• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Se on loppu nyt.... kaikella on rajanssa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jaska_73
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Vitutuksen määrää voi vain arvailla, otan osaa...

Kaikki ajaa joskus ylinopeutta , avaa 3-4 sekunniksi , saa pienen nautinnon ehkä ( voimaa on ... )   ...ja ajaa taas kuin muutkin... Homma kusee siinä kohtaa kun nämä totuuden torvet nussii lakia piirun tarkasti eikä katso tilannetta hieman laajemmin ja pitkäkestoisemmin. Toivottavasti juttu käsitellään pian niin pääset pois linnasta jo keväällä, eli kärsit tuomiosi talvella.

Tää on niin tätä.....
crazy.gif
Jepujep.

Itellä tähän ikään asti 2 sakkoa, kummassaki kiihdytin sellasen 5 sekuntia ja jarrutin samantien nopeusrajoitukseen. Toisella kerralla tutkamies kytiksellä tyhjällä motarilla vailla ramppeja, toisessa ajaa mutkan takaa vastaan. Kummassakaa tapauksessa ei mitään vaarapaikkaa kenenkään suuntaan tuon parin sekunnin aikana, mutta silti niitte pitää niitä sakkotuloja valtiolle kasata.

Sanoin vielä kytälle jälkimmäisessä tapauksessa ku 50 alueella kiihdytin 73:een ja samantien hidastin, että kyl teillä on täytyny olla helvetin tylsä päivä jotta jaksatte tällasesta alkaa repii pariakymmentä päiväsakkoa ku näit ite siitä tutkastas että hidastin samantien. Ja siinä sitte kyttä vastas että "kyllä mä tiedän että noi pyörät liikahtaa pirun ketterästi, mutta ei siellä liikenteessä iha mitä tahansa saa tehdä" ... eli suomeksi olen nii saatanan lakia kunnioittamaton liikenneterroristi.

Mutta sitä saa mitä tilaa. Sais vaa säästöön tarpeeks rahaa ni muuttasin pois tästäki oikeusvaltiosta.

Oikeasti nämä järjettömät rangaistukset ylinopeuksista ei ole millään lailla missään järkevässä suhteessa mihinkään oikeisiin rikoksiin. Joku jo mainitsi esimerkkinä puukotuksen, josta selviää kaikella todennäköisyydellä pienemmällä rangaistuksella, kuin keskustelun aloittajan hetkellisestä ylinopeudesta. Jos joku muuta väittää, niin suosittelen ottamaan pään pois perseestä ja katsomaan asiaa uudelleen silmien pyyhkimisen jälkeen.  
033102ass_1_prv.gif
Pyyhkimisen jälkeen löytyi esim. tällainen. Heitäppä sitten ihan piruuttasi edes yksi linkki missä pelkästä ylinopeudesta on tullut ehdotonta vankeutta. Tuossa esimerkissähän tuomio tuli vaan törkeästä pahoinpitelystä eikä esim. tapon yrityksestä mikä olisi ollut mahdollista. ps. minimi törkeästä pahoinpitelystä on vuosi joten edes minimillä ei menty.
Se on varmasti vähä vaikeaa ku Suomessa ei ylinopeussakkoa saa kuitata vankeudella. Tosin tähän on tietääkseni tulossa vihdoin muutos.

Lähinnä haluaisin tuoda julki sen paljonko täällä oikeesti on liikennettä illalla arkipäivinä tuolla tieouudella.
Oikeasti liikennettä? Laskuri laskee leikisti vai mitä tarkoitat? Ja kai nyt ymmärrät ettei mikään 5min. otatus riitä mihinkään liikennemäärän todistamiseen, siellähän voi olla 5km päässä vaikka asfalttityömaan takia liikenne seis jne...ymmärrän kyllä mitä tarkoitat, että lyödään ruutu kouraan ja tässä faktaa katso itse ei siinä paljon autoja mene..mutta ei se pelaa tuo viranomaishommissa ei.

Edit. Tosin eihän mikään laskurikaan ole oikeassa paikassa, mutta semmoista joka laskee/tietää joka juoksumetrin tiessä ei ole edes amerikan yhdysvalloissa jossa on kaikkea ja jossa tiedetään kaikki..
smile_org.gif
No oottakaas nyt vähän kun saadaan tuo gps-ajokilometrivalvonta käyttöön niin sitten saadaan luotettavasti tietää kuka ja montako on ollut missäkin ja milloin, ja millä nopeudella, onko ohitettu ohitusrajoitusalueella ja onko ollut vastaantulijoita liian lähellä jne.

