• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Seutula tänään noin viideltä - KIITOS

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jussi M
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sijainti
Vantaa
Kuka liet ja olisko ollut Kawa alla annoit ratkaisevan käsimerkin ja osasin varoa "tilastomerkintää" kaffet tarjoon jos tilaisuus tulee...

Kotilot ajo rysään, itse kurvailin rajotuksen mukaan ja ihailin maisemia. Samalla kausi awattiin 127km lenkillä ;)

Rupes kiinnostaan mikä on tuo käsimerkki millä ilmeisesti ratsiasta varoitetaan.

Meinaan ois mukava tietää jos vaikka joku joskus huitoo sillain ja ite vaan morjestaa suoraan rysään.

Ja varmasti ilmoitan vastaan tulevalle motoristille jos ite jo ratsian ohi oon vetänyt, kyseisellä käsimerkillä.

Kiitos

Ainakin osa harrastaa sitä että vilauttaa pitkiä ja kädellä painelee alaspäin, kyl siitä tajuaa et alanpäin sitä nopeutta
biggrin.gif

Mä olen käyttänyt seuraavia:

Vasen handu pois kahvalta, etusormi osoittaa kohti maata ja pyöritän sormea/rannetta.

Vasen handu suorana ylos ja tekee handulla pyörivää liikettä.

Näillä varmaan pärjätään, näin aluksi. Toiminevat
smile_org.gif

Hieno ele.mites se näytti että ymmärtää jos joku sellasesta varoitteleepi.pitäs varmaan sopia joku yhteinen merkki,vaikka kämmenellä (vasemmalla)maata kohti eestaas,ymmrtäskö siitä että "hiljenna"(liukasta keliähän siinä sitte vain varotellaan)oon kuullu että sakottavat jos näkevät että joku rysästä varoitteleepi....
siis näin mutta vain vasemmalla kädellä====>
bowdown.gif
NONIIN sehän se,ettäs tiiättä vastedes.=HIMMAA
tounge.gif

Hieno ele.mites se näytti että ymmärtää jos joku sellasesta varoitteleepi.pitäs varmaan sopia joku yhteinen merkki,vaikka kämmenellä (vasemmalla)maata kohti eestaas,ymmrtäskö siitä että "hiljenna"(liukasta keliähän siinä sitte vain varotellaan)oon kuullu että sakottavat jos näkevät että joku rysästä varoitteleepi....
bowdown.gif
NONIIN sehän se,ettäs tiiättä vastedes.
Ei muuten sakottele, poliisi. Käsimerkistä, ei ole rikos. Moikkaaminen....
thumbs-up.gif

bowdown.gif
NONIIN sehän se,ettäs tiiättä vastedes.
Ei muuten sakottele, poliisi. Käsimerkistä, ei ole rikos. Moikkaaminen....
thumbs-up.gif
Niin no kotiloita ainaki sakottanu kun pitkiä räpyttelee,mut sehän onkin liikenteen vaarantamista voi vastaantulija häikästyä...
tounge.gif

Juu yleisin taitanee olla tuo että kämmentä "painelee" alas/ylös, toki viimeviikolla porvoon nurkilla tuli auto vastaan vilautellen pitkiä ja niinhän hetken päästä oli kissalan pojat tutkailemassa,mahtoi olla joku sillä hetkellä autoileva mopoilija
wink.gif

Hox,hox.auttaskohan meitä mopoilijoita yhtään jos tuolla käsimerkillä näytettäs/varotettas(moikattas)myös kaikille muillekin tienkäyttäjille edessä olevasta "liukkaudesta"(rysästä).ym...sta.
Voisi kuvitella että mopoilijatkin hyötyis "yhteispelistä" pitemmän päälle ja ennenkaikkea meidätkin huomattais liikenteessä paremmin,ja ehkä se negatiivinen ajattelu meistä(jotkuthan pitää meitä KAIKKIA aivottomina kaahareina) kääntyis positiiviseksi pikkuhiljaa......
smile_org.gif

Varmasti saisimme "UUSIA KAVEREITA" ja uudenlaista ajattelua mopoilijoista sinne kotilooonkin,rekkoihin ym.

Edit:ja mehän ollaan itekki jokus sillä kotilolla........
033102beer_1_prv.gif

Tuolta hiukan infoa
Muutenkin hyvät ja perinteiset sivut, hattua täytyy nostaa, että ovat vieläkin jaksaneet ylläpitää ko saittia pystyssä.
Tämä on paras:
"Kaada itelles vaan!:
Ojenna vasen käsivartesi kyynärvarsi taivutettuna ylöspäin 90 astetta. Nosta huolellisesti keskisormesi tehdäksesi selväksi tyytymättömyytesi kanssakulkijaan. Merkki saattaa aiheuttaa kanssaliikkujissa kohtuuttomia mielenliikutustiloja. Merkin käytössä kannattaakin harjoittaa pidättäytyväistä politiikkaa erityisesti silloin, kun olet yksin liikkeellä!"
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

Back