• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Selkäpanssareista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jennica
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Parempi kuin ei mitään, mutta lipatessa pyrkii liikkumaan. Myöskin rakenne paljon heppoisampi kuin erillisissä "kunnon" selkäsuojissa...
Siis Dainese Backspace on "kunnon" suoja. Vai onko siitä jokin kevyempi malli "pikkutakkeihin"
lookaround_orig.gif

Mallissa, joka tulee nahkatakin tai puvun selkämyksen taskuun, ei ole vyötäröllä muuta kuin kapea kuminauha, joka pitää sen vähän paikoillaan. Backspace on kuitenkin sen verran jäykkä ja pitkä että 1-osaisen puvun pukeminen on ainakin työläämpää integroidun suojan kanssa.. Itse käytän suosiolla perinteistä, erikseen puettavaa mallia.

Suosittelen kyllä hankkimaan erikseen puettavan mallin, koska se toimii minkä tahansa puvun kanssa. Vaiva on kuitenkin suht pieni pukea se päälle, ja niissä on munuaissuojat ja selän tuki samassa paketissa.

Daineselta saa kai nykyään takkeihinkin tuollaista Wave-suojaa, missä on ihan sama rakenne, mutta erillinen suoja on pitempi ja yltää ihan häntäluun päälle, kun taas takin suoja on väistämättä aika lyhyt.

Kannattaa noita kuitenkin käydä kovasti sovittelemassa, eikä vain luottaa netistä bongattuihin vertailuihin. Toki niistä saa hyvin kaivettua noi materiaalierot ja muut vastaavat selville, mutta kuitenkin on aika lailla ensiarvoisen tärkeää että suoja sopii oikeasti hyvin selän muotoihin.

Jää muuten vähän turhan herkästi sillä "Nopeesti Mutterille ja takas" -lenkillä sinne kaapin pohjalle. Parempi hieman vaatimattomampi suoja aina päällä, kun se pirun kallis testivoittaja joka hiertää aina kaapin pohjalla..
Nuin suunilleen kannattaa menetellä...
mulla on wave ja oon ollu pirun tyytyväinen... aiemmin mulla alpinestarsin joku malli, mut juuri jäi käyttämättä ku oli jotenki epämukava...
nykyään aina päällä

Jees, suosittelen minäkin tuota dainesen irrallista suojaa. Mukava päällä ja käy takin kuin takin kanssa. Ja tosiaankin mielestäni parempi kuin mitä takeissa tulee mukana, tai mitä niihin erikseen joutuu ostamaan. Hinta tais olla tinkauksen jälkeen jossain satasen hujakoilla
smile_org.gif

Kuis noissa selkäpanssareissa - ja eritoten niissä vyötärön ympäri kiiinnittyvissä - on mitoitusta elintasovatsalle? ja muutenkin äijjä-kaliberin äijjälle?

Kuis noissa selkäpanssareissa - ja eritoten niissä vyötärön ympäri kiiinnittyvissä - on mitoitusta elintasovatsalle? ja muutenkin äijjä-kaliberin äijjälle?
Taitaa olla helpompi löytää isommalle sällille syndiä kuin tällaiselle hukkapätkälle (170cm/65kg) - siltä ainakin tuntuu...

Mulla on org-shopista ostettu L-kokoinen ProGrippi ja painoo äijämäiset 1,1 tonnia ja hyvin riittää tarrakiinnitys vyötärölle.

Minulla on Dainesen wave ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Yksi kesä vasta testattu ja ei ole vielä onneksi ollut käyttöä.

Miten muuten tuollainen pitkä suoja, kuten Wawe, mahtuu kaksiosaisen nahkapuvun sisään? Tai siis muunkin puvun, missä housut ja takki kiinnitetään toisiinsa vetoketjulla. Painaako se (siis Wawe) pahasti housuissa? Housuthan tulevat vyötäröltä usein aika kireiksi -jotta ne pysyisisvät jalassa siis
biggrin.gif

Miten muuten tuollainen pitkä suoja, kuten Wawe, mahtuu kaksiosaisen nahkapuvun sisään? Tai siis muunkin puvun, missä housut ja takki kiinnitetään toisiinsa vetoketjulla. Painaako se (siis Wawe) pahasti housuissa? Housuthan tulevat vyötäröltä usein aika kireiksi -jotta ne pysyisisvät jalassa siis
biggrin.gif
Yleensä housuissa on jonkinlainen säätö tuossa vyötäröllä ja sitä passaamalla saat sen panssarin mahtumaan sinne.

Ostin viime kesänä Dainesen Wave selkäsuojan. Pukemisen vaiva ei ole iso -ennenpitkää selkäsuojan käyttö tulee tavaksi. Satunnainen ongelma on suojan nouseminen ajossa niin, että yläosa ottaa ikävästi niskaan kiinni. Mitenköhän tämän saisi estettyä ? (Suojan koko on 1 ja pituutta minulla on 165 cm)

biggrin.gif
Yleensä housuissa on jonkinlainen säätö tuossa vyötäröllä ja sitä passaamalla saat sen panssarin mahtumaan sinne.
Ostaessani Dainesen Firefly-housut kertoi myyjä, että vyötärö on suunniteltu niin, että selkäpanssari mahtuu alle.  Housuja täytyy kokeilla istualtaan - ajo-asentoa mukaellen - pitäisi jäädä selkäpuolelle vyötärön kohdalle väljää,  mihin panssari sopii passelisti.  Itselläni on myös Wave, kiinnitys sopivalla korkeudella, että saa samalla push-upit tuohon etupuolelle  
tounge.gif

