• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Set valven poistaminen, gsx-r 1000 k3

Meinasin ite nypätä SET venttiilin ja servot yms pois, en ole siis vaihtamassa sliparia. Mulla on bolt-on ja aattelin nyppästä vielä noi rojut pois putkesta ja servo pois myös.

Ohjeet kyllä löysin jo mikä johto piti nyppästä ECU:sta irti, ettei FI-valo vilku mittaristossa, mutta kuinkas iso reikä itse tuosta venttiilikoneistosta jää putkeen? Olen tänään menossa tallille tekemään sen ja huomenna pitäs mennä dynoon, joten sen takia tarttisin pikasesti neuvoa, jos vaikka joku muistais kuinka iso reikä putkeen jää, eli miten sen tukkisi..

Jos amerikka taipuu,niin katsoppa tuolta. Gixxer.com
Joo kattelin jo, eli sieltä löytyikin muut ohjeet, mutta reiän koosta en löytänyt kuvaa tai selitystä tms.. Yleensähän porukka on vaihtanu sliparin ja siinä samalla poistuu tuo venttiilikin, mutta mä meinasin siitä orkkisputkesta nyppästä sen pois.

Huomennahan sen tiedän jo, mutta kun on vähän kiire niin kaikki etukäteen saatu tieto tätä iltaa varten lyhentää iltapuhdetta..

Revin tuon joku aika sitten pois K2 tonnisesta. Reijän tulppasin kasimillisellä pultilla, joten ei ole iso.
Irrota se läppä ensin akselistaan, (kaks pienta hitsillä lukittua ruuvia) sen jälkeen akseli laakeriholkkeineen tulee ulos lievähköä väkivaltaa käyttäen. Itse naputtelin tuon holkin takaisin paikalleen, jonka siis tulppasin sillä pultilla. Ja kun et paukuta sitä holkkia liian syvälle, niin putken sisäpuolelle jäävä mutterikin jää sen verran syvälle, ettei haittaa kaasujen poistumista sekään. Huomaat sen kyllä sitten kun tutkit lähemmin sitä systeemiä.
Tämä siisi sillä varauksella, että tuo tsydeemi on sun pyörässä sama kuin K2.

Revin tuon joku aika sitten pois K2 tonnisesta. Reijän tulppasin kasimillisellä pultilla, joten ei ole iso.
Irrota se läppä ensin akselistaan, (kaks pienta hitsillä lukittua ruuvia) sen jälkeen akseli laakeriholkkeineen tulee ulos lievähköä väkivaltaa käyttäen. Itse naputtelin tuon holkin takaisin paikalleen, jonka siis tulppasin sillä pultilla. Ja kun et paukuta sitä holkkia liian syvälle, niin putken sisäpuolelle jäävä mutterikin jää sen verran syvälle, ettei haittaa kaasujen poistumista sekään. Huomaat sen kyllä sitten kun tutkit lähemmin sitä systeemiä.
Tämä siisi sillä varauksella, että tuo tsydeemi on sun pyörässä sama kuin K2.
Onhan se ihan samanlainen kuin tuo K2:n, eilen tuli katottua. Ja todellakin oli lukitut ruuvit prkl..

Sitten kun nappas ECU:sta yhden piuhan pois niin FI valokaan ei vilku. Jos ottaa vielä servonkin pois, niin pari johtoa poikki ja teippaa ne yhteen. Lyhykäisyydessään se on siinä.

Kiitoksia Kujolle!

Ajattelin myös ottaa tuon vinkujan putkesta hiiteen...
Mutta mites on äänien laita.. Koveneeko paljonkin pienillä kieroksilla (<5000)? Mulla siis Akran bolt-on kiinni.

Ajattelin myös ottaa tuon vinkujan putkesta hiiteen...
Mutta mites on äänien laita.. Koveneeko paljonkin pienillä kieroksilla (<5000)? Mulla siis Akran bolt-on kiinni.
Kyllä ne vähän onneks kovenee
tounge.gif

Pikkasenhan se pahentaa sitä 3500rpm vääntökuoppaa kun sen ottaa pois:
http://www.pro-libertate.com/gsxr100....t-4.jpg

Mutta yläkiekoille tulee muutama hp lisää kun se koko läpän + akselin heittää kokonaan mäkeen, siitähän se erokin tulee miks sliparilla saa pikkasen enemmän kuin bolt-onilla.

Tänään penkkiin, ajetaan isolla NOS-suuttimella, ja koitetaan ilman vaimentajaakin. Kattoo ny pysyykö kone nipussa
wink.gif

Kattoo ny pysyykö kone nipussa
Siinä tapauksessa saat multa "halvalla" uuden koneen...  
wink.gif
Hyvä tietää...

Luulen kyllä, että jos käy huonosti niin tilaan 1071cc Wisecot 13.5:1 puristuksilla Us-Partsista:
http://www.wiseco.com/PDFcatalogs/ps04-suzuki.pdf

Luultavasti nimittäin ekaks pettää männät (palaa reiät) tai kansipahvi kajahtaa. Onneks kaikkein todennäköisintä on, että kestää hienosti ja tulee mukavasti lisää tehoa..

tounge.gif

Onnea yritykselle!

Kesällä sitten keulimaan & polttamaan kumia & aiheuttamaan pahennusta juuri niin kuin ilokaasuttajan kuuluukin  
cool.gif

Nuo wisecot vaikuttavat kyllä hyvältä, oikein hyvältä! Luulisi löytyvän eri tavalla potkua kun asentaa ne...

Ei hajonnu ja tehoa tuli sen verran kun pitikin
033102beer_1_prv.gif
45-50hp enemmän kuin ilman kaasuja, riippuen vähän pullon paineesta.. Vääntö nousi n. 40%
cool.gif

Videota nettiin kuin olis jo.
Onko se vielä sama kuiva-NOS uusilla suuttimilla vai teitkö jotain muita muutoksia. Venttiilin poiston lisäksi tietty...

Mites paljon tuli potkua? Menikö 200 RWHp rikki?
Ei ihan.. Täydellä pullolla kun ois vedetty peräjälkeen pari/kolme vetoa niin veikkaan että ois menny. Oli ihan hilkulla kyllä nytkin, vaikka paras veto tuli silloin kun pullo oli enää vain puolillaan.

Yllättävän paljon vaikuttaa se, että onko kaasu "tuoretta" vai ollut lämpenemässä linjoissa jonkin aikaa. Peräkkäisellä vedoilla teho nousi aina suht paljon. Luulisin sen johtuvan juuri siitä, että saatiin viileetä kaasua ja muutenkin imukanavat, boksi yms on silloin viileänä..

Kyllä tolla nyt luulis jo saavan aika hyvän loppunopeuden varttimaililla
062802moto_prv.gif

Ihan mielenkiintoinen projekti, varmaan menee "kohtalaisesti". Ei vaan itseä kiinnosta tuollainen, mutta silti ihan hieno!

Back