Joo kyllä mä tiesin, että se vuosiansioista katsotaan, eikä tietenkään mistään saman kuun tilinauhasta
smile_org.gif
Mutta toi jäi mulla huomioimatta että siis ajatus oli se että se muuttuu vielä erilaisten vähennysten myötä sen vuoden jälkeenkin, eli kiitos sen selventämisestä!
smile_org.gif
Luontoisedut kyl menee veronalaseks tuloks joka kuukausi eli se ei täs vaikuta. Mut siis ihmisillä tosiaan on huollettavia ja vaikka mitä pääomatuloja
smile_org.gif
(mulla ei
smile_org.gif
)

osanottoni
sad_orig.gif
mutta ottaen huomioon kun teollasi vaaransit koko euroalueen turvallisuuden ja tulevan suven lomasäät ni pitäähän siitä rangaista
nixweiss.gif

pää pystyyn vain
thumbs-up.gif

oliko enskakonstu liikenteessä?

Lähinnä haluaisin tuoda julki sen paljonko täällä oikeesti on liikennettä illalla arkipäivinä tuolla tieouudella.
Oikeasti liikennettä? Laskuri laskee leikisti vai mitä tarkoitat? Ja kai nyt ymmärrät ettei mikään 5min. otatus riitä mihinkään liikennemäärän todistamiseen, siellähän voi olla 5km päässä vaikka asfalttityömaan takia liikenne seis jne...ymmärrän kyllä mitä tarkoitat, että lyödään ruutu kouraan ja tässä faktaa katso itse ei siinä paljon autoja mene..mutta ei se pelaa tuo viranomaishommissa ei.

Edit. Tosin eihän mikään laskurikaan ole oikeassa paikassa, mutta semmoista joka laskee/tietää joka juoksumetrin tiessä ei ole edes amerikan yhdysvalloissa jossa on kaikkea ja jossa tiedetään kaikki..
smile_org.gif
No oottakaas nyt vähän kun saadaan tuo gps-ajokilometrivalvonta käyttöön niin sitten saadaan luotettavasti tietää kuka ja montako on ollut missäkin ja milloin, ja millä nopeudella, onko ohitettu ohitusrajoitusalueella ja onko ollut vastaantulijoita liian lähellä jne.
Mää oikein odotan tuota gepsiä folion ja gps jammereiden kanssa.
062802jumpie_prv.gif

osanottoni  
sad_orig.gif
 mutta ottaen huomioon kun teollasi vaaransit koko euroalueen turvallisuuden ja tulevan suven lomasäät ni pitäähän siitä rangaista  
nixweiss.gif

pää pystyyn vain
thumbs-up.gif

oliko enskakonstu liikenteessä?
Ei ollu enskalla likenteessä. Olen kyllä aiemmin tavannut kyseisen poliisi jampan enduron päällä.

Olipa vaan onni ettei episodi tapahtunut viikkoa myöhemmin. Remppaavat kyseisessä tapahtuma kohdassa tieln ylittävää rautatiesiltaa ja nopeusrajoitus on laskettu 50km/h.  
wink.gif

Tekohan oli aivan hirvittävä, mutta kuinkahan mahtaa sille jampale käydä joka tuolla S-joen keskustassa viikonloppuna ajeli ilta yhdentoista aikaan autojen seassa keula pystyssä. Aikansa olivat polliisit siviili autolla kaverinb ajoa seuranneet ja kun yrittivät pysäyttää päätti kaveri ottaa ja poistua paikalta. Unohti vain että poliisi oil sen rekisterinumeron kirjannut ylös ja niin käytiin jannua jututtamassa kotiosoitteessa. Olisikohan tuossakin tapauksessa ollut ehkä viisaampaa jättää rekisterikilpi kotio jos oli ajatus kikkailla mopolla. Ketäänhän en yllytä moiseen, mutta tuli vaan mieleen.  
baaa.gif

smile_org.gif
Mää oikein odotan tuota gepsiä folion ja gps jammereiden kanssa.  
062802jumpie_prv.gif
Jep. Toistaiseksi GPS:ään yleisö suhtautuu myönteisesti.

Se kyllä taatusti muuttuu kun siitä tulee samanlainen kahle kuin vangeille. Tätähän se kyllönen on ajamassa.

Joo kyllä mä tiesin, että se vuosiansioista katsotaan, eikä tietenkään mistään saman kuun tilinauhasta
smile_org.gif
Mutta toi jäi mulla huomioimatta että siis ajatus oli se että se muuttuu vielä erilaisten vähennysten myötä sen vuoden jälkeenkin, eli kiitos sen selventämisestä!
smile_org.gif
Luontoisedut kyl menee veronalaseks tuloks joka kuukausi eli se ei täs vaikuta. Mut siis ihmisillä tosiaan on huollettavia ja vaikka mitä pääomatuloja
smile_org.gif
(mulla ei
smile_org.gif
)
Täsmällisemmin: viimeisimmän valmistuneen verotuksen mukainen tulo.

