• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Selkäpanssareista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jennica
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sijainti
Kempele
Ostoslistalla ois selkäsuoja, esim. Dainesen Wave. Vai oisko muita hyviä vaihtoehtoja? Kriteerit ovat vaatimattomat; kevyt, hengittävä, mukavan tuntuinen ja turvallinen - eikä maksa miljoonia. Mahdoton yhtälö?  
tounge.gif

Ite oon miettiny samaa suojaa. Onneks on stormi tossa vieressä, niin voin käydä joku päivä testailemassa tuota selkään. Tostahan on vielä paljon eri kokoja/pituuksia, joten luulis että jokaiselle löytyy sopiva, mikä auttaa varmasti mukavuuteen ja turvallisuuteen. Halvimpia suojiahan tuo dainese ei ole(ovh.125e), mutta suojaavuus on edes vähän parempi kuin halvimmissa panssareissa, niin mielestäni kauppa kannattaa.

Kokeile vaikka Hanx:n valmistamaa mallia, löytyy kolmea eri pituutta ja kohtuu hintaan. Dainese on paras tai ainakin sieltä parhaasta päästä. Jos mahdollista niin osta Dainesen Protection jacket tai Gillet (kait se noin kirjoitettiin).

Kokeile vaikka Hanx:n valmistamaa mallia, löytyy kolmea eri pituutta ja kohtuu hintaan. Dainese on paras tai ainakin sieltä parhaasta päästä. Jos mahdollista niin osta Dainesen Protection jacket tai Gillet (kait se noin kirjoitettiin).
Juu, Dainese on paras, ainoa missä on alumiinirakenne sisällä.
Moni muu on Dainesen suora kopio, mutta muovin yms laatu ei vastaa.

Gilet Wave on oikea termi, tuotteen löytyy Dainesen webbisivulta.

Ajattelin kyllä panostaa laatuun selkäsuojassa - selkää kun on vaikea "korjata", jos jotain sattuu.

Lähinnä olen ajatellut Paraschiena Wave 1:stä (klick). Kai se on maineensa veroinen..?

Jeps, dainesen wawen rakenne on kokoonpainuva hunajakenno, josta näkyy valo läpi. Suoja lämmittää selkää ajaessa mutta hengittää hyvin eikä selkä kastu kuumallakaan kelillä muttei viileemmilläkään tunnu kylmältä vaikka on metallia. Tarkoitushan tuolla kennorakenteella on absorboida isku itseensä painumalla kasaan. Eli laakista vainaa kuten kypärätkin. Mutta pilkkahintainenhan suoja on jos sen avulla välttää rullatuolin.
MP-Maailman numerossa 1/2005 oli muuten juttu Knox nimisen "panssaritehtaan" historiasta, tuotekehityksestä ja tuotteista.

Ite olen ollut tyytyväinen dainesen BackSpace2 suojaan.. Se on näk nykyään Gilet Space nimellä. Wave näyttää kuvan perusteella leveämmältä, eli suojaa paremmin.. mukavuudesta paha sanoa kokeilematta.

Mitoituksen kanssa kannattaa olla tarkkana, ettei osta liian lyhyttä tai pitkää suojaa.

Kannattaa noita kuitenkin käydä kovasti sovittelemassa, eikä vain luottaa netistä bongattuihin vertailuihin. Toki niistä saa hyvin kaivettua noi materiaalierot ja muut vastaavat selville, mutta kuitenkin on aika lailla ensiarvoisen tärkeää että suoja sopii oikeasti hyvin selän muotoihin.

Oman selän mitat sitten vissiin tosi vammat, kun en yhden hikisen sovittelu-urakan jälkeen Dainesen mallistosta löytänyt sellasta joki olisi oikeasti tuntunut hyvältä päällä. Mp-asun jokin perussuoja taas sopi NiinkuNenäPäähän.

Jää muuten vähän turhan herkästi sillä "Nopeesti Mutterille ja takas" -lenkillä sinne kaapin pohjalle. Parempi hieman vaatimattomampi suoja aina päällä, kun se pirun kallis testivoittaja joka hiertää aina kaapin pohjalla..

Käykö tuollainen selkäsuoja selkätuesta ? Tarvisin ristiselkään tukea ja mietin auttaako tuollainen selkäpanssari mitään ??

