• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Selkävammainen ei saa hoitotukea

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja goddess
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sijainti
Kirkkonummi
Kävipä näin, että kippasin moponi Englannissa (Blogiin) ja selkänikamani murtui ja halkesi.

Palasin kotimaahan ja aloitin korvausrumban vakuutusyhtiön kanssa. Sain lääkäriltä kiellon kumarrella, kantaa tai muutoinkaan kuormittaa selkää, koska vaarana on vieläkin halvaantuminen. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, etten voi siivota taloa, kantaa kauppakassia tai mitään muutakaan painavaa.

Nyt vakuutusyhtiön (Veritas) lääkäri on sitä mieltä, etten ole oikeutettu hoitotukeen. Hoitotuella voisin tilata kotiin siivousapua yms. Melkoinen lääkäri! Tietää lausuntojen perusteella paremmin kuin neurokirurgi, joka sentään on nähnyt minut ja selästä otetut kuvat.

Kyseisessä yhtiössä saatte varautua vahinkotilanteessa
a) odottamaan itse maksamianne lääkärikulujen korvaamista
b) odottamaan maksusitoumusta tutkimuksiin (Sain maksusitoumuksen tomografiakuviin kuukausi sen jälkeen, kun olin lähetteen vienyt vakuutusyhtiöön. Olin jopa jo saanut heiltä korvauksen ko. kuvauksesta, jonka maksoin itse.)
c) tappelemaan korvauksista rutkasti.

Tarinan opetus. En suosittele kyseistä yhtiötä mopovakuutusten ottamiseen.

Jatkoa seuraa, kunhan olen saanut kaikki taistoni käytyä. Se nyt ainakin on varmaa, että vakuutukset siirtyvät toiseen yhtiöön alle nanosekunnin.

Tuosta olen kuullut monenki sanovan että vakuutus-yhtiön lääkärit toteaa terveeks vaikka ei sitä ole. Käsittääkseni nuo lääkärit on aina useamman yhtiön palkoilla eli ei ole kiinni yhtiöstä. Missä vaan voi käydä näin. Se on valitettava tosiasia.

Pitää paikkansa. Tapiolasta vastaavia kokemuksia...
sad_orig.gif

ja toinen yhtä huono kokemus VERITAS yhtiöstä:

Onnettomuuden jälkeen heidän aluepäälikkö lupasi minulle että mopon lisäksi rikkinäiset varusteet(kypärä, takki, housut y.m.... korvataan, meni viikko ja kyselin uudestaan saadakseen tarkemmat ohjeet:
* Heitä pois vanhat kamppeet ja osta uutta ja tuo kuitit meille. ( ei kuulema ole tilaa ottaa vastaan rikkinäsiä varusteita).
*On 1 vuosi aikaa ostaa uudeet kamat.
Onneksi pyysin vielä vahvistusta asiasta s-postitse ja sain sen.

menee pari kuukautta ja sieltä soittaa joku vahingontarkistaja ja pyytää minua tuomaan sen rikkinäisen kypärän heille, ei ihan helppoa kun se ja muut rikkinäiset kamppeet on heitetty pois heidän pyynnöstä....

Kun mopo on korjattu niin seuraava yllätys, omavastuu 500€! Olin kysellyt sen määrää puhelimitse pari viikoa aikaisemmin ja silloin hän (Veritas) sanoi sen olevan 100-125€. No tälle ei voinut paljon tehdä koska olen jossanvaiheessa allekirjoittanut sen väärän korkeamman summan kun otin vakuutuksen (olen varma että otin matalan omavastuun, mutta en näköjään lukenut paperieta tarkkaan allekirjotusvaiheessa...
sad_orig.gif

soitin ja kyselin jos mahdollisesti voisin saada ne rikkinäiset pyörän katteet ja sama henkilö tarkistaa ja antaa myöntävän vastauksen. Noin kuukausi myöhemmin kun vihdoinkin ehdin vuokrata pakettiauton niin MP-korjaamo kertoo että Veritas ei halua luopua niistä. Uusi soitto veritakselle ja siellä joku muu on päätänyt että niitä ei anneta pois, he ehdottavat että saan ostaa ne jos haluan....
veryangry.gif

takaisin vaateisiin:
meni noin ½-vuotta ja olin ostanut kaikki paitsi housut ja jäin ihmettelemään missä korvaus kuittia vastaan viipyy... Sain puhelun jossa he selittävät että olin saanut väärät tiedot eikä varusteita (paitsi kypärä) korvata ollenkaaan, ja kypärästä he vähensivät 20%!!! vaikka omavastuu (500€) oli jo maksettu.
He yrittivät jopa sisäisesti saada korvauksen minun yrityksen tuote/varasto vakuutusta vasten! Tämä selvisi vain siksi kun sain postitse kielteisen vastauksen ettei MP-vaateita voi kortvata varastovakuutusta vasten.... Ihan huvittavaa (lue hullua) että he edes yrittivät!

