• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Seosrenkaat kadulla?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PoS
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

PoS

Super Retard
MotOrg ry jäsen
Nyt kun näyttää uhkaavasti siltä että joudun ajamaan katupyörällä rataa, niin ajattelin kysäistä miten seosrenkaat kestää kadulla suhailua. Katuajoa tuskin tulee paljoa, työmatkat ja satunnainen mutkapätkä silloin tällöin. Ja rataa olisi mukava ajaa kunnon kumeilla, kun niihin kerran on tottunut (Pilot Powerit aiheutti rajuja sydämentykytyksiä
omg.gif
)

Niin. Kestääkö seoskumit kevyttä katuajoa vai pitääkö ottaa tavaksi rengassavotta ratapäivien alla? Niin joo ja onko nämä street-versiot ratarenkaista mistään kotoisin? Muistan ainakin ratatestin jossa Supercorsa street-versio arvosteltiin huonommaksi kuin Corsa III

itse ajelen ainakin supercorsa sc2 rinkuloilla niin kadulla kuin radallakin. hyvin noi tuntuu kestävän.

Toissa kesänä ajoin KÄYTETYILLÄ Pirellin SuperCorsilla 12tkm kadulla ja pätkän rataakin.

Ihan hyvin kestävät kadulla, kun pitää vähän kovempia paineita.

itse ajelen ainakin supercorsa sc2 rinkuloilla niin kadulla kuin radallakin. hyvin noi tuntuu kestävän.
Sama täällä ja ei ne näytä kuluvan mitenkään äkkiä.
Itse asiassa jos radalla suht. säännöllisesti käyt, et ehdi niitä keskeltä kadulla edes kuluttamaan loppuun. Kyllä noilla varmaan jonkun 4tkm pääsee.  
nixweiss.gif

EDIT: Oho, jopa 12tkm!
omg.gif

Tosin viileillä keleillä eivät oikein herätä luottamusta kadulla mutkissa. Samoin Pirellin kuvio ei takarenkaassa oikein sadekeleillä paras "sliksi".. On niillä silti pärjätty, jopa joulukuussa.

Käytettyinähän tollasia tosi hyviä seoskumeja saa lähes ilmaiseksi. Esimerkiksi RR-kisojen yhteydessä monet kisakuskit myyvät noin 15 kierrosta ajettuja kumeja todella edullisesti.

Itse olen käyttänyt viimeiset kolme kautta tällaisia, eikä ole tarvinnut ajaa loppuun, kun halvalla saa lisää.

062802moto_prv.gif

No joo itsekin olen niitä myynyt pois, muttei omaan katupyörään ole tarvinnut laittaa

Vähän samaa olen pohtinut kuin ketjun aloittaja, josko kokeilisi jotain tuollaista ratarenkaan street versiota. Metzelerin Racetec K3 voisi olla mielenkiintoinen, mutta toimiikohan se sitten kummassakaan radalla ja kadulla? Ja mitähän kestää?

Sportec M3:sta olen tykännyt varsinkin kadulla, mutta siitä ei löydy 190/55 kokoa mikä taas tuosta K3:sta löytyisi. Houkuttelisi kokeilla tuon 55-profiilin vaikutusta pyörän käytökseen...

Vähän samaa olen pohtinut kuin ketjun aloittaja, josko kokeilisi jotain tuollaista ratarenkaan street versiota. Metzelerin Racetec K3 voisi olla mielenkiintoinen, mutta toimiikohan se sitten kummassakaan radalla ja kadulla? Ja mitähän kestää?

Sportec M3:sta olen tykännyt varsinkin kadulla, mutta siitä ei löydy 190/55 kokoa mikä taas tuosta K3:sta löytyisi. Houkuttelisi kokeilla tuon 55-profiilin vaikutusta pyörän käytökseen...
Mä ajelen nyt 180/55:lla ja kääntyy herkemmin kuin vakio 50-sarjalaisella. Käytettynä ostin noita kumeja, joten ei siksikään voinut kokoa valita..

Vähän kymppiärrän leveä vanne venyttää profiilia, mutta riittää mun kallistuksiin mainiosti.
biggrin.gif

Mä ajelen nyt 180/55:lla ja kääntyy herkemmin kuin vakio 50-sarjalaisella. Käytettynä ostin noita kumeja, joten ei siksikään voinut kokoa valita..

Vähän kymppiärrän leveä vanne venyttää profiilia, mutta riittää mun kallistuksiin mainiosti.
biggrin.gif
Kyllähän tollanen 180/55 on varmaan järkevä, kun on ketterä ja kevytkin, mutta eihän sitä moisella polkupyörän renkaalla ilkiä ajaa
wink.gif
Johan siinnä menee katu-uskottavuuden rippeetkin
tounge.gif

Kyssärihän oli oikeestaan tosta K3:sta ,joka on racetec:n street versio, josko jolloin olisi kokemuksia siitä?

Back