• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Selkä jumissa, miten muilla?

Mulla kipeytyy selkä enemmänkin makoilun ja paikoillaan istuskelun takia.
Reipas, pitkä kävelylenkki tekee ihmeitä kipeälle selälle jos se on ns. normaalia lihasperäistä kipua/jäykkyyttä.

Ps. Itsellä kerran leikattu ja kauan oireillut selkä. Prätkällä ajaminen on onneksi tärinän tai jms. ansiosta meikäläisen selälle hyväksi, hartiat tosin oirehtii pitkillä matkoilla.

Juu.. 450 km tuli pyöräiltyä la-su..
Ostin uuden selkäsuojan joka (ilmeisesti) aiheuttaa vasemassa olkapäässä tuntemuksia.
Eli suojan ja paksun alusvaateuksen yhteisvaikutus varmaan kiristää hartialinjoja hieman liikaa... ehkä?? Miksi vaan vasen hartia - ei tiedä
confused_orig.gif

No kesän lämmetessä jää ainakin fliisi ja coren toppaliivi pois. Saas sitte nähdä kui käy??
Mut yhtä kaikki hienoo oli taas kantailla Mietoiste ja Askaisten kirkkojen välillä!!

062802moto_prv.gif

Itellä selkä jumittaa jo normaalista istuma duunistakin (välilevy pääsee muljahtelemaan ittekseen) mutta kas pyörällä ajaessa ei mitään ongelmaa
smile_org.gif
positiivinen yllätys

En kyllä muista et olis selkä ikinä renannut. Kädet vaatii keväällä hieman ensin tottumista, ei ihan heti parane rautaperseeseen lähteä. Peppuvärkki hieman samanlainen: keväällä tuntuu satasen lenkkikin jo puuduttavan, syksyllä menee tuhat kilometriä heittämällä....
sport05.gif

Ps. Itsellä kerran leikattu ja kauan oireillut selkä. Prätkällä ajaminen on onneksi tärinän tai jms. ansiosta meikäläisen selälle hyväksi, hartiat tosin oirehtii pitkillä matkoilla.
Itsellä aivan vastaava tapaus
sad_orig.gif
Vajaa 2v sitten ostin talliin selkäkipin. Se yhdistettynä sopivaan liikuntaan ja jumppaan niin pysyy hyvänä. Mopoillessa ainakin itsellä tuntuu selän lihakset työskentelevän sopivalla tavalla (naku pyörä). Eikä juurikaan kipeydy kuin pitkän ajamattoman jakson jälkeen oudoksesta. Ei vaan tunnu menevän läpi selitykset mopoilusta selän hoitomuotona.
tounge.gif

:jippikaijee:Kausi alkoi eilen 200km ajolla ja tulihan siinä hanuri selkä ja kädet kipeex , tais vaan sen verran jänskätä toi hiekka ja muu sonta tuolla teillä tai ehkä se että olin itte talven aikana irrotellu hondasta kaikenlaista
wink.gif
mut eikun ajoa vaan ni siihen taas tottuu
062802moto_prv.gif

Tolla matkaresiinalla ajaessa (FZR) ei tule kuin välillä kämmenet kipeeks, kun pitää väärästä kohtaa tuppea kiinni. Sensijaan kevariskootterilla ajaessa selkä kovilla pitempää matkaa ajaessa. Ajoasento on kuin paskalla istuis, niin alaselkä ihmeissään. Asennon vaihtelu auttaa kestämään ja loppukaudesta menee jo helposti.

Selkä ok, mutta sen verran pääkoppa kai saanut vetoa niin että ohimoita jomottaa
sad_orig.gif
Täytyy ottaa pari kaljaa niin kyllä se siitä paranee  
biggrin.gif
Ai,Mulla alkoi se jomotus vasta vodkan jälkeen?
tounge.gif

Kuinkahan yleistä toi ohimon jomotus muuten on motoristeilla,siis kaikenlaiset jomotukset?
Minulla vihloo kaulaa,kainaloa ja kun joskus 10v sitten olin uistelemassa -10c pakkasella,ja tuuli koko päivän vasempaan puoleen,ja vaikka yllä ursuit ja neopreenit,meni vasemmalta puolelta päätä tunto pariksi viikoksi.Raja kulki jämptisti keskeltä päätä. Nyt siitä saa näköjään kärsiä jopa autolla ajaessa kun pitää ikkunaa auki ja tupakoi,pienikin viima antaa iholle vanhan reaktion,mopolla en oo vielä kokenut,mutta kannattaa varmaan pann huivi tai liina jopa kesällä,kait tätä kärsii loppuelämän?
withstupid.gif

Juu.. 450 km tuli pyöräiltyä la-su..
Ostin uuden selkäsuojan joka (ilmeisesti) aiheuttaa vasemassa olkapäässä tuntemuksia.
Eli suojan ja paksun alusvaateuksen yhteisvaikutus varmaan kiristää hartialinjoja hieman liikaa... ehkä?? Miksi vaan vasen hartia - ei tiedä
confused_orig.gif

No kesän lämmetessä jää ainakin fliisi ja coren toppaliivi pois. Saas sitte nähdä kui käy??
Mut yhtä kaikki hienoo oli taas kantailla Mietoiste ja Askaisten kirkkojen välillä!!