Monen yrityksen jälkeen ei auttanut mikään muu kun viedä asia vakuutuslautakunnalle. Pari keirrosta siellä jossa Veritas tunnustaa tehneensä virheen ja väittää koko ajan että heidän aluepäälikkön mahdolliset kertomukset eivät ole sitovia... Arvaa ottiko nuppiin kun vanhat varusteet ovat heitetty pois ja uudet ovat ostettu luotolla ja kohta pitää maksaa asunnon vuokrankin...)

Asia kesti noin 1½ vuotta selvittää alusta loppuun.

Korvauksen sain vasta kun pysytyin näyttämään vakuutuslautakunnalle että Veritaksen väärät tiedot olivat aiheuttaneet minulle ylimmäräisiä lisäkuluja.
(tässä tapauksessa selvitin että Rukkan ajoasukorjaus olisi maksanut noin 100€) ja uusi asu maksoi minulle reilusti enemmän.

Ja kaikkille opiksi tästä tarinasta:
*Älä luota lupauksiin, KAIKKI kirjallisesti.
* Ota sopimus kotiin luettavaksi yön yllitte ennekun allekirjoitat mitän.
* Muista että on vain 2 vuotta aikaa tuoda mahd. kiista tuomioistuimelle, ole tarkka mutta pidä kiirettä kun otat yhteyyttä vakuutus-yhtiöihin& -lautakuntaan. Monta kertaa tuntuu että Veritas tahallaan venyttivät vastaamisen kanssa kirjeisiin... (ja kyllä osa meistä meikäläisistä ehtii väsyä ja päättää unohtaa asian ja osa korvauspyynnöistä ehti vanhentua...)

En usko että olisin saanut mitään korvausta jos minulla ei olisi ollut sitä lyhyttä s-posti Veritaksen aluepäälliköltä, he olisivat vaan väittäneet että olen ymmärtänyt koko asian väärin.

/
365days

p.s. Ensinmmäisen puhelun jälkeen jossa he kertoivat ettei rahaa tipu niin lähettivät lohdotuksena lahjakortin jolla olisin saanut 500gramma lohta.... Se olisi ollut aika kallista lohta kun laskee että omavastuun ero oli +350€+kypärävähennys 100€+autovuokra noin 100€+uudet varusteet+ kaikki työaika hakemiseen, selvitämiseen, kirjoittamiseen....

Kyllä tuntuu kaikilla vakuutusyhtiöillä olevan omat jekkunsa, niin myös If:llä.

Äipällä murtui mopokolarin yhteydessä nilkka, jota sitten vakuutusyhtiön piikkiin korjattiin useaan otteeseen (huonoin tuloksin). Noin vuotta myöhemmin todettiin, että jalka on virheellisessä asennossa ja vaatii tukipohjallisten käyttöä.

Vakuutusyhtiön vastaus asiaan oli, että tukipohjallisia ei korvata, koska vamma on tod.näk. itseaiheutettu, eikä liity millään tavalla vuoden takaiseen onnettomuuteen
tounge.gif

Kävipä näin, että kippasin moponi Englannissa (Blogiin) ja selkänikamani murtui ja halkesi.

Palasin kotimaahan ja aloitin korvausrumban vakuutusyhtiön kanssa. Sain lääkäriltä kiellon kumarrella, kantaa tai muutoinkaan kuormittaa selkää, koska vaarana on vieläkin halvaantuminen. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, etten voi siivota taloa, kantaa kauppakassia tai mitään muutakaan painavaa.

Nyt vakuutusyhtiön (Veritas) lääkäri on sitä mieltä, etten ole oikeutettu hoitotukeen. Hoitotuella voisin tilata kotiin siivousapua yms. Melkoinen lääkäri! Tietää lausuntojen perusteella paremmin kuin neurokirurgi, joka sentään on nähnyt minut ja selästä otetut kuvat.

