• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Siksi ajamme aina täydessä varustuksessa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja premier
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Linkki

Tyttö tippu motarilla gikserin kyydissä. Aika rankka kertomus, mutta hyvä muistutus miksi kannattaa aina käyttää kunnon ajovarustusta.

Piti pitää puolivälissä tauko, kun tuli huono olo
eek.gif

PS. Sori, jos on Wanha.

Tyttö tippu motarilla gikserin kyydissä. Aika rankka kertomus, mutta hyvä muistutus miksi kannattaa aina käyttää kunnon ajovarustusta.
Puhutteleva tarina. 160 metriä liukua asfaltilla farkkuvarusteissa.
sad_orig.gif

Mahtais olla dramaattinen vaikutus, jos tämä painettaisiin nahkapukujen selkämyksiin. Voisi siinä hamosessaan matkustava kyytiläinen olla äkkiä valmis tinkimään tyyliseikoista...

En kyllä kiitä linkistä.
wink.gif

Paljon on ollut tutkimuksia liikenneturvallisuuden asenteiden parantamisesta. Tälläinen faktoihin perustuva tiedoittaminen on ollut kaikkein toimivinta mailmalla. Suomessa ei ole vielä lähdetty mukaan tähän.

Olipa hyvä tarina. Tuon kun tajuaisi laittaa joku varusteita myyvä firma suomennettuna seinälle isolla jotta kaikki näkisivät sen varusteita katsellessaan niin uskoisin myynnin parantuvan huomattavasti

Niin klassinen väärä ajatusmalli oli tuollakin tyttelillä ennen onnettomuutta: "Ne onnettomuudet sattuu aina joillekin toisille, ei mulle."
sad_orig.gif

Minä voin näyttää omat kamani kaikille niille jotka aikovat säästää varusteissa... Ei ole kauhean kaunista katsottavaa...

Paskajuttuja sattuu, mutta onneks joku jää joskus kertomaan - saattaa pelastaa jonkun toisenkin hengen. Jokainenhan voisi tietysti valistaa omia kavereitaan ennen kyytiin ottamista oikeasta varustuksesta ja paikallaan istumisen alkeista. =)

Joo, hyvä muistutus myös siitä, mitä varusteita niiltä kyytiläisiltä kannattaa vaatia...

Muttamutta... Tyttö tippuu motarilla gikserin selästä siks, että ilmavirta tarttuu tyttöön, paiskaa visiirin auki ja lennättää tytön asfaltille. Jotenkin rupesin tuossa kohtaa kyseenalaistamaan sitä, oliko sillä kuskilla ihan kaikki kotona?

(huom. myös kohta ... I remember thinking that if I grabbed Sean’s t-shirt I would pull him down with me, ...)

confused_orig.gif

Joo, hyvä muistutus myös siitä, mitä varusteita niiltä kyytiläisiltä kannattaa vaatia...

Muttamutta... Tyttö tippuu motarilla gikserin selästä siks, että ilmavirta tarttuu tyttöön, paiskaa visiirin auki ja lennättää tytön asfaltille. Jotenkin rupesin tuossa kohtaa kyseenalaistamaan sitä, oliko sillä kuskilla ihan kaikki kotona?

(huom. myös kohta ... I remember thinking that if I grabbed Sean’s t-shirt I would pull him down with me, ...)

confused_orig.gif
Tuntuu että kaikissa jenkkivideoissa on t-paidat ja farkut jalassa. Ainakin jos niissä temppuillaan. Hyvä että kypärät edes löytyvät. Ei voi käsittää, se ei kovaa vauhtia tarvitse että tulee pahaa jälkeä.
confused_orig.gif

On noi varusteet tullu kyllä aina laitettua päälle vaikka kesällä vähän lämmin tuppaa tulemaankin.On muutamia arpia muistuttamassa mopon kanssa sähläilystä,ja niinkin pienistä nopeuksista.Asfaltti-ihottuma on ilkeetä ja sattuu kauan.

