• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Seisonta-ajan ilmoituskäytäntö muuttuu 2.4.2007

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sjuggen
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
"Ajoneuvon liikennekäytöstä poisto ja -otto ovat maksullisia rekisteröintitapahtumia"

no hohhoijjaa. pitihän se arvata

Mitä helv*ttiä!
veryangry.gif
Täytynee ostaa oma öljynjalostamo, että jää rahaa näihin maksuihin, KELE!
mad.gif

Onhan Tapiolassa ympärivuotinen vakuutusvaihtoehto, mitä tuosta silloin tarvii välittää? Vai onko mulla taas jäänyt jotain tajuamatta...

Jos ei haluaisi ajaa kuin kauneimman keskikesän ajan, joutuu kuitenkin maksamaan koko kaudesta tai tuon 10,50€ keväällä ja syksyllä.

... ynnä se, että ilmoittaminen ei enää onnistu kätevästi esim. netissä, vaan pitää marssia rekisteriotteen molempien osien kanssa katsastuskonttoriin tai vakuutusyhtiön toimistoon.

Tietoyhteiskunta rules  
buttrock.gif

Tuli sitten ilmoitettua seisonta-ajan päättymispäiväksi 1.4.2007, vaikka ajokelejä ei muutamaan viikkoon po. päivästä olekaan mitään tietoa.

Mulla on taas 7 autoa joista maksan ajoneuvoveroa kokoajan vaikka ne seisonnassa onkin. Mulle tää on hyvä juttu.
-Sergei-

P.S. Mitenhän tuo dieselvero menee seisonta tapauksissa.

Voihan asian nähdä sillaikin, että jollakin, esim. mulla, on parhaillaan pyörä ajossa ja loppuvuoden (1.10. alkaen) liikennevakuutus ja isokasko oli laskun mukaan 35 euroa. Ajaa tai ei aja. Ajattelin ajaa.

Vakuutus on Pohjolassa ja tällaisen vanhan puimurilla ajavan pierun vakuutusmaksuista hävisi about 200 uuden vakuutussysteemin myötä.

1. Kuinka paljon maksaa ajoneuvon rekisteröinti? (tämähän vastaa pois seisonnasta ottamista)
2. "...palauttaa ajoneuvoveron...", oonko ihan väärässä, mutta eihän moottoripyöristä makseta moista?

edit. onko esim kaskossa pajo- ja varkausvakuutus silti voimassa?

Mulla on taas 7 autoa joista maksan ajoneuvoveroa kokoajan vaikka ne seisonnassa onkin. Mulle tää on hyvä juttu.
-Sergei-

Diesel veroa et saa anteeksi.Kaverin lähiomainen silmäleikkauk-
sessa ,sairaslomaa ja ajokieltoa 6 kuukautta josta on merkintä
viranomaisten papereissa.silti pitää dieselverot maksaa.Ei jummarra.

-Sergei-

Joko nyt jummarrat?  
veryangry.gif

Johan valas ku salama kirkkaalta taivaalta.Maistereille mannaa
lisää ja jonkunhan ne maksettava.

Vaikka AKE suuressa ahneudessaan määrittelikin tuon 10,50€ toimenpidemaksun heti saatuaan tietää lainmuutoksesta niin Sä hyödyt tästä sillä saat hakemuksesta käyttöveroja takaisin.

Sen verolapun mukana tulevalla kaavakkeella haet palautettavaksi tilapäisen rekisteristäpoiston ajalta verot takaisin.

Voi vaan todeta, ettei AKEN ahneudella ole mitään rajaa. Se ei ollut lainlaatijan toive, vaan yksin AKE:n ahneus. Aina löytyy joka lainkohdasta porsaanreikä, jota joku hyödyntää.

kumma juttu kun hyvin toimiva järjestelmä pitää romuttaa tuollaiseen AKE:n "pelleilyyn". No tuotahan on toisaalta osattu odottaa jo hetken aikaa ja tuohonhan se perustuu täysin tuo Pohjolan viime kevääksi tekemä vakuutusmaksu remontti ja muut yhtiöt tulee perässä ensi kevääseen mennessä.
Vähän sama kuin aikoinaan katsastusaikojen muutoket autoille. Eli ennen kilven viimeinen numero määräsi katsastusajan mutta nykyään ei. Ja sehän sai aikaan sen että nykyään on paljon enemmän niitä autoja joita ei ole katsastettu kun ihmiset ei tiedä/muista milloin se kotilo pitää katsastaa.

-Sergei-

Njaa.. Kyllä mun mielestä dieselveroa, nykyistä käyttövoimaveroa saa takaisin, kun poistaa vehkeen rekisteristä. Näin on ollut iät ja ajat. Kaverisi lähiomaisen olisi vain tarttenut kiikuttaa kilvet konttorille.

Tänä päivänähän tuo käyttövoimavero on yhdistetty ajoneuvoveroon. Ja tapiolan linkissä lukee, että palautusta saa liikenteestä pois olevilta päiviltä, eli myöskin sitä käyttövoimaveroa tulee takaisin.

Luulisi, että tulevaisuudessa uusi systeemi helpottaa dieselautojen omistajia. Meinaan jos rekisteristä poisto onnistuu pelkällä maksullisella ilmoituksella AKE:lle, niin säästyy kilpien repimisen vaivalta.
Tainnut joku tehdä virheen systeemin suunnittelussa  
wink.gif

Ajoneuvoverosta

Jaaha..mites kun mulla on toinenkin pyörä, jota haluaisin käyttää vain satunnaisesti. Nythän on vähintään 30pv:stä maksettava, voiko sitten käyttöönottaa/seisotta niin usein kun haluaa, kunhan maksan nuo 10,50 joka kerta, esim. perjantai-sunnuntai?

Jaaha..mites kun mulla on toinenkin pyörä, jota haluaisin käyttää vain satunnaisesti. Nythän on vähintään 30pv:stä maksettava, voiko sitten käyttöönottaa/seisotta niin usein kun  haluaa, kunhan maksan nuo 10,50 joka kerta, esim. perjantai-sunnuntai?
Niin mullakin on toinen pyörä, enkä todellakaan maksa vähintään 30 pv:stä! Vaan pitää olla välillä vähintään 30 pv käyttämättä. Itse pidin kolme lyhyttä jaksoa (3-10 pv) käytössä kakkopyörää tänä kesänä. Aina vaan väliin väh. 30 pv, eikä silloin tarvitse maksaa väliajoilta.

Muuten - koskeeko tuo muutos myös moottoripyöriä? Ajoneuvoveron palautus? - moposta?
Menee kakkospyörä kalliiksi, jos pitää joka kerta konttorilla käydä!!!

Hmm.. ilmoitusta tehtäessä täytyy olla mukana tekninen/ilmoitus osa.

Hmm.. ja tää vissii tarkoittaa sitä että rahoituksen alaista mopoo joutuu pitään täydessä vakuutuksessa ympäri vuoden
crazy.gif

Kele mikä Aken ja vakuutus huijjareiden salaliitto.
veryangry.gif

Back