Kyseisessä yhtiössä saatte varautua vahinkotilanteessa
a) odottamaan itse maksamianne lääkärikulujen korvaamista
b) odottamaan maksusitoumusta tutkimuksiin (Sain maksusitoumuksen tomografiakuviin kuukausi sen jälkeen, kun olin lähetteen vienyt vakuutusyhtiöön. Olin jopa jo saanut heiltä korvauksen ko. kuvauksesta, jonka maksoin itse.)
c) tappelemaan korvauksista rutkasti.

Tarinan opetus. En suosittele kyseistä yhtiötä mopovakuutusten ottamiseen.

Jatkoa seuraa, kunhan olen saanut kaikki taistoni käytyä. Se nyt ainakin on varmaa, että vakuutukset siirtyvät toiseen yhtiöön alle nanosekunnin.
Olen pahoillani onnettomuudestasi. Et ole varmasti ensimmäinen etkä viimeinen joka on tuon vakuutusyhtiöiden mielivallan kokenut. Onkohan mitään yhteisöä tai muuta tahoa joka osaisi neuvoa?

Onkohan mikään vakuutusyhtiö koskaan korvannut asiallisesti noita ikäviä onnettomuuksia? Taitaa kaikki olla samanlaisia
mad.gif

Adressi

Mun emännällä meni taannoin yks selkänikama paskaks ja haki pätevän ortopedin lausunnon säestämänä korvausta vakuutusyhtiöltä. Vakuutusyhtiön jumalasta seuraava lääkäri totesi, että ei voida osoittaa olevan pysyvää vikaa, joten ei korvata ja valittaa saa aikaisintaan vuoden kuluttua. Vuoden päästä emäntä laittoi uudet paperit kolmen ortopedin lausunnon ja varmaan ziljoonan kuvan kera. Päivää ennen, kun kuukauden vastausaika tuli täyteen,vakuutusyhtiö maksoi korvaukset. Sitkeyttä tarvitaan kun asioi näitten "roistojen" kanssa, eli ei muuta kun uudestaan kimppuun ja tsemppiä
smile_org.gif

Sama se on joka yhtiössä. Pikkukuprut maksetaan melko itkemättä.

Jos sitten tulee kalliimpi pieti, siellä on lakimies/lääkäri osaamista siihen malliin, että jollain verukkeella korvaus saadaan evättyä.

Juu. Ei tässä muukaan taida auttaa. En vain jaksaisi tapella pienelle ihmiselle itsestään selvissä asioissa.

Tänään lähti vakuutusyhtiöön kaikki lääkärintodistukset ja lausunnot. Huomenna lähtee kuvat ihan CD:llä. Ottaa vaan niin pannuun...

Suomi on pieni maa. Toivon todella, että oikeutettu taistelusi tuottaa hedelmää! Vain usko suuremman auktoriteetin uhkaan käytännössä johtaa kuitenkin johonkin. Tutustu valituskäytäntöön, pyydä valitustahot ennalta tuleviin päätöksiin ja EU, kas siellä ystävä, kun meidän tsaarin aikuiset käytännöt vaativat punnitsemista...

vakuutusyhtiön omat lääkärit ovat aika erikoinen juttu. Olen aina ihmetellyt miten se voi olla edes laillista, että korvausvelvollinen käyttää omaa lääkäriä selvittämään korvataanko vai ei. Luulisi, että päätöksen pitäisi tehdä joku yhtiöstä riippumaton taho.?

Pitää paikkansa. Tapiolasta vastaavia kokemuksia...
sad_orig.gif
Sama täällä,työtapaturman vuoksi leikattiin ja korvattiin nihkeästi,vamma ei koskaan parantunut vaan alkoi vaivata uudelleen,ja vaikka useat lääkärit ovat tuhansien kuvien ja tutkimusten perusteella todenneet asian,niin tapiolan konitohtorit väittävät muuta.Kumma juttu kun lääkärin koulutus on niin vitun kallis ja arvostettu,niin miksi kaikki sairaalat ja klinikat ovat mukä täynnä epäpäteviä lääkäreitä joiden lausunto kyseenalaistetaan jonkin pörssissä olevan yrityksen palkatun tohtorin toimesta?
Onko siis parhaat lääkärit v-yhtiöissä,ja nuo muut konitohtoreita? Tää ei mee mun jakeluun?
033102ass_1_prv.gif

