• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Shinko renkaat..

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mikko76
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Mikko76

Kääk!
Käväisin tänään tuossa paikallisella kumikauppiaalla ja silmään osui (auts) Shinko merkkisiä renkuloita. Onkos kenelläkään kokemuksia moisista kumeista?

Lähinnä kiinnostaa kulutus kestävyys. Radalle tuskin lehmää vien..  
tounge.gif

Hinta olisi ainakin kohdallaan: Shinko 17 ZR 180/55 73W TL ~135€  
smile_org.gif

r005.jpg

E: kirviotsus virjeitä

Jos kestävyyttä haetaan niin mieluummin valitsisin vaikka orgin shopista metzelerin z4-rinkulat. Hinnat pyörii samoissa ja tietää mitä saa. Kokemusta en siis omaa noista kiinankumeista..enkä tule omaamaan. Noi metukat sen sijaan on matka-ajoon oivat.
062802moto_prv.gif

Löytyy paljon parempiakin säästäkohteita sille tupakkiaskin hinnalle ku renkaat. Mikäli yhtään arvostat henkeäsi niin et kiinalaista kumia käytä pyörässä. Nuo on puhtaasti "myyntirenkaita" nuo kiinalaiset.

Ei tuo ainakaan niin halpa ole että kannattaisi ostaa, samalla rahalla saa ihan laaturenkaitakin.

Kokemusta juurikin noista Shinkon renkaista reilun 1000 kilometrin edestä, eikä mitään huonoa sanottavaa (vielä). Mielestäni omaan ajooni olleet aivan tarpeeksi hyvät. Kestävyydestä paha sanoa vielä mitään. Hintaa tuli 120 ja 160 renkaille alleasennettuna 250e paikallisella motopajalla. Jos mietitään Suomen hintoja niin kyllä tuo taitaa halvimmasta päästä olla. Sadekeliltä ei ole paljoa vielä kokemusta.

- Pasi

sohasit kusiaspesää
tounge.gif
kohta alkaa kommenttia satamaan!
mulla on takana AVON,ja olen ollu tyytyväinen,tosin mulla toi takanen niin vittumainen kokokin,ettei sinne paljo misukoita laitella(150/80-16)edessä on hätäpäissään ostettu maxxis,eteen löytyis kyllä mitä merkkiä vaan,muttaku sattu viime kesänä toi etunen räjähtään eikä ollu muuta hyllyssä kuin tuo max,niin ostin sen periaatteella:vaihdan sit parempaan ku on aikaa ja rahaa.Nyt max pyöriny alla n.5000km välillä tosi raskaillakin kuormilla,eikä ole ollu valittamista,eli ajan sen loppuun
062802jumpie_prv.gif

...mutta kuten sanoin,härnäät kusias ja/tai ampiaspesää.....

Löytyy paljon parempiakin säästäkohteita sille tupakkiaskin hinnalle ku renkaat. Mikäli yhtään arvostat henkeäsi niin et kiinalaista kumia käytä pyörässä. Nuo on puhtaasti "myyntirenkaita" nuo kiinalaiset.
Ja höpöhöpö. Hengissä ollaan vaikka Shinko R009:llä edellisellä pyörällä ajelinkin. Ihan reunalle asti kesti kallistaakin mokoma halpatuote.

Enskan kanssa käynyt ainoa rengasrikko, silloin päälli/sisuskumi oli Metzeleriä.

En tie. Autoon voin ostaa ihan mitä vain renkaan näköistä, kun en sen kummemmin ole eroja huomannut missään tilanteissa. Nytkin on talvirenkaat Masterin uusiot ja erinomaiset olivat viime talvena. Halvinta siis autoon, mutta...

Pyörään ja sen renkaisiin, alustaan yms. pitää voida luottaa 100%:sti. Muuten ajaminen ei ole niin luontevaa ja hauskaa mitä se voisi olla. Nytkin kun eturengas alkaa olemaan tiensä päässä, niin selvästi huomaa ettei uskalla täysin luottaa pyörään kaikissa tilanteissa. Siksi en itse uskaltaisi tuntemattomaan kiinamerkkiin lähteä mp puolelle, ainakaan ennen kunnon puolueetonta testiä, jossa rengas OK tasoiseksi havaittaisiin.

Enkä siis väitä etteikö ketjun sinko olisi hyvä rengas. En vain tiedä onko vai eikö.

Siksi en itse uskaltaisi tuntemattomaan kiinamerkkiin lähteä mp puolelle, ainakaan ennen kunnon puolueetonta testiä, jossa rengas OK tasoiseksi havaittaisiin.

