• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Selkäpanssaria hankkimassa

Ostin tuon Forcefieldin ja tyytyväinen oon ollu. Ainoa miinus on, että olkahihnat saisivat olla jämäkämmät kiristykseltään. Alakiinnitys on sitäkin jämäkämpi.
Täältä myöskin ääni Forcefieldille. Suoja on todella mukava päällä, mutta hieman miinusta annan minäkin olkahihnojen osalta. Voipi olla, että joutuu ehkä jossain vaiheessa vähän lyhentämään noita hihnoja, jotta saa tiukkuutta lisää.

Mainitaan nyt tässä yhteydessä että mulla löytyis uudenveroinen Dainesen Wave 2 panssari (koko M). Ilmoitus myyntiosastolla...

Täältä kanssa ääni Forcefieldille! Olen käyttänyt vasta tämän alkukesän, mutta hyvältä on tuntunut - joskin hitusen kuuma meinaa olla helteellä. Itselläni meinasi kanssa nousta tuo suoja ajaessa ylös niskaan, mutta kun jätin olkaimet tarkoituksella vähän löysemmälle, alkoi lärpäke pysymään paremmin paikoillaan. Olkahihnojen ei tarvitse olla kireällä kuin vanhan pojan henkselit, riittää kun suoja pysyy oikealla korkeudella - lannevyö ja ajotakki pitänevät suojan muuten paikoillaan. (enkä nyt tarkoita, että olkaimet tulisi jättää löysälle kuin paavin ku##i, vaan sillain sopivan "napakanlöysästi" <--- olipa hieno sana, itte keksin!!
idea3.gif
)

Niin kuin Veetekki jo sainoikin, niin Forcefieldissä henkseleiden tehtävänä on vetää suoja selkää vasten, jotta se pääsee muotoutumaan selän muotoihin. Jos selkäsuojalla on taipumusta nousta ylös, niin yleensä vikana on ollut liian tiukalle vedetyt henkselit. Naisilla toki lantion muoto tahtoo nostattaa selkäsuojaa, joten heille on sitten oma Ladies-mallinsa.

Juuri hankin Stormilta Dainese Wave 13 selkäsuojan.

Piti sit "oikaista" kotimatkalla vähän pidempi lenkki, olisikohan 80km+
tullut ajeltua. Väittäisin, että sopii ainakin minulle kerrassaan mainiosti.
Suojan "ytimenä" oleva alumiininen kennorakenne näyttää uskottavalta.

Mulla on kans dainesen veivi. Täytyy sanoa, että mulla ei panssari nouse juuri lainkaan. Mulla on kaksiosainen nahkapuku, mutta ne ei oo vetoketjulla oikeastaan koskaa kiinni toisissaan. Se tarkoittaa sitä, että panssarin alaosa ei oo housun kauluksen sisällä. Lisäksi oon säätäny olkahihnat sen verran löysälle, etteivät ne vedä panssaria ylöspäin. Veikkaisin, että osittain tästä johtuen panssari pysyy tukevasti paikallaan. Vyötärökuminauha tuppaa nousemaan hieman ylös johtuen pulleista "vatsalihaksista", mutta siitä huolimatta panssari on ja pysyy paikoillaan.

Minunkin pitäisi saada takin taskuun menevä suoja, muutoin sitä ei tule käytettyä. Elikkä kaipaisin apuanne ja kokemusta sopivuudesta jotta tuo tulee hankittua.
Minulla on mittaa n.188cm

Takki on kuvan mukainen Alpinestars Magnum Jersey nahkatakki kokoa XXL jossa on pelkkä pehmuste selässä.
images

Mikähän ihme tuo on? Tuota myydään ulkomailla takkiini.
Alpinestars RC Back Protector
Ei tuo ole ainakaan se sama telttapatja joka tuossa tuli mukana.
Edelleen hakusessa...

Itselläni meinasi kanssa nousta tuo suoja ajaessa ylös niskaan, mutta kun jätin olkaimet tarkoituksella vähän löysemmälle, alkoi lärpäke pysymään paremmin paikoillaan. Olkahihnojen ei tarvitse olla kireällä kuin vanhan pojan henkselit, riittää kun suoja pysyy oikealla korkeudella - lannevyö ja ajotakki pitänevät suojan muuten paikoillaan.
Tämän muutoksen kun tein, niin johan alkoi pysyä paremmin kohdillaan. Ei nouse niskaan enää ollenkaan samalla tavalla kuin henkselit kireellä.  
thumbs-up.gif

Kiitokset vinkistä!

Tämä foorumi oli muuten ainoa syy, että tajusin hankkia tuon erillisen
selkäsuojan. Ei hiosta mielestäni mitenkään liikaa, mutta antaa
pidemmillä ajomatkoilla just sen verran tukea selälle, että matkanteko
sujuu mukavammin ja pienemmin jomotteluin.

Dainese wave 13.
bowdown.gif

Forcefieldillä heitetty n. 900 kilsan viikonloppureissu. Lähdin reissuun selkäpanssarilla siten, että kotona säädin kerran henkseleitä (foorumin mukaisesti melko löysälle) ja lähdin reissuun. Selkäpanssari oli päällä mukava ja ei hiostanut paljon. Henkselit eivät painaneet hartioita ja panssari tuntui istuvan melko tukevasti selässä takin alla, mukautui hyvin selkään.

Ei voi kuin suositella.

Hintaa oli 119€.

Ettei olisi pelkästään Forcefieldin hehkutusta niin kehutaan hieman omaa Alpinestarsin Tech Backiä. Käytössä todella huomaamaton ja helppo ja säädöt saa kohdilleen. Tietysti hiostaa päällä ollessa silloin kun ei aja (kuten varmaan kaikki suojat), mutta ei niin häiritsevästi että lyhyemmillä tauoilla jaksaisi pois edes ottaa. Tuntuu tukevalta, mutta onneksi ei ole tarvinnut testata kestävyyttä vielä.

Back