Jos ei nyt kuitenkaan ihan noin, mutta kylläkin luvassa on taistelu. Vastakkain vallan suivaantunut kohta entinen asiakas ja pikku vakuutusyhtiö. Voi siinä kisassa käydä pikkuvakuutusyhtiölle aika ikävästi... Paha rumpu kauas kuuluu....
033102bebe_1_prv.gif

Ja meillä tapellaan edelleen miehen kolarin korvauksista (kolari 12.5)...Tapiola kyseessä. Miehellä 7 nikamaa selästä murtunut ja monia muita vammoja. Vuodehoidossa periaatteessa, levätä pitäisi ja mitään ei saa kantaa tahi nostaa, ei kumarrella ei mitään...

Laskutusluvan sain sentään sairaalalaskuille, sairaalassa 4 viikkoa (kovan tappelun ja raivoamisen jälkeen), mutta kyllä on kaikki korvaukset nihkeitä! Nyt sentään Tapiolasta saatiin viivästymistodistus ja alettiin saamaan Kelasta sairaspäivärahaa...hampaat pitäisi kans korjata, mutta Tapiolan käsittelyä odotellessa on vain tyydyttävä tämänhetkisiin hampaisiin...

Tämä vuosi menee Töölön tohtoorien mukaan ihan vain ollessa ja tällä hetkellä näyttää siltä, että selkä joudutaan leikkaamaan "lääkäreiden lomien jälkeen", syksyllä. Pienikin virheliike, niin yksi murusina oleva nikama saattaa aiheuttaa halvaantumisen.

Kotiapuun kysyin maksusitoumusta, en saanut. Nöyrryin menemään sossuun ja sanoivat, soita vakuutusyhtiöön, täältä ei heru mitään! Emme tarvitse Tapiolan mukaan kotiapua: minun pitää jaksaa hoitaa miehen haavat, passuuttaa, hoitaa koti, lapset ja huolehtia masuasukista. Tasariin sentään pääsen, olen nyt jo hankkinut "sijaisen" itselleni, jotta mies tulee hoidettua sekä miehen haavat.

Ei siis kannata edes odottaa mitään nopeaa toimintaa, jos kerran vuosikin saattaa vierähtää!

Helpottipa tilitys
blush.gif

Haluaisin tiedustella kun noita onnettomuuksia sattuu että selkänikamat murtuu, niin onko käytössä ollut onnettomuuden sattuessa selkäsuojaa? Takin mukana tullut / erillinen?

Suurin osa yksityisten vakuutusyhtiöiden vakuutuslääkäreistä tekee työtään Helsingissä(HUS). Heistä vain muutama istuu yhtiöissä aamusta iltaan – enemmistö on sairaalalääkäreitä. Yksin Meilahden kirurgiselta klinikalta löytyy toistakymmentä sairaalalääkäriä, jotka ilmoittavat tekevänsä töitä jonkun vakuutusyhtiön asiantuntijalääkärinä. Tunnettuja nimiä, alansa parhaimmistoa. Parhaassa tapauksessa saattaa olla, että hoitavanlääkäri itse on vakutusyhtiön asiantuntialääkäri. Jokainenhan sen ymmärtää, että jos sivutoimen tulot ovat isommat kuin päätoimesta saadut niin mihin suuntaan silloin
033102ass_1_prv.gif
näytetään...

Ja meillä tapellaan edelleen miehen kolarin korvauksista (kolari 12.5)...Tapiola kyseessä. Miehellä  7 nikamaa selästä murtunut ja monia muita vammoja. Vuodehoidossa periaatteessa, levätä pitäisi ja mitään ei saa kantaa tahi nostaa, ei kumarrella ei mitään...

Laskutusluvan sain sentään sairaalalaskuille, sairaalassa 4 viikkoa (kovan tappelun ja raivoamisen jälkeen), mutta kyllä on kaikki korvaukset nihkeitä! Nyt sentään Tapiolasta saatiin viivästymistodistus ja alettiin saamaan Kelasta sairaspäivärahaa...hampaat pitäisi kans korjata, mutta Tapiolan käsittelyä odotellessa on vain tyydyttävä tämänhetkisiin hampaisiin...

Tämä vuosi menee Töölön tohtoorien mukaan ihan vain ollessa ja tällä hetkellä näyttää siltä, että selkä joudutaan leikkaamaan "lääkäreiden lomien jälkeen", syksyllä. Pienikin virheliike, niin yksi murusina oleva nikama saattaa aiheuttaa halvaantumisen.

