• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Siis maksu tilille ja firma tuo?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
G

Guest

Guest
Näinkö se menee??

Sovit kaupat netissä, saat vaikka faxilla kauppakirjan, täytät oman osasi ja faxaat takaisin.
Menet pankkiin ja maksat pyörän, kun myyjä saa suorituksen, soitat kuljetusfirman hakemaan sen ja kaikki paperit
confused_orig.gif
?
confused_orig.gif
?

062802moto_prv.gif

Sanoisin että kuulostaa melko varmalta tavalta päästä rahoistaan eroon ilman mitään vastinetta. Tai no saathan sä jonkun kauppakirjan, tosin paskapaperikin lienee arvokkaampi.

EIEIEIEIEIEI

En tiedä trollaatko vain, mutta siis ei tosiaankaan näin. Liika montaa vedätetty kaiken maailman mopo/auto -kaupoilla, joten ei tod. tällä tyylillä. Jos meinaat siis fillarin tuoda ulkomailta, niin valkkaa siihen välittäjäksi edes joku Suomalainen hyvää mainetta saanut liike. Tai käy itse hakemassa.

Itse ostin pyörän Saksasta käyttäen Ahtolan palveluksia. Homma toimi kuin kello, ei moitteen sijaa. Nyt vain tullilla kestää, mutta se onkin sitten toinen juttu.

Edellä mainitun lisäksi on monia muitakin mahdollisuuksia. Niistä muista minulla ei tietoa ole, Ahtolaa voin omakohtaisella kokemuksella suositella.

Juu, tarkoitin kysymykselläni, että kun esim. Kuljetus-Seppälä tuo pyöriä paljon, ja he eivät välitä rahaa pyörän myyjälle, niin miten kauppa tehdään käymättä Saksassa, vai onnistuuko se ylipäänsä ??

Pyörä on myytävänä liikkeessä, joilla on myös nettisivut, useita pyöriä ja autoja kaupan.
Pyörästä otetuissa kuvissa näkyy myös sama liike taustalla.

Näinkö se menee??

Sovit kaupat netissä, saat vaikka faxilla kauppakirjan, täytät oman osasi ja faxaat takaisin.
Menet pankkiin ja maksat pyörän, kun myyjä saa suorituksen, soitat kuljetusfirman hakemaan sen ja kaikki paperit
confused_orig.gif
?
confused_orig.gif
?

062802moto_prv.gif
Juuri tuolla tavalla minä tein kaupat pyörästäni pari vuotta sitten. Hieman kyllä hirvitti siirtää n. 5000€ saksalaisen autoliikkeen tilille, mutta kyllä se pyörä sieltä tuli parin viikon päästä rekkakyydillä
smile_org.gif

Ilmeisesti toi Ahtola on luotettava taho? Ite kuiteski 5000e pitää heittää ekuja kehiin, ku saa sorvattua mulle tarjouksen Rytkösestä:
eek.gif

Käviskö niin että menis ite paikan päälle ja sopis rahtarin kanssa jonkun päivän ja paikan. Sitten tapais sielä ja yhessä lastittaa pyörän konttiin ja menoksi.

Ilmeisesti toi Ahtola on luotettava taho? Ite kuiteski 5000e pitää heittää ekuja kehiin, ku saa sorvattua mulle tarjouksen Rytkösestä:
eek.gif
Ainakin minun kohdallani Ahtola toimi loistavasti. Palvelu on hyvää ja asiantuntevaa.
Huomioi se, että siirrät rahat saksalaisen liikkeen tilille, et Ahtolan tilille. Näin minun tapauksessani toimittiin.

Pyydä sähköpostiisi lisää kuvia pyörästä, molemmilta puolilta. Näin voit varmistua ainakin kuvan puitteissa siitä minkälaisessa kunnossa pyörä on.

Hassuja ennakkoluuloja teillä toverit.

Mä olen jo kolmesti toiminut kokolailla juuri kuten ketjun aloittaja kirjoitti, eilen maanantaina saapui viimeisin "nettiostokseni" Kawa ZX-9R. Ainoastaan erotuksena se, että saksankielentaitoinen toverini soitti jokaisesta pyörästä myyjälle ennenkuin ensimmäinenkään lantti liikahti tililtäni.

Tämän jälkeen rahat myyjän tilille (käy helpoiten nettipankin kautta, ei tarvi ravata konttorissa asti), myyjältä kauppakirjafaksi minulle, allekirjoitan, faksaan ja lähetän alkuperäisen vielä postitsekin myyjälle.