062802moto_prv.gif
Vasen ja oikea jalkakin on erimittaista plaatua,kuten kädet ja sormet jo ihmisen syntyessä,sydän on vasemmalla puolella jne.. Ja jos teet jotain sellaista työtä että toinen puoli rasittuu enempi... mulla itselläni puristaa vasen ajohanska ja kättä pitää ajaessa lepuuttaa kun sormien välit alkaa särkemään,luulin richan valmistevirheeksi ja ostin paremmin istuvat hanskat,istuivat hyvin kaupassa,mutta taas sama meno jatkuu
veryangry.gif

Itellä lähtee niin, että alkukautena tuntuu että ei tätä voi tehä.
Silloin kun tuntuu ettei enää jaksa, niin sillon pitää vielä vähän vetää väärään suuntaan ja sitte kääntyä kotia kohti. Silloin kun ajaa ihan puhki tulee väkisinkin se asento millä voi päästää vaikka Hangosta Nuorgamiin. Tai siis asennot.
Kuten muussakin seksisssä, voi pyörällä vaihtaa asentoa.
69..?
tounge.gif

Perin mielenkiintoista on ajella 500km kun ensimmäisen satasen jälkeen on ristiselässä pitkät "lihakset" jo aivan hapoilla-pinkeenä... loput 400km jalkojen asennon muuttelua jatkuvasti, pystyyn nousemista ajon aikana ja hammasta purren.

Nyt on käyty hieronnassa, venyttelyä joka ilta.. vaan ei taida auttaa. Pitää siirtyä kohta puhtaaseen autoiluun, pehmeet penkit ja makaava ajoasento-taakse
biggrin.gif

Mulla taas alaselkä on muuten aina ihan kökkönä, mutta kun pääsee jollakin kakspyöräsellä ajamaan (ei, en tarkoita polkupyörää ;)), niin johan helppaa. Venyttely on juu ihan käytännöllistä, oli motoristi tai ei
biggrin.gif

ite oon just saikulla ja kolmiolääkkeen vaikutuksen alaisena
blush.gif

lääkäri epäili välilevyn pullistumaa mutta tutkitaan vielä ja ootellaan, rupesin itekkin kelaan et johtuuko pyörällä ajosta mut kipu alkoi jo kauan ennen ajoja,pyörällä oon ajanu ja se asento tuntuu tosi hyvältä eikä satu mut turvallisuuden merkeis oon jättänyt ajelut nyt vähemmälle, kipu tullut ilmeisesti duunista sellaista hommaa kun teen et selkä on kovilla! tarvii ootella et lääkkeet loppuu niin pääsee taas pörräämään! aivastaa ei voi sillä ruho on sen jälkeen sellaisessa asennossa ettei sirkuksessakaan oo nähty
tounge.gif

Kyllä ne maaliskuun selkäjumit oli ihan talven ajamattomuuden syytä. Nyt kun on 3,5 tkm tälle keväälle ajettu, niin saa työntää menemään ihan surutta eikä tunnu missään... Paitsi lompakossa!
tounge.gif

Torstaisen ajelun jälkeen meni alaselkä jumiin, siis lihakset jumittui oikein lahjakkaasti. Aikani ihmettelin mistä moinen johtuu, sitten päädyin siihen tulokseen että alla on uusi pyörä missä erilainen ajoasento, kroppa ei siis ole vielä tottunut. Ja talven jäljiltä vähän jänskättää ajaminen...
eek.gif

Miten muilla, onko vastaavia kokemuksia vai lienenkö ainutlaatuinen?

Mulla tuli päivän viiiveellä alaselkä v*tun kipeex 29.4 n 400km pörähdyksen jälkeen. Samalla tuli flunssan tynkää.
Punnertaminen-selkä-vatsa- lenkki treeni oli jo aloitettu, mutta ilmeisesti liian myöhään!!!!
Silti sama meininki jatkuu, siis treeni ja ajelu!
Pitää vaan muistaa, että siellä ei ole oikeesti vielä lämmintä!
-Tinde-
Mulla tuli päivän viiiveellä alaselkä v*tun kipeex 29.4 n 400km pörähdyksen jälkeen.
bawling.gif
Samalla tuli flunssan tynkää.
Punnertaminen-selkä-vatsa- lenkki treeni oli jo aloitettu, mutta ilmeisesti liian myöhään!!!!
Silti sama meininki jatkuu, siis treeni ja ajelu!
thumbs-up.gif
062802moto_prv.gif

Pitää vaan muistaa, että siellä ei ole oikeesti vielä lämmintä!
-Tinde-

Eipä ole pyöräilyvammoja tullut. Parituhatta kilsaa on mittarissa. Itse asiassa olen terveempi kuin ennen pyöräkauden alkua.

Back