Mussutetaan sitten paskaa. Minä ajan aina hellekeleillä sortseissa
ja t-paidassa ,jalassa tietenkin sandaalit. Siis lyhyemmät matkat.
Joo joo,voi se sattua lyhyelläkin matkalla,kyllä minä sen tiedän.
Minä otankin tietoisen riskin niinkuin monessa muussakin asiassa.
Onneksi tässä maassa voi vielä itse päättää näistäkin asioista.
Hiostelkaa te vaan täysissä ajokamoissa helteilläkin, teillä on siihen täysi oikeus. Antaa kaikkien kukkien kukkia.

Hiostelkaa te vaan täysissä ajokamoissa helteilläkin, teillä on siihen täysi oikeus. Antaa kaikkien kukkien kukkia.
Asiaa. Juuri näinhän sen pitää olla.

Ihmisille pitää jakaa tietoa, mutta kukin tehköön oman valintansa omaan turvallisuuteen liittyvissä asioissa. Siis vain, jos kyseessä on vain oma turvallisuus.

Tosin yhteiskunnan (ja vakuutusyhtiöiden) piikkiin menevät hoitokulut lankeavat mutkan kautta meidän kaikkien maksettaviksi.
Mitä paremmat varusteet,sitä pienemmät hoitokustannukset.
thumbs-up.gif

Joo, tarkotus ei ollut moralisoida ketään. Tai no, ehkä niitä, jotka ottaa kyytiin ihmisiä vajaassa varustuksessa ja lähtee sit motarille vetää nopeusenkkoja
kaboom.gif

Mielestäni asiallinen tekstinpätkä. Pistää taas motivoimaan kamojen pukemista vaikka työmatkaa ei olekkaan kuin 6km.

Tällaisia herättäjiä on ihan hyvä aina välillä lukea.

Paskajuttuja sattuu, mutta onneks joku jää joskus kertomaan - saattaa pelastaa jonkun toisenkin hengen. Jokainenhan voisi tietysti valistaa omia kavereitaan ennen kyytiin ottamista oikeasta varustuksesta ja paikallaan istumisen alkeista. =)
Niin ja olla ajamatta 200+ nopeuksia kyytiläinen kyydissä.

Joo, mitä enemmän itse tätä asiaa ajattelen, sitä enemmän alan kallistua tähän.

Sarkasmi päälle:
mad.gif

Jos äijä ottaa hellekelillä gikserin tallista, heittää tytsille vanhan kypäränsä, ottaa tytsin ritsille ja lähtee koittamaan miten kovaa gikserillä pääsee moottoritiellä ja kuinka kauan tytsi pysyy tarakalla pitämättä kuskista kiinni, niin kyllä musta se syypää on jossain muualla kun siinä tytsissä, joka ei tajunnu vetää dainesen yksosaista päälle. Tosta jutusta puuttuu enää se, että Shaun olis päättäny lähtee ajelulle sikspäkin nautittuaan ja tirvaissu vaimoa nekkuun kun se valitti jostain vieraiden naisten kanssa ajelusta. Eipä tossa kertomuksessakaan Shaunia mainittu sen sairaalassa heräämisen jälkeen...

Toi kertomus on kyllä sellainen, että ei se tyttö ois välttämättä täysissä vetimissäkään täysin ehjänä säilyny, tosin todennäköisesti olennaisesti paremmassa kunnossa. Mutta kyllä tossa kohtaa voi henki lähteä vaikka olis mitä päällä.

Mä kyllä toisaalta ymmärrän t-paita päällä ajavia, tosin en sitä jonka näin eilen (+10 astetta ja tihkusade). Mutta toi toisen hengellä leikkiminen on kyllä jo toinen juttu, varsinkin kun ton kertomuksen mukaan se tytsi ei tosiaan halunnu olla mukana siinä jutussa...

Juuri näin!
Itse harrastin viime kesänä samaa. Pitäis jonkun pukujen valmistajan tehdä lyhyt hihainen&lahkeinen ajopuku. Semmosta voisi käyttääkkin käydessä kaivarissa jätskillä +30 asteen helteessä. Helteellä täysvarustuksessa voi vaikka saada lämpö halvauksen.
biggrin.gif
Tuli myös kokeiltua 2mk t-paita+shortsi+sandaali yhdistelmällä, eikä muuten ollu kivan tuntusta.
withstupid.gif

Enskesänä jos on lämmin vedän pelkissä speedoissa...
inlove.gif

Back