Kannattaa noita kuitenkin käydä kovasti sovittelemassa, eikä vain luottaa netistä bongattuihin vertailuihin. Toki niistä saa hyvin kaivettua noi materiaalierot ja muut vastaavat selville, mutta kuitenkin on aika lailla ensiarvoisen tärkeää että suoja sopii oikeasti hyvin selän muotoihin.

Jää muuten vähän turhan herkästi sillä "Nopeesti Mutterille ja takas" -lenkillä sinne kaapin pohjalle. Parempi hieman vaatimattomampi suoja aina päällä, kun se pirun kallis testivoittaja joka hiertää aina kaapin pohjalla..
Nuin suunilleen kannattaa menetellä...

Käykö tuollainen selkäsuoja selkätuesta ? Tarvisin ristiselkään tukea ja mietin auttaako tuollainen selkäpanssari mitään ??
Ainakin omiin mittoihin tuo backspace antaa todella hyvän tuen. Oleellista on että se ympäri tuleva vyö on tarpeeksi leveä.. kunhan ei oo liikaa masua tiellä.. Ajoasentokin tietty vaikuttaa.. itellä ei oo kokemusta kuin kyykystä sellaisesta..

Ainakin omiin mittoihin tuo backspace antaa todella hyvän tuen. Oleellista on että se ympäri tuleva vyö on tarpeeksi leveä.. kunhan ei oo liikaa masua tiellä.. Ajoasentokin tietty vaikuttaa.. itellä ei oo kokemusta kuin kyykystä sellaisesta..
Ei se vatta ole tiellä... joutuu vaan kiertämään sen vattaremelin hiukan tiukemalle
tounge.gif
Itse olen vatsakas ja ihan hyvin toiminut selkäsuojan tuki ja suoja toiminto. Pitkillä matkoilla ei ole ollut tukalaa eikä selkä kipeytynyt..

Gilet muuten tarkoittaa liiviä italiaksi. Elikkäs se Back Space 2 ei ole Gilet-niminen nykyään
tounge.gif

Pari kesää ollut Wave käytössä ja ihan tyytyväinen olen ollut. Vyöosa on kyllä hieman korkeammalla kuin aikaisemmassa mallissa, mikä ei ole mielestäni parannus. Vanhemmassa vyöosa lämmittää, tässä se on siihen liian korkealla. Ja mikä pahinta, se korostaa alkavaa mahaa
sad_orig.gif
lookaround_orig.gif

Dainesen Wave mulla. Erittäin tyytyväinen oon ollu. Kerran sellasen oon lipannu, ja selkä tuntu sairaalassa ainoolta ehjältä paikalta, eli kyllä se toimii.

Selkäpanssarista ajattelen tätä nykyä kuin kypärästä: se on aina päällä, vaikka sitten kävisi vaan Mutterilla. Joskus on kiusaus jättää se pois, mutta ei tarvii ku ajatella liukimista selkä edellä kanttikiveen, niin sen taas mielellään pukee ylle. Tottumiskysymys.

Eli kun edellisiä kommentteja lukee niin hanki sellainen jota tulee todella pidettyä joka päivä, se ei välttämättä ole tuo Dainese se voi olla myös ProGrip tai Halwarin tekele... se on hienosti sanottuna up to käyttäjä
tounge.gif

Tottumiskysymys tuo käyttö tietysti, itse en varmasti tuollaista erikseen puettavaa pitäisi jopapäiväkäytössä. Mulla on tällänen takissa: http://www.jofama.se/2004/eng/Protectors/SE_HProtect_Backcon.html
Varmasti ei vastaa esim. tätä Wavee, mutta läpäisee kuitenkin CE-standardin EN-1621-2 mukaisen testin jolla noi "paremmatkin" mallit testataan. Tiedä sitten on ko. testillä mitään merkitystä... Ja ennenkaikkea tulee laitettua päälle aina kun laittaa takinkin.

No ihan varmaa tuo parempi on kuin IXS:in takista vakiona löytyvä vaahtomuovi selkäsuoja...

Kunhan ostat "hengittävän" ja henkseleillä tulevan eikä mitään takin selkämykseen laitettavaa, niin merkillä ei ole väliä.. kunhan itselle sopii:)

Cloverilta on tulossa kans joku uusi malli, kandee käydä emc:ssä kokeilemassa, hintaluokkaa 100e ovat kaikki merkit

itsel on Backspace 2 tjsp ja ihan jees.. selkä vaan hikoilee pahasti jos ajaa päivän putkeen radalla jne
062802moto_prv.gif

Back