Toisin sanoen verohallinto saa verotuksen valmiiksi yleensä marraskuussa ja sen mukaiset tiedot on poliisilla käytettävissään. Jos tulot ovat olennaisesti alentuneet, lasketaan päiväsakko todellisten tulojen mukaan. Sakotettava selvitettää.

Do diin, tulihan se kauan odotettu lappu postin mukana tänään. Tämä suurrikollinen tuomitaan 22.11.2011, niin tai joutuu kyllä soitelmaan huomenissa ja yrittämään josko tuon käsittelyn sais vaikka edelliselle viikolle. Edellisenä päivänä saa maata leikkuupöydällä tajukankaalla niin ei välttämättä ole ukko seuraavana päivänä aivan virkeimmillään.
wink.gif

Tuli myös lappu jolla pyydetään ilmoittamaan nettotulot per kuukausi.

niin tai joutuu kyllä soitelmaan huomenissa ja yrittämään josko tuon käsittelyn sais vaikka edelliselle viikolle. Edellisenä päivänä saa maata leikkuupöydällä tajukankaalla niin ei välttämättä ole ukko seuraavana päivänä aivan virkeimmillään.Tuli myös lappu jolla pyydetään ilmoittamaan nettotulot per kuukausi.
Eiks nämä yksinkertaiset keissit mene aika usein nykyään kirjallisena menettelynä? Tosin jos syytetty ei halua sitä niin sittenhän tulee ne "perinteiset päivätanssit."

niin tai joutuu kyllä soitelmaan huomenissa ja yrittämään josko tuon käsittelyn sais vaikka edelliselle viikolle. Edellisenä päivänä saa maata leikkuupöydällä tajukankaalla niin ei välttämättä ole ukko seuraavana päivänä aivan virkeimmillään.Tuli myös lappu jolla pyydetään ilmoittamaan nettotulot per kuukausi.
Eiks nämä yksinkertaiset keissit mene aika usein nykyään kirjallisena menettelynä? Tosin jos syytetty ei halua sitä niin sittenhän tulee ne "perinteiset päivätanssit."
Juu meneehän ne jos ei sinne halua mennä. Tutkija vain mulle sano että kun et nyt niin rikolliselat pälleppäin niin mene paikanpäälle ja muutenkin tunnut ymmärtävän että olet hölmöillyt niin sillä voi olla "psykolokinen" vaikutus. No ihan sama, mutta kun tähän on ryhdytty niin käydään nyt kommentoimassa tapahtumia.

Jännä huomata miten asiat saa uusia vivahteita kun eri ihmiset kirjaa uudelleen jo kirjattuja asioita. Ohitukseni on esim. tapahtunut 165 km/h mikä on ihan väärä tieto. Olen ohittanut auton välittömästi rampilta poistumisen jälkeen. Onhan toi rykkönen saiiiiiiiraan nopee, mutta ei sen nyt ihan paikaltaan pomppaa mihin vaan.  
wink.gif

edit:korijaaltu kirijootusvirhehiä

Jännä huomata miten asiat saa uusia vivahteita kun eri ihmiset kirjaa uudelleen jo kirjattuja asioita. Ohitukseni on esim. tapahtunut 165 km/h mikä on ihan väärä tieto. Olen ohittanut auton välittömästi rampilta poistumisen jälkeen. Onhan toi rykkönen saiiiiiiiraan nopee, mutta ei sen nyt ihan paikaltaan pomppaa mihin vaan.  
wink.gif

edit:korijaaltu kirijootusvirhehiä
Malliesimerkki.... siitä, miten "asiakas" ajautuu usein ojasta allikkoon
biggrin.gif
.

Eihän tuossa sinällään mitään.... ylinopeutta on ajettu ja
jotain on mitattu..... mutta siinä vaiheessa kun "rikkinäinen puhelin- leikki" päätyy virallisiin asiakirjoihin..... joiden
pohjalta.... vain osittainkin punnitaan tekemisiä ja tekemättä
jättämisiä, KANNATTAA OLLA TODELLA TARKKANA !

Merkittävä osa kuulustelupöytäkirjoistakin on valitettavan merkittäviltä osiltaan "kuulustelijan hengentuotetta", jonka kuulusteltava jostain käsittämättömästä syystä yleensä
ihan kiltisti allekirjoittaa.... ymmärtämättä lainkaan mikä merkitys asialla saattaa jatkossa olla
biggrin.gif
.

Jassos. Sainpa sitten soiton käräjäoikeudesta, kun ilmoitin kirjeitse että en saavu istuntoon kun olen estynyt. Haluavat nyt jostakin kummasn syystä sinne piinapenkkiin ja halusivat siirtää käsittelyä jotta voin osallistua.  
crazy.gif

No se on nyt sitten "jo" ensi viikon keskiviikkona. Haluavatko kenties ripittää oikein kunnolla julkisesti vai haluavatko nähdä naamatusten ja katsoa pitääkö ne paperille kirjoitetut ajatukset asiasta paikkansa.