Enkä siis väitä etteikö ketjun sinko olisi hyvä rengas. En vain tiedä onko vai eikö.
Shinko taitaapi tulla Etelä-Koreasta, kuten myös autonrenkaista Kumho, Hankook ja Nexen ainakin. Taitaa vaan nykyisin kaikki renkaat tulla Kiinasta ja varmaan valmistetaankin samoilla tehtailla.  
blush.gif

- Pasi

Ainakin mm. B-Magazinen päätoimittaja Janne Uskali luottaa Shinkoon uudessa Busassaan ja muutenkin siellä foorumilla kovasti ovat Shinkoa kehuneet. Kyllä itse uskaltaisin Shinkoa pitää pyörässäni milloin vain.

Ainakin mm. B-Magazinen päätoimittaja Janne Uskali luottaa Shinkoon uudessa Busassaan ja muutenkin siellä foorumilla kovasti ovat Shinkoa kehuneet. Kyllä itse uskaltaisin Shinkoa pitää pyörässäni milloin vain.
Hyvin tuntuu pitävän puhallinmopoissakin.

Ps. Ei taida nuo shinkon liimarenkaat olla kovin hyvät profiililtaan sun jamppuun. Melko "kiihäytys" painotteiset näyttää olevan.

sanoi:
Ps. Ei taida nuo shinkon liimarenkaat olla kovin hyvät profiililtaan sun jamppuun.

Tuossa taannoin rupattelin erään kyseisiä rinkuloita käyttävän supermoto-kilpakuskin kanssa ja sanoi, että olivat joutuneet hiukan veistämään renkaan sivua pois, kun ei ollut leveyssuunnassa ollut ihan samanmittainen kuin ns. länsimaiset renkaat
smile_org.gif

Sama heppu kuitenkin kehui ko. merkin slicksejä ihan Michelinin veroisiksi.

Pyörään ja sen renkaisiin, alustaan yms. pitää voida luottaa 100%:sti. Muuten ajaminen ei ole niin luontevaa ja hauskaa mitä se voisi olla. Nytkin kun eturengas alkaa olemaan tiensä päässä, niin selvästi huomaa ettei uskalla täysin luottaa pyörään kaikissa tilanteissa. Siksi en itse uskaltaisi tuntemattomaan kiinamerkkiin lähteä mp puolelle, ainakaan ennen kunnon puolueetonta testiä, jossa rengas OK tasoiseksi havaittaisiin.
Tuohan ei ole renkaan vika vaan ominaisuus käyttäjän korvien välissä...

Hyvin tuntuu pitävän puhallinmopoissakin.

Ps. Ei taida nuo shinkon liimarenkaat olla kovin hyvät profiililtaan sun jamppuun. Melko "kiihäytys" painotteiset näyttää olevan.
No joo, mutta kokemusten perusteella jos niillä joku 2CT-tyylinen katurengas olisi, niin voisin käyttää milloin vain.

Jenkit ovat ajelleet Shinkoilla jo vuosia ja pitävät ihan laatukumeina. Voisihan noita vaikka koittaakin.

Mynetmotossa näyttää olevan taakse 180 leveät Shinkot siinä 90€ paikkeilla.

Siksi en itse uskaltaisi tuntemattomaan kiinamerkkiin lähteä mp puolelle, ainakaan ennen kunnon puolueetonta testiä, jossa rengas OK tasoiseksi havaittaisiin.

Shinko taitaapi tulla Etelä-Koreasta, kuten myös autonrenkaista Kumho, Hankook ja Nexen ainakin. Taitaa vaan nykyisin kaikki renkaat tulla Kiinasta ja varmaan valmistetaankin samoilla tehtailla.  
blush.gif

- Pasi
Menee ot:ksi mut ostin edelliseen kotiloon nexen renkaat, oli tehty ranskassa...
nixweiss.gif
Oli kyllä oikeesti hyvät ja hiljaset renkaat...

Eipä tule omassa mopossa enää muita renkaita käytettyä.. Viimeiset 3 kesää menty shinkoilla, hinta/laatusuhde kohdallaan ainakin omaan käyttöön (ei polvi maassa radalla). Varttimaililla tuntuu kans pitoa olevan. Renkaat tekee sama tehdas, joka tekee joihinkin maihin Yokohama-merkkisiä rinkuloita. (Näin rengasmyyjä kertoi)
Edit. Siis kokemusta noista 009-Raven radialeista..

Back