• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Schubertin paino? - arai astro?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
G

Guest

Guest
Olen hankkimassa uutta kypärää ja kokeiltuani messuilla päädyin kahteen erityyppiseen vaihtoehtoon. Mutta, tuo Schubertin paino mallista riippuen 1600 g/ S1, 1650 g/ Consept ja 1750 g/ C2 kuulostaa kohtuullisen painavalta usean tunnin matka-ajoa ajatellen nakupyörällä. Käyttäjät, onko ongelma tuo yli 1600 g:n paino?

Arai Astro (umpi)pottamalli istui parhaiten omaan aristokraattiseen kalonmuotooni. Onko kokemuksia ja erityisesti silmälasien kanssa?

Concept toimii taysin hyvin tuntienkin ajamisessa, kunhan pitaa matkanopeuden alle 140kmh, siina kohti alkaa minulla niskaa repia. Tosin kyse ei kai niin ole painosta, kun aerodynamiikasta. (ja miun tyttomaisen heikosta niskasta, kuulemma
biggrin.gif
)

Pyora on todella naku, buell xb12s. Kaveri taas hilkun paremmalla flyscreenilla varustetulla buellilla (x1) laskettelisi huoletta 160-170kmh tuntikausia samalla potalla. Jouduttiin hieman neuvottelemaan kun ajettiin loppuun 1000km yhden paivan aikana
kaboom.gif

Tuon kyparan pudotin asfalttiin (paa sisalla) joten uusi on hankittava, eikohan se seuraava ole C2 sit
smile_org.gif

(niinjoo, rata-ajoa varten on sitten ihan oikea umpi, ja kaupunkikikkailua varten oikea avo, tuo on loistava yleiskypara)

Scubert pitää hommata, miettin vaan kun on hehtaari kuula 61.5 cm niin ottaisiko hiukan naftin 61 cm vai 62 cm koon. Ilm pehmusteet muokkautuu käytössä joten pienempi olisi fiksumpi. Kommentteja?
cool.gif

Scubert pitää hommata, miettin vaan kun on hehtaari kuula 61.5 cm niin ottaisiko hiukan naftin 61 cm vai 62 cm koon. Ilm pehmusteet muokkautuu käytössä joten pienempi olisi fiksumpi. Kommentteja?
cool.gif
Periaatteessa niin pieni kuin päähän saa vedettyä. Edellinen oli kokoa nykyistä suurempi ja aluksi ihan sopivan tuntuinen, mutta aika pian muuttui hieman väljän tuntuiseksi
sad_orig.gif
. Kesällä ostin uuden Shoein ja kyllä pari ekaa päivää oli aika tuskallisia aina pois ottaessa ja päähän laittaessa. Tuntui, että korvat irtoavat... Pikkujutut, kuten tankkaus eivät olleet tarpeeksi hyviä syitä potan riisumiseen
cool.gif
N. viikon jälkeen alkoi tuntua jo aika mukavalta ja tuntuu n. 8000 km:n jälkeen edelleenkin.
thumbs-up.gif

Itelle ainaki mp-messujen testauksen mukaan sopi parraiten Schuupertin S1:sestä koko M (56-57) vaikka päänympärys rullamitalla mitattuna onkin reilu 58 cm. Siis oli semmonen soppelin tiukka, koko L sitävastoin oli heti sopiva, poskista kohtapa löysä.

Concept päässä olen 3 kesää ajellut, enkä ole huomannut käytännössä painoa mitenkään ongelmalliseksi. Vaikka kaipa se raja jossain kohti tulee vastaan. Hyvä potta, mutta tulpat on tarpeen ainakin maantiellä. Nakupyörällä tulppia tuskin tarttee..?
Tuo Shuberthin uusi avattava malli (onko se nyt sitte S1?) vaikutti kehittyneemmältä kuin Concept ja pitäis sen olla hiljaisempikin.

S1 (siis tämä on umpimalli) paino 1525g, ei ole koskaan ollu mikään ongelma, eikä myöskään ole tarvinnut korvatulppia.

C2 (siis uusi malli avattava) huhujen mukaan myös erittäin hiljainen...vaan en oikeestaan vieläkään tiedä tuon avattavuuden "ihanuutta"
omg.gif
tai siis mikä jippo siinä piilee
omg.gif

Itteä kans himottaa toi suupertti sen aurinkosuojan takia. Mutta kun on Arai ollu ennestään niin... Uskaltaako vaihtaa. Kestääkö suupertti ottaa iskua yhtä hyvin kuin Arai??? (ku sitä Araita niin kehutaan parhaaks)

S1 (siis tämä on umpimalli) paino 1525g, ei ole koskaan ollu mikään ongelma, eikä myöskään ole tarvinnut korvatulppia.

C2 (siis uusi malli avattava) huhujen mukaan myös erittäin hiljainen...vaan en oikeestaan vieläkään tiedä tuon avattavuuden "ihanuutta"
omg.gif
tai siis mikä jippo siinä piilee
omg.gif
No niinhän se taitaa olla, menee nuo mallimerkinnät sekaisin.

Ai avattavan ihanuus?

- silmälasien käyttäjille ei tarvinne perustella. Eeikä aurinkolasienkaan, tosin schuberthin kanssa niitä ei tarvita.
- ei tarvitse riisua kypärää joka tilanteessa, pikapysähdyksellä, huoltoasemalla, virvokkeita hörpätessä ja juttelukin sujuu paljon helpommin. Ainakin tupakoitsijat arvostanevat.
- jos laittaa tavallisen umpipotan päähän, niin avattavaan schuberthiin tottuneena mulle tulee lähes ahtaan paikan kammo
- sanoisinpa, kun avattavaan tottuu niin umpipotta ei enää kelpaa.

