• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Shoppi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja basic
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

basic

pelkkä Antti
MotOrg ry jäsen
Shoppi on hienosti päivitetty ja integroitu osaksi .org sivustoa. Kysyisinkin kuka shopin omistaa, eli tulot kerää? Ja millä rahalla integrointi .orgin sivulle on koodattu? Onko tulessa yhdistyksen rahat vai yrityksen omat?

Tämä tuli mieleen kun tuossa lueskelin yhdistyksen rahankäytöstä, ja siellä selkeästi mainitaan rahojen käytöstä mm. seuraavaa:

"MotOrg Ry:n tilille kertyneillä jäsenmaksuilla on ensisijaisesti tarkoitus turvata www.moottoripyora.org - sivuston tulevaisuus. Sivuston palvelin- ja tietoliikennekulut kasvavat sivuston suosion myötä. MotOrg Ry tulee jatkossa vastaamaan näistä kuluista."

Edelleen:

"Vuoden 2004 budjetti tullaan laatimaan seuraavassa hallituksen kokouksessa, jolloin on tarkemmin ennustettavissa vuoden 2004 jäsenmäärät ja sen myötä varat."

Vuoden 2004 budjettia en ole nähnyt, ja onko sellaista siis olemassa?

Ja vielä lainaus yhdistyksen säännöistä:

"2§ ...pitää yllä internet sivustoa voittoa tuottamatta sekä myy jäsentuotteita, kuten T-paitoja, lippiksiä, hihamerkkejä jne."

Ei muuta...

Niin, löytyykö?

Klikkaamalla Shoppi-linkkiä klikkaaja saapuu Moottoripyora.org -verkkokauppaan. Vasemmalla on Manos: .ORG! Web Shop, joka johtaa ihan muualle kuin ensin mainitsemani.

Moottoripyora.org verkkokauppa on se josta olen kiinnostunut, onko se siis yhdistyksen vai jonkun muun? Yhdisyksen säännöistä on luettavissa kaupankäynnistä (lue ylempää, tai itse säännöistä).

Yhdistyksen jäsenenä olen kiinnostunut yhdistyksestä itsestään. Se lienee luonnollista. Käykö yhdistys siis kauppaa, ja mihin tulot kirjataan???

Esim. URL: "http://www.shoppi.fi/motorg/index.php?sivu=faq" viittaa mielestäni yhdistykseen jokseenkin selkeästi, edelleen Shoppi on integroitu .org sivujen yhteyteen.

Italon ja Hjalliksen kaupasta on tiedotettu varsin kattavasti, ja olen heiltä yhtä sun toista ostanutkin. Shopista taasen ei ole mielestäni sen kummemmin tiedotettu, ja tästä sitä tietoa kaipaan. Korjatkaa mikäli olen väärässä, sillä taipumuksenani on olla väärässä vähän väliä.

Ei muuta tällä kertaa...

Sorry, käsitin kysymyksen alunperin väärin
withstupid.gif

eiköhän tuo uusikin tuotekauppa mene samalla tavalla kuin reliatecin kanssa aikaisemmin hoidettu. eli shoppi.fi on tehnyt ry:n hallituksen kanssa yhteistyösopimuksen .org tuotteiden myymisestä ja toimittamisesta. Jotain infoa asiasta löytyypi Täältä , hallituksen jäsenet/ylläpito voi kommentoida mikäli on lisättävää/korjattavaa.

Tekkasin Puuhiksen kirjaaman linkin jo aikaisemmin, eikä se mielestäni vastaa kysymyksiini.

Heitetään vielä yksi kysymys lisää: Pyöriikö Shoppi .org:n serverillä?

Kaiken uteliaisuuteni alku ja juuri on yhdistyksen ja .org:n tiedotuksen puutteesta. Sivusto kehittyy, mutta tiedotus ei pysy perässä. Säännöissä, tiedotuksessa ja sisällössä on selviä ristiriitaisuuksia, varsinkin kun spekulkaatiolle löytyy sijaa... Esimerkiksi nyt voi helposti kuvitella Shopin olevan yhdistyksen hallussa, koska yhdistyksen säännöt sen suovat ja Shoppi on integroitu sivustoon.

Juu, elikkä ReliaTec Oy:llä ei ole mitään tekemistä uuden tyylikkään shoppi.fi:n kanssa vaan ns. .ORG!WebShop toimii edelleen kuten ennenkin, erillään sivustosta linkattuna nyt tuossa "Mainos"-osassa "shoppia".

Myös ReliaTecin .ORG! WebShop myy edelleen personoitaviakin .ORG!-tuotteita, joten siltä osin shopit ovat päällekkäisiä tuotevalikoimiltaan. Kaikki .ORG!-ajovarusteet ja isoissa määrissä ostettavat varastoitavat .ORG!-tuotteet, kuten .ORG! H.A.D. (myös BUFFina tunnettu) löytyvät ainakin toistaiseksi vain ns. "alkuperäisestä" .ORG! WebShopista.

Shoppi.fi:n tuotollahan katetaan osaksi juuri moottoripyora.org kuluja. Tarkemman selvityksen osaa antaa Ry:n hallitus. Itse en ole hallituksen jäsen vaan normaali rivijäsen.

t. Spagu

Niin ja selvennettäköön vielä basicin kysymykseen eli tuo shoppi.fi - palvelu on ilmainen palvelu Orgille eli tuosta palvelusta ei koidu menoja Ry:lle. Samoin kuin tuo palvelu on ilmainen kaikille muillekkin sen haluaville.

Integroinnin orgin sivustoon on suorittanut shoppi.fi:n väki. Kuten tarkkasilmäiset saattavat huomata niin shoppi osioon siirryttäessä osoite muuttuu www.shoppi.fi/motorg/ osoitteeksi eli poistutaan orgin palvelimelta.

Back