• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Shoei Z-one - äänekäs kuuppa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jassu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Jassu

Kunnia pj
Sijainti
Vantaa
Olen tässä nyt ajellut Shoein z-onen kanssa ja mietiskelin onko muilla seuraavia huomioita kypärästä:

1) Kypärä on todella äänekäs jos esim vertaa shoein raidiin
2) Ajettaessa kypärä "viheltää" kun pää on suorassa, mutta kääntämällä pari senttiä päätä sivuun loppuu tuo vihellys (kyse ei ole pyörän pleksistä koska vinkuna on sama vaikka nousisi seisomaan) - pää vinossa on hiukka kehno ajaa

saattaa viheltää jos sulla on päälaen tuuletusreijät auki. Tulpat korvissa kun aina ajelen niin ei ole pienet vihellykset haitanneet
smile_org.gif

Mulla loppu vinkuminen ku säädin visiirin kiinnitykset uudelleen...
thumbs-up.gif

Kannattaa ainakin koittaa!
buttrock.gif

saattaa viheltää jos sulla on päälaen tuuletusreijät auki. Tulpat korvissa kun aina ajelen niin ei ole pienet vihellykset haitanneet
smile_org.gif
Tuuletusreiät on kaikki kiinni ja silti vinkuu...

Tulpat mullakin korvissa mutta aika metelöivä kuuppa tuo on silti. Pitää kattoa saako autocomeja säädettyä tasaiseksi kun emännällä on RAID ja itellä Z-one...

Valitettavasti nuo kuvailemasi vinkumiset ja suhinat kuuluvat ko. mallin ominaisuuksiin...
Itselläni oli lainassa Z-one ja jos ei mua olisi juuri nuo potan aiheuttamat vihellykset härinnyt, olisin varmasti ostanut sellaisen itselleni.
Z-one on parhaita kypäriä mitä olen päässä pitänyt, erittäin vakaa, kevyt, hyvä näkyväisyys, ei venkoile päätä käännettäessä suurissakaan nopeuksissa ja tietääkseni se on myös täysin pestävissä...
Tulpat vain korviin ja menoksi.
Raidin hommasin kuitenkin itselleni koska mukavuuden haluinen olen.

Mulla loppu vinkuminen ku säädin visiirin kiinnitykset uudelleen...
thumbs-up.gif

Kannattaa ainakin koittaa!
buttrock.gif
Kerro mitä teit niin kokeileen mielelläni - en oikein tajunnut mitä meinasit tuolla kiinnityksen säätämisellä...
Kun otat visiirin pois niin huomaat molemmilla puolilla kaks ristipää (muistaakseni) ruuvia...ne kun löysäät niin pystyt säätämään visiiriä todella paljon... Sitten vaan alat tarkastelee koska visiiri olis tiukasti kiinni joka paikasta
thumbs-up.gif

Tuosta vinumisesta saaneen olla eri mieltä?

Viikonloppuna tuli ajeltu melkein 100km:n huikonen yli 150km/h:n keskinopudella nakupyörällä eikä se mitään viheltele... Voihan se olla kiinni kypärän istuvuudesta päähänkin mutta meillä on rouvan kans molemmilla z-onet eikä mitään ongelmaa melun kanssa.

Henk. kohtaisesti kyllä suosittelen kypärää...

Valitettavasti nuo kuvailemasi vinkumiset ja suhinat kuuluvat ko. mallin ominaisuuksiin...
Näin olen ymmärtänyt että kuuluvat.

sanoi:
Tulpat vain korviin ja menoksi.
Jepjep, tulpat on jo korvissa - nähtäväksi jää vaan tosiaan saadaanko säädettyä kypäräpuhelinten tasot sopiviksi oman z-onen ja emännän raidin välillä. Vaikka molemmat käyttävät tulppia niin kypärien melutaso on aika erilainen - no tämä selvinnee kun toinenkin puhelinten kypäräsatsi saapuu tälläviikolla.

sanoi:
Raidin hommasin kuitenkin itselleni koska mukavuuden haluinen olen.
Raid on hieman "möhkömpi", eli siis tuntuukin paljon kookkaammalta. Ehdottomana plussana kuitenkin on "silmälasiura" eli sauma jostakohtaa saa rillit mukavasti päähän - z-onen kanssa ei tarvitse esim aurinkolasien käytöstä haaveilla
sad_orig.gif
nimim. 56 koon päässä ratakireä xs
smile_org.gif

Kun otat visiirin pois niin huomaat molemmilla puolilla kaks ristipää (muistaakseni) ruuvia...ne kun löysäät niin pystyt säätämään visiiriä todella paljon... Sitten vaan alat tarkastelee koska visiiri olis tiukasti kiinni joka paikasta
thumbs-up.gif
Kiitoksia vinkistä, työmatkalla ei vinkunut kypärä nyt ollenkaan
smile_org.gif

Molemmilla puolilla on 2 muovista ristipääruuvia. Löysää ne ja säädä visiiriä tiiviimmäksi kypärään nähden. Säätövaraa on kohtuullisesti "joka suuntaan".
smile_org.gif
Ihme jos et tiiviiksi saa.

Sitten vielä muistat säännöllisesti kiristellä noita neljää muoviruuvia, niillä on tapana löystyä ajan kanssa.
smile_org.gif

Back