Hyvä että saatiin käyttäjäkommenttikin mukaan! En ois uskonutkaan, että snoukkaavia motoristeja juuri löytyy. Juu, kompressio- ja muilla hihnoillakin on aina haittapuolensa, eli ylimääräinen narunpätkä on aina jossain roikkumassa. Ainahan repuissa noita löytyy eikä ongelmasta pääse ku tottumalla, tai sitten tekemällä jotkut patenttiviritykset. Voihan sitten V-käyrän noustessa ottaa sakset kauniiseen käteen...
Menee sen verran vaikeaksi, että pitänee hyllyttää tuo selkäsuoja-ajatus ja etsiä vaan joku hyvänkokoinen ja -tuntuinen reppu. Toisaalta, oisko tuossa pikkuEdgessä sillonkin jotain järkeä? Se ainakin näyttää siltä, että vois pysyä tukevasti selässä ja tuolla oranssivärityksellä se puusilmä-autonistikin vois huomata mut ennen ku takakumia tuuppaa. Mahtuuko pari A4-kansiota ja läppäri hyvin mukaan vai pitäiskö hommata joku umpitylsä työreppu? Oishan Deuterilla toi Giga ainakin, (kkkrrrroooohhhh....)
Onhan meitä varmaan jokunen... Eipä vaan ole tähän ikään mennessä löytynyt yhtä niin mielenkiintoista lajia, että jaksaisi keskittyä vain siihen, vaan pitää yrittää vähän kaikkea...
Toi on kyllä totta. On se Edgenkin suoja ainakin parempi kuin ei mitään. Ei se ainakaan ihan pelkkää pahvia ole, vaan jotain vähän painavaa tiiviin tuntuista ainetta, joka sormien väliin puristettaessa antaa vähän periksi, mutta palautuu sitten. Ja kyllä reppuun ne pari mappia ja läppärikin mahtuvat. Väri taas ei ole mitenkään huutavan oranssi vaan enemmänkin maanläheinen sävy.
Nyt menee ihan OT, mutta jos oikein ymmärsin niin se reppu voisi olla tulossa sulle myös snoukkakäyttöönkin, vai kuinka? Jos niin, niin siihen tuo on paras tähän asti löytämistäni, (joka nyt ei tietysti välttämättä kerro yhtään mitään...)
Kokemusta tuosta mulla on tuosta nyt tosin vasta yhdeltä reissulta viime kesäkuulta Strynistä. Mutta kun tuolla kävelee rinnettä ylöspäin 1,5h pariin otteeseen per päivä viikon ajan ja reppuun on pakattuna lapio, sondi, eväät, juomasäkki, fleece ja kamerat sun muut härpäkkeet + ylöspäin talsiessa siinä on kiinni lauta ja kypärä ja alas laskiessa lumikengät ja sauvat, enkä saa selkääni tai hartioitani kipeäksi, niin pakkohan tuota on kehua...
Eli se istuu tosiaan hyvin, on tukeva, eikä pahemmin haittaa liikkeitä laskiessa. Ja jos nyt ei mihinkään kivikkoon putoa, niin selkäsuojakin suojaa noissa olosuhteissa luultavasti riittävästi, kun vauhdit on kuitenkin mopoilua pienempiä ja lumi vähän asfalttia pehmeämpää...
Käytössä paras oivallus on varmaan se, että repun saa avattua kokonaan selkäpuolelta, eli vaikka lauta olisi kiinnitettynä, saat vaikkapa eväät ulos ilman purkamista ja penkomista...
Mutta takaisin mopoiluun... En mä tuota itse ainakaan pidempää matkaa ajaessa käytä, satunnaiseen käyttöön se tottakai menisi ihan hyvin, mutta kun mulla nyt on toi toinenkin reppu...