• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Se lähti käyntiin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja bikervepsu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Jiihaa minun Suzuki lähti nyt käyntiin. Pääsin ajamaan kevään ensimmäiset ajot. Ja se meni hyvin. Katseet kääntyivät kun ajelin jalankulkijoitten ohi. Yks miinus puoli oli minulla minkä huomasin myöhään minulta jäi valot laittamatta päälle.

Kannattaisiko jättää valot päälle kun mp sammuttaa niin ne olisivat automaattisesti sitten päällä? Kun se seuraavan kerran käynnistää.

062802moto_prv.gif
idea3.gif
sport05.gif

Kannattaisiko pitää valot aina on-asennossa? En minä niitä koskaan sammuta.. Valot sammuvat kun sammuu pyöräkin niin sehän riittää

Ostin sen mp käytettynä. Myyjä sanoi, että hän sammuttaa valot ennen käynnistämistä lähtee kuulemma paremmin käyntiin. Täytyy kokeilla käynnistää valot valmiiksi päällä.

Viekö se enemmän virtaa akusta jos käynnistää samaan aikaan kun on valot päällä?

sport05.gif

Riippuu mallista, jotkut pyörät pitävät "parkit" päällä kun startataan, kun sammutat valot niin parkitkaan ei ole päällä. uusissa pyörissä ei edes voi sammuttaa valoja, ns automaatti valot. ainakin FZ6:ssa ajovalot syttyvät vasta kun pyörä kaynnistyy, ei heti kun laittaa virrat päälle.

Katseet kääntyivät kun ajelin jalankulkijoitten ohi. Yks miinus puoli oli minulla minkä huomasin myöhään minulta jäi valot laittamatta päälle.

Kannattaisiko jättää valot päälle kun mp sammuttaa niin ne olisivat automaattisesti sitten päällä? Kun se seuraavan kerran käynnistää.

062802moto_prv.gif
idea3.gif
sport05.gif
Juu, minäkin olen huomannut, että kun ajan jalkakäytävällä kaikkien ohi, niin päät kääntyvät. Joskus on muuten pää vahingossa kääntynyt minulla itsellänikin, koska keskustan puistossa puiden oksat tulevat jalkakätävälle asti ja sitten minun kypäräni on niihin kopsahdellut. Vähänkö muuten harmittaa vietävästi, kun uusi Kiwin kypäräni on paikoittain naarmuilla!
veryangry.gif

Itse en koskaan yritä startata moottoripyörääni niin, että valot ovat valmiiksi päällä. Saattaa nimittäin akku ja laturi mosahtaa!
crazy.gif
Harmi vain, että usein tuleekin sitten ajettua "pimeänä"...

sport05.gif

Minulle on käynnyt muutaman kerran niin. Kun valokatkaisija onkin ollut kiinni. Kääntyykö hän sen takia autoilijoitten päät kun mulla ei ole ollut valoja päällä vai katsovatko ne mun mopoani? Pahus ettei kukaan vastaan tulijoista ilmoita mitään, että minulla ei ole valot päällä. Vaikeatahan se on ilmoittaa hei sulla ei ole valoja päällä. Mutta eikö silloin ole tapana välkytellä vastaan tulijalle valoja jotta se hoksaa laittaa valot päälle? Onko enää sellaista tapaa?

biggrin.gif

Minulla saa ne pois päältä.
Ensin tulee mittari valot päälle ja sitten vasta saan laitettua ajovalot päälle. Sitten on erikseen vielä lyhyet ja pitkät Ja vielä pääsen erikseen vilkuttamaan niitä pitkiä valoja napista.

Ja vielä pääsen erikseen vilkuttamaan niitä pitkiä valoja napista.
Missä pyörässä muka noin on?  
nixweiss.gif

confused_orig.gif
crazy.gif
omg.gif
Kaikissa.
No, okei okei...

Ja pikku vinkki: Käykääpä lukemassa bikervepsun muita viestejä. Läpällähän se heittää noita...

biggrin.gif
062802jumpie_prv.gif

Enkä heitä mitään läpällään viestejä. Kun kyselen teiltä kaikenlaista. Ihan tosissaan minä kyselen teiltä ja haluan vastauksia kymyksiin. Kun olen pulassa ja enkä ihan vielä osaa tehdä kaikenlaisia korjaus temppuja moottoripyörällä

Hassuja ja hulluja kysymyksiä ei ole vaan ne ovat viisaita kysymyksiä.

Back