Tämän jälkeen yhteys suomalaiseen kuljetusfirmaan ja sopivan ajan sopiminen osapuolten kanssa. Ja sitten vain odotellaan.

Ja kyllä, kaikki kolme viimeisen 1.5 vuoden aikana ostamaani mopoa ovat olleet juuri sitä mitä pitikin, elleivät peräti aavistuksen siistimmässä kunnossa kuin odotin.

Pelko pois ja kaupantekoon.

kaboom.gif

Moro olen seurannut keskustelua huolestuneena ja yritän lyhkäisesti selvittää maahantuonti kuviot.
Olen vuodesta 1996 lähtien tuonnut noin 1200 mp:tä Saksasta, Hollannista, Belgiasta ja Italiasta ja olen tavannut henkilökohtasesti noin 500 eri kauppiasta ja yksityshenkilöä.
Rehellisyyden nimissä töytyy sanoa että näistä suurin osa on ihan rehellisiä kelpo ihmsiä joille varmaan voi laittaa rahaa tilille ja homma hoituu hienosti...mutta...
20 % näistä kauppiaista ei tiedä edes mitä sana rehellisyys tarkoittaa ja ikävä kyllä heillä tuppaa olemaan ne halvimmat ja mielenkiintoisimmat värkit, ja minullakin on henkilökohtaisia kokemuksia siitä että pyörä on ollut varastettu.
withstupid.gif
Onneksi minulla on lapsuudenystävä joka ostaa minulle tavaraa Sksassa ja voi täten käydä paikanpäällä totemassa mikä peli on kysymyksessä ja sanoisin että vaikka saatte sata kuvaa ja minkälaiset vakutukset pyrän kunnosta hyvänsä niin älkää LUOTTAKKOO LIIKAA kysymyksessä voi olla petos ja se on hankala selvittää jälkikäteen.
baaa.gif

Suomenneito on täynnä kauppiaita jotka tuovat erittäin pienellä katteella pyöriä Saksasta ja muualta niin minkä takia riskeerata rahansa kun ei tarvitse?
bowdown.gif

AINA kun maksatte jotain etukäteen saamatta tuotetta otatte tietoisen riskin. Ihan sama mistä tuotteesta on kyse.

Firmat voivat tehdä konkurssin ja siinä vaiheessa rahat todennäköisesti on menneet. Saatikka kun kyseessä on yksityishenkilö.

Riskiä voi pienentää ostamalla ns. luotettavalta, mutta silti riski on oikeasti olemassa. Esimerkkejä on vaikka kuinka paljon.

Mulle tuli Triumppi pari vuotta sitten em. tavalla, ei ongelmia ja kaveri on tuottanut useammman,( soitto myyjälle, Suomalainen kuljetusfirma hoitaa tuonnin ) ei ongelmia.
Itselle kävi hasardi Tellun kanssa, selvitys jatkuu.
Jos vain saat jonkun edes soittamaan kyseiseen liikkeeseen( vielä parempi jos on joku paikan päällä varmistamassa) ja kyselemään pyörästä ym. niin aina parempi.
Hae esim. Googlella tietoa moisesta liikkeestä ja jos liikkeellä on sähköpostiosoitteena ilmainen osoite/puhelin nro. on kännykkään, jos myyjä ilmoittaa käyttävänsä jotain tiettyä firmaa kuljetukseen, niin kehoittaisin jättämään sikseen.
Kannattaisi tutkia myös Ruotsin pyörätarjonta ( esim. Blocket.se ), ovat mielestäni kohtuu hintaisia( esim. Tellut, TRX, Triumphit ) ja monilla on kielitaitoa senverran ( tai ruotsinkielen taitoisia kavereita ), että pärjää. Lisäksi voi vaikka hakea itse fillarin, jos mahdollisuus, matkat ja ylitettävät vesistöt ovat vähän pienempiä kuitenkin.

Joten ollaan tarkkana siellä pyörähärdellissä.
062802moto_prv.gif

Ei toi Ahtola ny kauhian ripeä kauppamies tunnu olevan, ku 3vko sit pyysin tarjousta rytkösestä ni ei oo viel tullu. Tosin vastas seuraavana päivänä et sorvaa pikimiten. No saksas kai erikäsitys ajasta ku meillä. Mut ootellaan.
wink.gif

Back