Itteä kans himottaa toi suupertti sen aurinkosuojan takia. Mutta kun on Arai ollu ennestään niin... Uskaltaako vaihtaa. Kestääkö suupertti ottaa iskua yhtä hyvin kuin Arai??? (ku sitä Araita niin kehutaan parhaaks)
Aurinkosuoja on todella kätevä keksintö. Omaan S1:teen olen todella tyytyväinen, etten ole edes mistään muusta kypärästä haaveillut.
Kerran tuli testattua kypärän kelluvuuttakin, kun vene kaatui. Ei uponnut kymmenessä sekunnissa
biggrin.gif

Kävin S1:stä kans sovittaan, kuinkas hyvin siittä saa ajohanskoilla visiirin avattua? Se leukaosan ilmastointi räppänä joustaa sisäänpäin avausta helpottaakseen, vai? Entäpä ottaako visiirintiiviste pitemmänpäälle itteensä, koska hanska taitaa sitä rassata joka avauksella siittä alareunasta?

Muuten oli istuva potta, voipi joutua ostaan semmosen.

Kävin S1:stä kans sovittaan, kuinkas hyvin siittä saa ajohanskoilla visiirin avattua? Se leukaosan ilmastointi räppänä joustaa sisäänpäin avausta helpottaakseen, vai? Entäpä ottaako visiirintiiviste pitemmänpäälle itteensä, koska hanska taitaa sitä rassata joka avauksella siittä alareunasta?

Muuten oli istuva potta, voipi joutua ostaan semmosen.
Ei minulla ainakaan ole ollut vaikeuksia avata visiiriä hanskat kädessä. Kahden vuoden käytön jälkeen ei minun kypärässä ole visiirintiivisteessä havaittavissa minkäänlaista kulumaa.

Käy sovittelemassa kypärää ensi kerran hanskojen kanssa
smile_org.gif

Hyvä potta se on, osta pois.

Mä käytän rillejä ja olin ensin sitä mieltä että haluan avattavan kypärän, kun uuden osto on edessä ensi kaudelle.

Kokeilin Schuberttia, X-liteä ja Shoeita, avattavia malleja. Ja sitä S1:tä

Sitten vedin huumorimielessä Arain Astro-R:n päähän ja sen jälkeen mikään muu potta ei tunnu enää hyvältä.

Laseja varten on Araissa semmoinen aukko, että sujahtavat kivasti eikä tarvi kikotella niitä.

Aurinkosuoja on todella kätevä keksintö. Omaan S1:teen olen todella tyytyväinen, etten ole edes mistään muusta kypärästä haaveillut.
Kerran tuli testattua kypärän kelluvuuttakin, kun vene kaatui. Ei uponnut kymmenessä sekunnissa  
biggrin.gif
onks kellään kokemusta tosta Akiran Sendaista, näyttäis olevan kanssa aurinkoklasit integroitu pottaan...

http://www.motoluukku.com/kyparat.php

Mä käytän rillejä ja olin ensin sitä mieltä että haluan avattavan kypärän, kun uuden osto on edessä ensi kaudelle.

Kokeilin Schuberttia, X-liteä ja Shoeita, avattavia malleja. Ja sitä S1:tä

Sitten vedin huumorimielessä Arain Astro-R:n päähän ja sen jälkeen mikään muu potta ei tunnu enää hyvältä.

Laseja varten on Araissa semmoinen aukko, että sujahtavat kivasti eikä tarvi kikotella niitä.
Itellä rillipäänä tuntu hyvältä tuo Shoein XR-1000. siinä menee kans lasit päähän sujahtamalla.

Mun lanttu on 60,5 cm , yritin tunkee numeroa pienenpää Suupertti C2 päähän monta kertaa , kun ei mahu nii ei mahu.
Kun pienemmän tunki päähän ja laitto visiirin kiinni nii nenä oli miltei visiirissä kiinni , eli ostin kypärän joka on 60-61 ja ny on hyvä mun lanttuun .
062802jumpie_prv.gif

PS. Tulis jo kesä !
062802moto_prv.gif
sport05.gif

Arai Astro (umpi)pottamalli istui parhaiten omaan aristokraattiseen kalonmuotooni. Onko kokemuksia ja erityisesti silmälasien kanssa?
Jos Arai istui päähän parhaiten,niin kannattaa unohtaa muut ja ostaa se Arai.Ainakin mulle tärkein kriteeri on,että kypärä istuu hyvin,ei purista tai oo liian iso.Ei paljon lohduta mitkään ilmastoininnit,kevytpaino tai Rossikin ajaa samanlaisella ominaisuudet,jos kypärä istuu "päinpersettä".

Mulla on nupin ympärys 61-62cm itse mitattuna ja kaks kesää nupin suojana ollut Suupertin Concept kokoa 60. Lasipää kun olen niin tuo on vallan mainio
smile_org.gif

Sillon keväällä -03 tuli kokeiltua useampikin eri avattava kypärä läpi, mutta Suupertti se mun kuulaan passas parhaiten. Paino ei oo vaivannu ja hyvin toi päässä pidempiäkin matkoja ajaa, perse se mulla ennemmin puutuu
tounge.gif
Pyöränä nakuakin nakumpi Honda CB750 Sevenfifty.

Back