No se on sama kunhan saadaan piste tälle ja pian. Jatketaan sitten keväällä rauahllisemmin harrastamista.

Jassos. Sainpa sitten soiton käräjäoikeudesta, kun ilmoitin kirjeitse että en saavu istuntoon kun olen estynyt. Haluavat nyt jostakin kummasn syystä sinne piinapenkkiin ja halusivat siirtää käsittelyä jotta voin osallistua.  
crazy.gif

No se on nyt sitten "jo" ensi viikon keskiviikkona. Haluavatko kenties ripittää oikein kunnolla julkisesti vai haluavatko nähdä naamatusten ja katsoa pitääkö ne paperille kirjoitetut ajatukset asiasta paikkansa.
Tuskinpa niillä on mitään erityistä henkilökohtaista kiinnostusta naamatauluasi kohtaan. Lukiko kutsussa, että on pakko olla paikalla?

Luulen, että kyse on vain siitä, että kun kerran et ole ilmoittanut suostuvasi kirjalliseen menettelyyn, Sinulla on oikeus tulla suullisesti kuulluksi. Ja kun Sinulla on laillinen este suunniteltuna päivänä, käsittelyä on siirrettävä sellaiseen päivään, että halutetessasi pääset paikalle. Muuten tuleepi virkavirhe...

Juu ei mun naamassa todellakaan mitään näkemistä ole, syytä olis laittaa säkki päähän ettei heikompiä pelijätä, mutta saattaahan sitä joku saara hyvät naurut.  
biggrin.gif

Mutta se mua kummaksuttaa kun molemmissa saamissani ilmoituksissa (tänään oli posti tuonut kirjallisesti sen mitä toissapäivänä juttelin käräjoikeuden sihteerin kanssa puhelimitse), sanotaan "Te voitte halutessanne saapua istuntoon vastaamaan vaatimuksiin. Se ei kuitenkaan ole välttämätöntä...."

Pyysivät ekalla kerralla ilmoittamaan osallistunko vai en. Ilmoitin että en osallistu istuntoon. Niin nyt kuitenkin pitää saada vaihtaa aikaa jotta sinne voi osallistua. Mutta toisaalta jos tuolla kieltäytymiisellä saa asian äkkiempää hoidettua niin parempi niin.  
wink.gif

Koko viestiketjun kahlanneena ja empatiaa tuntien ... jaan kokemuksesi näin kun olet niitä tällä foorumilla aika avoimesti julki tuonut.
-> Opetuksena tästä: mm. "Ei se matka ... vaan vauhti", joka / mikä ei sitten niin millään mene kaaliin - ei ittelle, eikä kullekkaan ... tuskin koskaan
smile_org.gif

-> 'Pakko' on irrotella ... passeliksi kattomallaan ... baanan bätkällä.

Joskus sitten 'osuu' ja käry käy - mikä on sitä - ihan pelkkää ... HUONOO TUURII, hups!

Taik sit jottailai muuta
smile_org.gif

Jos ne on jo sun esteesi vuoksi (lue: pyynnöstäsi) siirtäneet istuntoa, lienee järkevää mennä paikalle. Saattaa muuten vaikuttaa ***ttuilulta. Tuomion saat todennäköisesti kuulla heti paikanpäällä ja samalla sakkolapun ja muutoksenhakuohjeet kouraan.

Jos ne on jo sun esteesi vuoksi (lue: pyynnöstäsi) siirtäneet istuntoa, lienee järkevää mennä paikalle. Saattaa muuten vaikuttaa ***ttuilulta. Tuomion saat todennäköisesti kuulla heti paikanpäällä ja samalla sakkolapun ja muutoksenhakuohjeet kouraan.
Kyllä mä paikalle aion mennä, kun kerta nyt on sopiva hetki. Onhan se kiva nähdä minkälaiset herrat ja rouvat tai neidit siellä on vastassa.

Muutoksenhakuohjeille ei taida paljoa olla käyttöä. Kun hankala on asiaa millään muotoa kiistää. Käräjänotaari mua lohdutteli että ei sitä sakko kerralla tarvi maksaa. No saattaa olla että vähempi viduttaa kun maksaa kerralla pois ja sitten voi unhoittaa koko episodin.

Toivon parasta, vaikka en pidäkään raastupaa "oikeudenjakolaitoksena".

Mulla on vaan käyny hillitön munkki, kun en ole koskaan ajanu tutkaan, ku säälittäviä ylinopeuksia ja sitten noi maksimaaliset menohalut voi aina tyydyttää sivistysmaissa. Vaihtoehto olisi rataolosuhteet, mutta sen olen välttänyt. Into olis kumminkin suurempi, kuin kyvyt.

Toivottavasti "oikeus" on kohtuullinen.

Back