Paikkeri sanoi:Itselläni on ollut tasan samoja oireita; viiltävä, pistävä kipu lapaluiden välissä. Tulee yleensä pidemmän ajorupeaman aikana. Minulla eniten on auttanut kunnollinen kauluri, joka estää ajoviiman pääsyn niskaan. Luulin aluksi sen johtuvan liian matalasta stongasta, mutta korotus ei auttanut (pyöränä oli tuolloin naku XJR jossa pysty ajoasento). Mutta nämä on varmasti hyvin yksilökohtaisia juttuja, ja paikkojen kipeytyminen on varmasti monen tekijän summa.
12_76 sanoi:Tutulta vaikuttaa oireet. Itsellä tunnin ajon jälkeen vasemman hartian taakse tulee kipua. Aikaisemmin kipua oli lapojen välissä. Eilen ajoin reilu 500km ja päällä oli tekninen t-paita, jonka päälle laitoin Rukan gore-tex kaulurin. Sitten tekninen aluspaita joiden päälle tuli ajohousujen henkselit(osuvat siis siihen kohtaan mikä tulee kipeäksi). Sitten vielä Rukan kauluksellinen gore-tex alustakki ja päälle kauluksella varustettu Rukan Offlane ajotakki. Kypärän hupun tungin päällystakin alle. Ei pitäisi kyllä veto käydä, vaikka sitä itse epäilinkin. Eilen tuli jopa hiukan liian kuuma, joten sen vedon olisi jo tuntenutkin. Jotenkin sitä vasenta olkaa vaan nostaa vissiin ylöspäin ajaessa. Ja pyöränä siis Bandit 1200S.
Fireball sanoi:Omat kivut hävisivät kun ryhdyin käyttämään tietokoneen hiirtä vasemmalla kädellä ja lepuutan kaasukättä työpäivän ajan...![]()
Nämä kivut ovat mystisiä juttuja kun voi säteillä vähän mistä vain. Burana-kuurilla meni ohi ja viimeisellä 500km rupeamalla oireili vain vähän. Yllä on hyvin selitetty ne jutut mihin itsekin olen päätynyt eli;
1. Viima pääsee niskaan vaikken sitä itse huomaakaan. Joko tuo Shoei GT-Air (1) kypärä ei sovi minulle tai sitten tuli kuitenkin otettua liian pieni koko. Arvoin S ja M koon välillä ja päädyin S-kokoon myyjän vaikutuksesta. Onko noiden ulkokuorien koossa eroja vai ainoastaan pehmusteiden ? Meinaan tässä kyllä niska jää suojatta ja samoin tuntuu että leuan osalta kypärä saisi tulla alemmas. Pitkän matkan jälkeen tuntee myös "viivat" sisäposkissa kun kypärä on sen verran painanut poskilihaksia hammasriviä vasten. Sinänsä koosta ei muuten valittamista. Kypärähuppua ja kaulureita olen kokeillut tuloksetta. Ainoastaan kypärä huppu suojaa myös niskaa, mutta silkkisenä aika vähän. Kaulureita ei saa tarpeeksi ylös eli kun pitäisi saada menemään se sinne kypärän alle. Tai sitten tuo kypärä on liian tiukka.
2. Ajohanskat tekee "poimua" kämmeneen joka alkaa painaa jotain hermoa.
3. Ajosaappaat on liian tiukat. Pituus suunnassa koko on hyvä, mutta leveyttä voisi ehkä olla enemmän. Olen ilmeisesti muutenkin tuhonnut varpaani käyttämällä liian kapea lestisiä (perus)kenkiä. Eipä sitäkään tiennyt kun ei ole mitenkään oireillut.
Kehossa tuntuu että vähän kaikki voi vaikuttaa kaikkeen. Sen takia on vaikea löytää sitä juurisyytä.