-headsettien surkeita kuulokkeita paremmat.

Noissa oikeissa hifi kuulokkeissa on joskus se ongelma, ettei äänenpainetta tule riittävästi pienellä vahvistimella.

Mulla on Sena SMH-5 fm, joissa vakiokaiuttimet vaihdettu Tork X Pro-elementit. Jopa musasta erottaa bassot maantienopeuksissa. Tein poskipaloihin hieman muutoksia, jotta sain mahtumaan hyvin ilman ylimääräistä painetta ohimoille tai korviin.

Ja HUOM, vaikka nuo Tork X Prot ulkoisesti on lähes täysin identtiset Koss PortaPro-luureista löytyvien kaiuttimien kanssa, nämä ovat impedanssiltaan eri tehoiset (Tork 32ohm vs Koss 60ohm).

oili sanoi:
Noissa oikeissa hifi kuulokkeissa on joskus se ongelma, ettei äänenpainetta tule riittävästi pienellä vahvistimella.

Kokeilin piruuttani puhelimen perään AKG 702 kuulokkeita. Ero oikeaan kuulokevahvistimeen oli aika huikea joka suhteessa. :)- Ei ole kuulovauriota tarjolla tuolla yhdistelmällä, mutta kuulokkeet kuulostaa joltain bilteman halpiskuulokkeilta, paitsi että se amisbassokin puuttuu.

Mutta itse asiaa. Miten nuo kypäräpuhelimet noin ylipäätään suhtautuu puhelimeen navigaattorina. Onnistuuko esim. samppaa kytkemään niin että se käyttää google mapsia navina. Jos onnistuu niin voiko kypäräpuhelinta käyttää keskusteluun samalla.

Noita on vähän vaimon kanssa harkittu, mutta olen kyllä pihalla kuin lumiukko mitä noilla voi tehdä ja mitä ei.

Joe sanoi:
Miten nuo kypäräpuhelimet noin ylipäätään suhtautuu puhelimeen navigaattorina. Onnistuuko esim. samppaa kytkemään niin että se käyttää google mapsia navina. Jos onnistuu niin voiko kypäräpuhelinta käyttää keskusteluun samalla.
Androideista ei tietoa, mutta itse käytän iPhonea kypäräintercomin kanssa navigointiin, musan kuunteluun ja puheluiden tekoon. Setuppina on seuraava:
- (Kuten edellä mainittu) Kypärässä Sena SMH-5FM Tork X Pro-kaiutinupgradella
- Paritettuna iPhoneen, joka vedenpitävissä suojakuorissa puhelintelineessä nopeusnäytön yläpuolella.
- Navigointisoftana Sygic GPS navigation (jonka koin olevan parempi kuin Applen oma karttasovellus)

Pitäis onnistua samalla myös toiseen intercomiin juttelu, vaikka en ole sitä kokeillut.

Käsittääkseni nuo kaikki pitäisi onnistua Scalan Q1:llä, mutta kannattaa lukea netistä suomenkieliset ohjeet, joissa tämä on selitetty.Itse kokeilin vain musa+gps toimintoa ja hyvin tulivat ohjeet musiikin väliin.Tämä siis Sampan S3:lla

Lykkäsin kiinni kirpparilta ostetut ja korjatut Marshallit, enkä nyt vieläkään juhlisi äänenlaatua.Gps:ään ja puheluihin nämä toki kelpaavat, mutta parempaa äänentoistoa hakevan on varmaan syytä käyttää laadukkaita nappikuulokkeita, jos ne vain sopivat käytettäväksi ruukun kanssa.

Joe sanoi:
Kokeilin piruuttani puhelimen perään AKG 702 kuulokkeita. Ero oikeaan kuulokevahvistimeen oli aika huikea joka suhteessa. :)- Ei ole kuulovauriota tarjolla tuolla yhdistelmällä, mutta kuulokkeet kuulostaa joltain bilteman halpiskuulokkeilta, paitsi että se amisbassokin puuttuu.

Kyllä toki hifi luureillakin voi kuunnella kännykää.Itse suorastaan liikutuin, kun ensikertaa kuuntelin Sonyn vastamelu luureilla Lumiasta Palefacen back to square one:a. Nämä vain pitää olla suunniteltu mobiilikäyttöön sopiviksi.

Viimeksi muokattu:
Back