Eikä paina housuissa eikä missään mikään (ainakaan minulla)

Ostin viime kesänä Dainesen Wave selkäsuojan. Pukemisen vaiva ei ole iso -ennenpitkää selkäsuojan käyttö tulee tavaksi. Satunnainen ongelma on suojan nouseminen ajossa niin, että yläosa ottaa ikävästi niskaan kiinni. Mitenköhän tämän saisi estettyä ? (Suojan koko on 1 ja pituutta minulla on 165 cm)
Itse pähkäilen Waven oikeaa kokoa. En ole vielä päässyt sovittamaan sitä, kun se on vasta tulossa liikkeeseen. Olen pari senttiä pitempi sinua, onko se 1 sopivan kokoinen? 2 taitaa mennä liian isoksi..? Ainakin speksien mukaan suositellaan 1 kokoa <170cm.

Kertokaa viisaammat onko tuo selkäsuojan niskaan nouseminen yleinen vaiva tuon mallin (henkselit ja "mahavyö") selkäsuojissa, kun Progripin käyttäjätkin ovat valittaneet samasta asiasta? Ja voiko sitä estää, tai edes minimoida jotenkin?

biggrin.gif
Minulla on dainesen kaksiosainen nahkapuku ja vawe-selkäsuoja. Mukavan kevyt suoja käyttää = huomaamaton.

Onkos kellään kokemuksia tuosta Gilet Wave eli liivimallista? Vois itse talven aikana hommailla kunnon selkäsuojan ja tuossa liivissa olisi suojaa myös etupuolelle. Haittapuolenahan voi olla liika kuumuus/ahdistavuus kuumalla ilmalla. Kokemuksia? Tuota samaa voisi käyttää talvella kelkkahommissa, jossa tapaturmariski on huomattavasti korkeampi.

Onko kellään tietoa, myykö Oulun lähistöllä kukaan Dainesen kamppeita? Virallisten tietojen mukaan ei löydy.

Sitten vielä waven koosta, jos joutuu netistä tilaamaan. Eli mistä se selän pituus mitataan, joka on mainittu dainesen ohjeissa?

Onkos kellään kokemuksia tuosta Gilet Wave eli liivimallista? Vois itse talven aikana hommailla kunnon selkäsuojan ja tuossa liivissa olisi suojaa myös etupuolelle. Haittapuolenahan voi olla liika kuumuus/ahdistavuus kuumalla ilmalla. Kokemuksia? Tuota samaa voisi käyttää talvella kelkkahommissa, jossa tapaturmariski on huomattavasti korkeampi.
Ostin BW:stä giletin ja se on ihan jees. Vähän aikaa menee totutellessa, mutta se ei ole missään tapauksessa ahdistava laitos. Sehän on varsinaisesti verkkoliivi, jossa on suojat kiinni. Eli hiostava se ei itsessään ole. Varmaan kesähelteillä selkä kastuu, mutta mulla tulee hiki ilman suojaakin
biggrin.gif
Suojaliivi vaikuttaa siis ihan hyvältä, mutta en viitsi erityisesti alkaa testaamaan sen suojausvaikutuksia tilanteissa...

Onkos kellään kokemuksia tuosta Gilet Wave eli liivimallista? Vois itse talven aikana hommailla kunnon selkäsuojan ja tuossa liivissa olisi suojaa myös etupuolelle. Haittapuolenahan voi olla liika kuumuus/ahdistavuus kuumalla ilmalla. Kokemuksia?
Myös mulla on tuo liivimallinen Wave ja oikein tyytyväinen olen ollut. Se hengittää mun mielestä myös suojien kohdalta yllättävän hyvin, joten ei ole ollut liian kuuma lämpimilläkään keleillä.

Dainesen mitoitusohjeet vaatii kieltämättä vähän tulkintaa, mutta ynnäilin niistä aikanaan että oma koko tällaiseen 177cm varteen olisi Gilet Wave 2 ja siitä se medium-leveyksinen malli. Sopii just passelisti päälle, ei hölsky eikä kiristä, eikä nouse niskaan (sitä kannattaa muuten varoa, kova suoja kun osuu voimalla niskaan niin voi tulla pipi).

Juu, Dainese on paras, ainoa missä on alumiinirakenne sisällä.
Moni muu on Dainesen suora kopio, mutta muovin yms laatu ei vastaa.

Gilet Wave on oikea termi, tuotteen löytyy Dainesen webbisivulta.
En ole ihan varma siitä että haluanko alumiini rungon selän taakse...

Kai ne Dainesen immeiset osaa, mutta jos se on ainoa niin kyllä ihmettelen että miksi muilla ei ole jos se on "paras" ratkaisu...

Toinen asia on se että pakko myöntää että olen törmännyt erään Dainesen mallin kaltaisen suojaan joka mielestäni oli paljon laadukkaamman oloinen kuin Dainese. Ei mulla ole Dainesea vastaan mitään, mutta en usko että se on paras, nimimerkillä Dainesen tuotteita käyttäneenä...

mulla on käytössä tuommoinen sinisalon crossrintapanssarin ja selkäsuojan yhdistelmä. se on varsin jäsäkän tuntuista tekoa, joskin rintapanssarina se on perinteistä haarniskamallin panssaria keposampi. mutta itse selkäsuoja siis on erittäin ok.
vaikka tuo crossipuolen kamaa onkin, on se silti varsin huomaamaton päällä, eikä se näy ulospäinkään häiritsevästi.

Back