• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Selkäpanssaria hankkimassa

Ostin tuon Forcefieldin ja tyytyväinen oon ollu. Ainoa miinus on, että olkahihnat saisivat olla jämäkämmät kiristykseltään. Alakiinnitys on sitäkin jämäkämpi.

Takkeina on Alpinestars Stunt nahka, jossa pehmovaahtosuoja ja Richa Lynx tekstiili jossa on jämäkämpi suoja ja olen pitäny niiden omat suojat paikoillaan kun ei tunnu epämukavilta päällekkäinkään.

Ihan aina ei tule laitettua suojaa, mutta melkeen aina kuitenkin ja huviajolle (=ajamista ajamisen vuoksi) tai pidemmälle "hyötyajolle" aina.

itsellä alpinestarin nahkatakki ja kiinnostas hommata siihen suoja.. jotkut haukkuu ja jotkut kehuu mut mistä moisia saa? ja itsellä tuskin mahtuu takki päälle jos sinne pistäetään muovi ja se takin oma "suoja"..

itsellä alpinestarin nahkatakki ja kiinnostas hommata siihen suoja.. jotkut haukkuu ja jotkut kehuu mut mistä moisia saa? ja itsellä tuskin mahtuu takki päälle jos sinne pistäetään muovi ja se takin oma "suoja"..
Niin haluat sinne takin taskuun suojan?

Stormilta ainakin löytyy Dainesen taskuun sujautettavia, varmaan Reliateciltakin. Ja noita vyömallisia selkäpanssareita löytyy sitten melkeinpä mistä vaan, itse tilasin omani eurobiker.fi.

Minunkin pitäisi saada takin taskuun menevä suoja, muutoin sitä ei tule käytettyä. Elikkä kaipaisin apuanne ja kokemusta sopivuudesta jotta tuo tulee hankittua.
Minulla on mittaa n.188cm

Takki on kuvan mukainen Alpinestars Magnum Jersey nahkatakki kokoa XXL jossa on pelkkä pehmuste selässä.
images

Mikähän ihme tuo on? Tuota myydään ulkomailla takkiini.
Alpinestars RC Back Protector
Ei tuo ole ainakaan se sama telttapatja joka tuossa tuli mukana.

Niin haluat sinne takin taskuun suojan?

Stormilta ainakin löytyy Dainesen taskuun sujautettavia, varmaan Reliateciltakin. Ja noita vyömallisia selkäpanssareita löytyy sitten melkeinpä mistä vaan, itse tilasin omani eurobiker.fi.
Ja lähetänpäs takas. Tuli väärän kokoinen ja tuo vyötärön tarrakiinnitys ei ole mikään paras.

itte hommasin tossa alku viikosta wave2:n ja nyt näin muutaman käyttökerran kokemuksella ainakin tyytyväinen ostokseeni olen... ei hiota, eikä hierrä tms...
Sama huomio omasta Wavesta jonka hommasin viime viikolla
smile_org.gif
Kokemusta Dainesesta vasta tältä keväältä ja vain muutamalta lämpimältä päivältä, mutta tuntuu mukavammalta kuin aiemmin käyttämäni Cloverin pehmeä umpinainen täyspitkä suoja.

Eli täältäkin +1.

Jotkut ainakin touring takkien valmistajat kuten Clover varaa mysö takin selkätaskussa riittävästi tilaa täysimittaiselle kilvelle, joka yltää häntäluusta kaulukseen saakka.

Hyvä vaihtoehto, joka kannattaa pitää mielessä takkia ostaessa.

itse hankin mp-asun suojan mahtuu taskuun ja rokotti muistaakseni 18e. ei oo varmasti paras mahdollinen mutta parempi kun alpinen oma telttapatja..paikallinen jammusentteri ei suositellut muovi suojaa takin sisätaskuun sillä se voi olla kaatumatilanteessa enempi haitaksi kun hyödyksi ihan vaan sen takia että pääsee hieman liikkumaan.

Johtui ehkä siitä että heillä (Allright) ei ole parempaa tarjota.
nixweiss.gif

Kova suoja on kuitenkin kova suoja.

Edelleen haussa...

Knoxin ricochet ollut käytössä tämän kauden. Tuntui aluksi isolta ja kankealta mutta nyt ei osaa lähtä ajamaan ilman sitä! Suosittelen!!

Millainen tuo on ja tekeekö sillä yhtään mitään?
Harmi ettei tuo S riitä minulle.
confused_orig.gif
En oo avannu suojaa pakkauksesta, joten vaikea sanoa. Mulle tuo on liian pieni 54 koon rc-1 takkiin, joten uusi on jo tulossa natseista. Tuosta saa suojan joku joka haluaa. Kysyin keväällä allrightista tuota kyseistä suojaa, eivät osanneet vastata miksei tuoda suomeen. Ihme touhua! Eivät saa suomeen kunnon kamaa ku isot euroopan tukkurit vetää kaikki välistä.

Olen nyt koittanut Dainesen Wave 2 ja Force Fieldiä. Molemmat tuntuu nousevan ajonaikana niskaan (Dainese selvästi enemmän) ja välillä saa päätä taittaa taaksepäin ja niskalla painaa suojaa alas. Onko muilla vastaavaa ongelmaa? Suojat on ihan oikean kokoiset. Johtuuko sitten housu-takki yhdistelmästä jonka kanssa käytetään, kun ei noita nyt oikeen väärinkään voi päälle pukea  
confused_orig.gif

Tuli ostettua shopista ProGrip 5500 päälle puettava selkäsuoja. Pitää kirjoitella kokemuksia kun postilaatikko kolahtaa.

Olen nyt koittanut Dainesen Wave 2 ja Force Fieldiä. Molemmat tuntuu nousevan ajonaikana niskaan (Dainese selvästi enemmän) ja välillä saa päätä taittaa taaksepäin ja niskalla painaa suojaa alas. Onko muilla vastaavaa ongelmaa? Suojat on ihan oikean kokoiset. Johtuuko sitten housu-takki yhdistelmästä jonka kanssa käytetään, kun ei noita nyt oikeen väärinkään voi päälle pukea
confused_orig.gif
Dainesen kanssa havaittu sama ongelma. Joskaan en näe ongelmaksi käännellä välillä päätä taakse ajossa. Saapi suojan takasin kohdilleen. Eniten tuo liikkuu, jos pitää välillä pysähdellä & nousta pystyyn. Ajon aikana pysyy aika hyvin kohdallaan. Jos ongelma vaivaa, kehitä joku haararemmi siihen, pysyypä ainakin kohdillaan
wink.gif

confused_orig.gif
Dainesen kanssa havaittu sama ongelma. Joskaan en näe ongelmaksi käännellä välillä päätä taakse ajossa. Saapi suojan takasin kohdilleen. Eniten tuo liikkuu, jos pitää välillä pysähdellä & nousta pystyyn. Ajon aikana pysyy aika hyvin kohdallaan. Jos ongelma vaivaa, kehitä joku haararemmi siihen, pysyypä ainakin kohdillaan  
wink.gif
Samaan haararemmiin voisi laittaa virityksen joka pitäisi ajossa kivekset pois tieltä
tounge.gif

Back