• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Seven Fifty / Deauville 650

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja J_E_N
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
SevenFifty on kertakaikkiaan varma ja huoleton laite, just tuohon mainitsemaasi käyttöön. Isona plussana hydraulinen venttiilikoneisto ilman säätötarvetta. Melko tarkka käytettävästä öljystä vaihteiston sujuvan toiminnan kannalta, itse totesin Hondan oman öljyn sekä Motulin toimivimmiksi. Ei missään tapauksessa hienoja Castrolleja yms.

Suosittelen lämpimästi!

SevenFiftyjä on myös tarjolla varsin hyvin. Jos niissä on jotain sellaista, mihin tulisi erityisesti kiinnittää huomiota niin kaikki vinkit otetaan tässäkin asiassa mielellään vastaan.

Käy jossain kokasemassa Hondan X-11. Nakuversio BlackBirdistä, suht varmaa tekniikkaa pienin eroin toki.
Sopii ainakin mulle hyvin, 184cm, 110kg.
Omasta mielestä kypäräkin melkoisen vapaassa ilmavirrassa vaikka mittariston koppaa onkin hieman muotoiltu "ilmanohjaimeksi".

J_E_N sanoi:
"Etuikkuna yläasennossa", eli ilmeisesti nyt puhutaan seiskasatasesta? 650-kuutioisessahan pleksi ei käsittääkseni ole säädettävä. Ja tuosta vanhasta katteesta on juurikin kuulunut vaihtelevia kommentteja. Mutta sehän selviää vain ajamalla, koska kuskin pituus vaikuttaa niin paljon.

Mutta onhan tuossa paljon hyviä pointteja Deauvillen puolesta...

Rumahan tuo on mutta pakko sanoa että korkeastakin pleksistä saa melkein suhisemattoman ja kypärää täristämättömän kunhan aikansa hakee korkeutta ja härpäkkeitä pyörteiden ohjailuun .

Meikäläisellä Deauville 700 vm 2011. Siinä tuo pleksi on pikasäätöinen, siis liikkuu ylös ja alas ilman työkaluja. Noin 180 senttisenä pidän sitä ala-asennossa, jos nostaa sitä, pyörre lisää melua.
Meikäläisen ajotavalla polttoaineen kulutus on siellä neljän litran pinnoissa, siis tankkauksista ja ajetuista kilometreistä laskettuna, ajotietokone näyttää lukemaa 3.4-3.5 , on siis varsin optimistinen.
Muuten pyörä on kuin tehty matka-ajoon, meikälsen kokoiselle tarpeeksi tilava ja tarakalla olen vienyt 175 senttistä seuralaista.
Hondien tapaan on sellainen ikiliikkuja, siis erittäin vähävikainen. Seven-Fiftykin ihan hyvä vaihtoehto. Kaverini on sellasella ajanut 130 tkm ilmam minkäänlaista remonttia. Hydraulinen ventiilintasaus tekee siitä melkoisen huoltovapaan ja käyntiääni on todella kaunis.
Muutenkin kannattaa harkita 700:ta 650:n sijaan, saa tehoa 10 hp lisää ja käytännön polttoaineen kulutus on pienempi.

Seven Fiftystä hyviä kokemuksia varmatoiminen huolto ystävällinen sama huomio öljystä kun ylenpänäkin itse käytin Honda GN4 öljyä vaihteisto toimii hyvin jos vielä kyseistä öljyä saa jostain, muistaakseni vm.96> moottori muttuu osittain mustaksi ja aivan viimeisissä vm.03 on kokonaan musta,teknik.taitaa olla samaa joka vm:ssa ! Ja pyörä on vielä mielestäni komea .Suosittelen !

Molemmat varmasti hyviä. Miulla itelläni oli vastaava tilanne sillä erolla, että olin viimeksi ajellut vuonna 1982 CX 500 customilla. Kun hyppäsi 650 Deauvillen selkään ei tarvinnut hetkeäkään miettiä mikä on missäkin. Ajaminen meni kun ei välivuosia olisi ollutkaan! Pyörä ei ole todellakaan mikään tykki, mutta sillä taatusti pärjää liikenteessä jos haluaa. Matkapyöränä se on ainakin miulle täys kymppi. Pleksi on touringmallinen ja sen olen huomannut, että viima osuu kypärän yläosaan. Mutta toisaalta pituuttakin on 192 cm, joten onko tuo ihmekkään. Englannissa sukuloidessa huomasin, että Lontoossa lähettipyörät olivat usein Teukkoja. Niihin hommiin ei yleensä huonoa huolita.:respect:

Käyn viikonloppuna katsastamassa ja koeajamassa yhden Seven Fiftyn. Vähän ajettu ja oikein hyväkuntoiselta vaikuttava yksilö, mutta onko näissä noin yleisesti ottaen jotain erityistä, mihin olisi syytä kiinnittää huomiota?

Normitarkastukset vain. Tekniikka on idioottivarmaa enkä muista noissa mitään tyyppivikoja. Korjatkaa jos olen väärässä.

Omastani luovuin 74 tkm ajettuna ja nyt kaveri, jolle sen myin, myi sen edelleen tutulle 89 tkm ajettuna. Mitään vikaa siinä ei ole koskaan ollut. Kuluvia osia vain vaihdeltu.

Minulla kokemuksia Seven Fiftystä nyt parilta kesältä. Mittarissa 60tkm.
Olen tykännyt erittäin paljon ulkonäöstä sekä ajoasennosta.
Pyörä toiminut loistavasti, eli ei mitään sanomista sen suhteen.
Tänä kesänä ajelimme emännän kanssa 3500km reissun pohjosessa ja hiukan norjan puolellakin, joten kokemuksesta voin sanoa että honda kyyditsi kaksi ihmistä + matkatavaratkin erittäin onnistuneesti.
Tankin tilavuus oli myös riittävä, vaikka painoa oli pyörän päällä.

Pyörän ostaessani sain mukaan Givin Wingrack telineen, mutta kyseiselle telineelle ei löytynyt merk.koht. asennussarjaa, joten kiinnikkeet oli osittain tehtävä itse.

maza_ri sanoi:
Pyörän ostaessani sain mukaan Givin Wingrack telineen, mutta kyseiselle telineelle ei löytynyt merk.koht. asennussarjaa, joten kiinnikkeet oli osittain tehtävä itse.

Givin ja Kappan saiteiltahan ei löydy mainintaa tuohon sopivista sivulaukkutelineistä, vaikka aika monessa pyörässä näyttää kovat laukut olevankin. Takalaukkutelineitä näyttää kyllä löytävän

Edellinen omistaja oli ostaessaan saanut telineen mukaan jonkun Kawasakin asennussarjan, josta muokkasin tuohon seven fiftyyn sopivat.

Vaikutti erittäin hyvältä. Onko kellään käsitystä jalkatappien säätömahdollisuudesta? Äkkiseltään tuntuivat olevan aika ylhäällä. Ei paha, mutta pitkällä reissulla aavistelisin pienen lisäväljyyden olevan plussaa.

Back