Kotiapuun kysyin  maksusitoumusta, en saanut. Nöyrryin menemään sossuun ja sanoivat, soita vakuutusyhtiöön, täältä ei heru mitään! Emme tarvitse Tapiolan mukaan kotiapua: minun pitää jaksaa hoitaa miehen haavat, passuuttaa, hoitaa koti, lapset ja huolehtia masuasukista. Tasariin sentään pääsen, olen nyt jo hankkinut "sijaisen" itselleni, jotta mies tulee hoidettua sekä miehen haavat.

Ei siis kannata edes odottaa mitään nopeaa toimintaa, jos kerran vuosikin saattaa vierähtää!

Helpottipa tilitys  
blush.gif
Ja se tässä v...ttaa eniten että tuollaiset yhtiöt ovat valtiovallan suojeluksen alaisena,ne voivat vedota aivan mihin tahansa pykälään ja viivyttää asian etenemistä kaikin tavoin,ja kaikki tuo lakien mukaan??
Jumalauta kun tavallinen tallaaja jättää tv.luvan maksamatta,on se suuri rikollinen ja b-luokan kansalainen, tai tosiaankin tarpeeseen menee sossuun hakemaan apua tai tukea,niin jonoon panevat ja odottavat ja viivyttävät niin kauan että avunhakija kyllästyy, vetää itsensä jojoon, joko lainaa tai hankkii kyseenalaisesti tulonsa,paskan väliä kunhan ei koputtele sossun ovea.
Ei tässä maailmassa kannata enää olla rehellinen ja ahkera,paremmin noilla menee jotka kusettaa joka käänteessä,ja noilla jotka laki ja asetukset tukenaan saavat mellastaa ilman sanktioita tässä vitun takapajuisessa byrokratian viimeisessä linnakkeessa,tasapäisten pikkunousukkaiden pikkukylässä.. No,nyt tuli avauduttua stanat
wink.gif
Lukeekohan tätä kukaan täysijärkinen..? Mut on varmaan pantu isänmaan vihollisten listalle muiden vallankumoustellisten ainesten kanssa..
tounge.gif
vielä kerra,kaikesta huolimatta,SA.................TTANA
veryangry.gif

Ja kun itseltäsi on lasku myöhässä vaikkapa päivän on korko 11-16% kun taas vakuutusyhtiö pääsee 6%. Miksi? Terve oikeustaju on monesti vaarassa kun joudut asioimaan vakuutusyhtiöiden kanssa.

Huonoja kokemuksia löytyy kans.

Pohjola.

Vedin tossa kolmisen vuotta sitten pärrän duunimatkalla nurin, josta johtuen lätkähti 1,5kk sairasloma. Noh, firmahan maksoi 2vkoa palkan jonka jälkeen se homma siirtyi Pohjolan hoidettavaksi. Sitten alkoi vedätys ja ties minkä tekosyiden keksiminen, kun tiedustelin jotta millon saan rahaa. Olin kuukauden ilman että latin latia oli tilille tullut, joutui nöyrtymään lainaamaan kavereilta ja käymään jopa äipällä syömässä kun ei tosiaan ollut penniäkään rahaa. Sitten sitä rupes tulemaan, maksoivat tosin tietty viidessä osassa senkin.. Ettei vaan olis ollu liian helppoa eläminen.
Hitto että sapettaa vieläkin. Vieläkään ole mielestäni oikeata summaa sieltä saanut!

Veritas.

Toissakesänä kaaduin pärrällä juuri tehdyllä suojatiellä, josta ei mitään varotuskylttejä ollut laitettu. Siis ne suojatie "raidat" oli ihan täynnä lasihiekkaa = kuin jäällä ajais. Noh, minähän halusin nostaa hommasta jutun, vaan veritas ei. Se kävi ilmi kun siirsivät puhelua toiselta toiselle "ekspertille" ja loppujen lopuksi puhelu yhdistyi vissiin jollekkin psykiatrille...ainakin kysymyksistä päätellen. Se homma jäi sitten siihen. Omavastuuta en joutunut kuitenkaan maksamaan, eli sen verran tulivat vastaan.
Myöhemmin sain sitten tietää että sen suojatien väkertämä firma on todella suuri Veritaksen asiakas  
thumbs-up.gif

Back