• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Sepang MotoGP tests

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja IlDuce
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Rossihan voisi mennä Kimin seuraksi ajamaan MM-rallisarjaa
biggrin.gif

No tuo oli vaan mun arvaus. Pistäkäähän omanne eli ketkä ovat vuoden päästä HRC:n, Yamahan ja Ducatin ykköskuskit? Mun arvaus on Stoner, Lorenzo, Rossi.

No tuo oli vaan mun arvaus. Pistäkäähän omanne eli ketkä ovat vuoden päästä HRC:n, Yamahan ja Ducatin ykköskuskit? Mun arvaus on Stoner, Lorenzo, Rossi.
voi olla mistä noita tietää johan kovimmat HRC fanit veikkaa, että siellä on molemmat eli Stoner ja Lorenzo, HRC:hän jo "kaappas" ducatilta Suppon ja yamahalta Battaglian ja Zugnan..kumpis sit on HRC:n ykköskuski jos sielä on Stoner sekä Lorenzo..?

Ei Stoner varmaankaan ole lähdössä Ducatilta minnekään. Sehän sopii hänen lapaseensa niin kuin se ei ole vielä koskaan sopinut kenellekään. Ainoastaan jos Rossi oikeasti menisi Ducatille, siinä voisi tulla vaikea tilanne ´ykköskuskin´ suhteen.

Pedrosalla taitaa nyt olla hankaluuksia uuden Öhlins-jousituksen kanssa. Itse asiassa Pedrosan paikka voi olla se, mikä näistä on ensiksi vaihtumassa, jollei tuloksia vihdoin ala tulla tänä vuonna.

Ei Stoner varmaankaan ole lähdössä Ducatilta minnekään. Sehän sopii hänen lapaseensa niin kuin se ei ole vielä koskaan sopinut kenellekään. Ainoastaan jos Rossi oikeasti menisi Ducatille, siinä voisi tulla vaikea tilanne ´ykköskuskin´ suhteen.
Nii-in. Jos Rossi menee Ducatille niin tuskin Stoner mahtuu sinne. Ja toisaalta kun HRC:llä on avoin shekkivihko ja voittamisen pakko niin mitä vaan voi tapahtua.

Siitä olen ainakin samaa mieltä, että HRC:llä alkaa olla pakko pistää kuskeja kiertoon ja parasta mahdollista tilalle, maksoi mitä maksoi, jos/kun tälläkään kaudella ei mestaruudesta kamppailla. Vielä tuohon aiempaan Rossi/Ducati-kommenttiini lisäys, että taisi olla aikoinaan niin, että Rossi oli Hondalta lähtöä suunnitellessaan ja Ducatin kanssa neuvotellessaan saanut sen kuvan, että ko. tallille pääasia on pyörä, ei kuski. Eli Corsen inssit kehittää pyörää ja kuski sitten ajaa sitä, ei niin että ykköskuski omien inssiensä määrittää, miten pyörää olisi kehitettävä. Myös HRC:n toiminta oli kai ollut vähän tällaista "ylhäältä päin saneltua" ja ainakin puoti piti MotoGP-rassiaan niin ylivoimaisena, että sillä ei juuri olisi ollut väliä että kuka sen kyydissä istuu. En tiedä onko tässä D:n toimintakulttuurissa tullut muutos Stonerin myötä, ainakin merkillisen hyvin pyörä istuu nimen omaan hänen lapaseensa verrattuna muihin kuskeihin. Kuten tuolla aiemmin linkitetyssä nettikeskustelussakin spekuloitiin, Rossin mahdollisessa tallivaihdoksessa ei tule ensinkään aliarvioida Jeremy Burgessin roolia, näinkö hänellä riittää enää intoa vaihtaa tallia?

Rossi ajaa kyllä hyvin todennäköisesti rr-uransa loppuun saakka Yamahalla. Se, mikä onnistui 2003-2004, kun hän hyppäsi Hondan sarvista Yamahalle, ja puolusti mestaruuttaan voitokkaasti, ei enää todellakaan välttämättä onnistuisi uudelleen. Hondalle hän tuskin menisi enää takaisin ihan henkilökohtaisista syistä, ja Stoner on Ducatin kultakimpale, ei siihen toista alienia tarvita.

Yamahallakin oli vähän hankala tilanne viime vuonna, kun oli kaksi noin nopeaa kuskia - jollei Stoner olisi mennyt sairaslomalleen, hän olisi hyvin voinut napata mestaruuden samalla kun Rossi ja Lorenzo kamppailivat pisteistä niin lujasti. Tuskin Ducati haluaa samanlaista tilannetta.

Ja Burgessin motivaatio vaihtaa tiimiä lienee tässä vaiheessa myös hyvin kyseenalainen.

Back