• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Schuberthista taas...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja SenioRR
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
C2 olisi enemmän omaan kalloon osuva, mutta J1 on muuten niin hyvä käytössä että C2:sta ei tule enää pidettyä lainkaan.

Itse hankin kanssa J1:n kesä/kaupunki/lähialue ajeluihin. C2:lla ajelen edelleenkin pidemmät matkat ja kevät/syksy ajelut.

Ajelin J1:llä viime viikonloppuna kaatosateessa ja silloin ilmeni ettei se oikein sovellu tällaiseen ajoon kun visiiri oli märkänä sisäpuoleltakin. Näkyvyys tuppasi olemaan välillä hiukka heikkoa  
tounge.gif

J1:n käyttö näyttäisi vaativan kohtuullisen pleksin kovemmilla sade keleillä ja moottoritie nopeuksilla kovassa tuulessa.
Tuo onkin aika yllättävä havainto!
omg.gif
Itselläni on HJC:n visiirillinen avopotta ja olen ajanut sillä kovassakin sademyräkässä ja toisinaan aika kovaakin, eikä vettä kyllä visiirin sisäpinnalle oo tullut. Ja pyörä siis tuo HD ilman pleksiä. Johtuiskohan just sitte pyörän matalasta pleksistä joka aiheuttaa pyörteillään pisaroiden nousun visiirin sisäpuolelle?

Vieläkin oon vähän kahden vaiheilla tuon J1:sen tilaamisen kanssa. Tänne on tullut erinomaisia, mutta hivenen ristiriitaisia vastauksia! Toisaalta se ei ole mikään ihme, koska eihän meillä kellään varmaan ihan identtistä kalloa löydy...
tounge.gif
Suurkiitos näistä ja lisääkin saa laittaa!
bowdown.gif

Kysymys teille joilla on Suupertin potta. Tai ehkä jopa J1-malli.

Ovatko Schuberth:in kypärät jotenkin ahtaampia kuin muiden valmistajien ruukut? Siis jos ilmoitettu koko on sama... Kävin taas eilen kokeilemassa tota J1 mallia ja 58/59 kokoinen tuntui poskilta ihan helvetin pieneltä ja tuntui ettei kypärä mennyt ihan "perille" saakka, eli yhdellä sanalla sanoen: pieneltä. 60/61 kokoinen tuntui sitten taas mielestäni pikkasen liiankin väljältä, mutta oli muuten ok, mm. hiljaisempi, koska kypärä meni syvemmälle. Mun kuulan ymp.mitta on 59,5cm ja aikaisemmat kypäräni ovat olleet L-kokoisia. Sinänsä hupaisaa kysyä tällaista, koska kypäriä olen itelleni ostanut useampia...
withstupid.gif

Aikomukseni ois tilata Schuberth Saksasta, mutta investointi on sitä luokkaa, etten viittis tilata liian suurta tai pientä kypärää. Roofin Boxer V olis toinen vaihtoehto, mutta pidän kuitenkin tuota J1:stä parempana(laadukkaampana)...
Täällä myöskin käytössä S1 ja oon kyllä ollu tyytyväinen.. Aluksi ainaki oma tuntu olevan jopa hieman pieni mutta äkkiä ainakin ittellä muotoutui kaaliin sopivaksi..

Toinen asia mikä tietenkin on maku asia mutta itte löysin oman S1:n halvemmalla suomesta kun että olisin tilannut sen saksasta..Jos on aikaa niin kannattaa käydä kaupoissa vähän pyörimässä ja juttelemassa omalla kohdalla olin ainakin positiivisesti yllättynyt kuinka paljon sitä hintaa saatiin viilattua siitä ovh:sta..

No niin. Tuli sitten ostettua tuo J1 potta.
smile_org.gif
Ja rahat menivät ihan suomalaiselle kaupalle. Jos oisin tilannut ruukun Saksasta oisin säästänyt noin viiskymppiä. Kypärällä on kuitenkin reilu takuu ja suomalaisen firman kanssa on helpompi asioida kuin jonkun saksalaisen, jos tarve takuuasioihin on...

Vajaat parisataa kilsaa ehdin tänään ajaa uus kypärä päässä. Koosta muuten sen verran, että ostin 58/59 (L) kokoisen, joka nyt tuntui jopa hivenen väljältä!
nixweiss.gif
Eli kuten tuossa aiemmin joku jo sanoikin; näissä taitaa olla pieniä kokoeroja numeron mukaan saman kokoisten, mutta eri väristen välillä!
tounge.gif

Ens alkuun kypärä tuntui oudolta. Jopa epämukavalta. Mutta jo jonkin ajan kuluttua potta alkoi tuntumaan paremmalta ja paremmalta. Epämukavuuden tuntu saattoi tulla siitäkin, että vanha kypäräni on kevyempi ja myös sopivaksi muokkaantunut... Visiiri tuossa Suupertissa on hyvä, mutta ihan helvetin iso ja etäämmällä leuasta kuin vanhan HJC:ni visiiri. Saas nähdä kuinka tarkenee, kun kelit viilenee...

Melu kypärän sisällä on matalaa huminaa, eikä esim. sellaista vittumaista vinkumista, mitä vanhassa on. Tulppia pidän kyllä tulevaisuudessakin. Pikalukko on...hmmm...no pikalukko.
tounge.gif
Enemmän pitäisin tupla-D lukituksesta. Se on helppo ja aina oikealla kireydellä. Vesisadettakin tuohon Tampesterin retkeen sisältyi ja kyllä vesi pysyi visiirin oikealla eli ulkopuolella. Tosin ajelin reilusti alle moottoritievauhtia kun satoi. Kypärän päälaki "ilmastointi" toimii ja taitaakin olla eka kypäräni, jossa se todellakin toimii! Kypärään sopivat myös S1:sen visiirit ja tummennetun sellasen aattelin hankkia. Ihan vaan turhamaisuudestani, eli ulkonäkö syistä kaupunkielvistelyyn...
cool.gif
Aurinkovisiiri on ihan kiva, mutta sais tulla sentin-pari alemmaksi. Nyt sen alareuna on ikävästi lähes näkökentässä...

Summa summarum: Noin kolmen tunnin vaihtelevalla vauhdilla(kaupunkivauhti-170) suoritetun koeajon jälkeen ihan ok ensituntuma J1:stä! Laadukas ja turvallisen oloinen avokypärä, mutta kyllä 500€
veryangry.gif
on liikaa tosta. Ihan niin hyvä se ei musta ole....vaikka musta onkin.
tounge.gif

Summa summarum: Noin kolmen tunnin vaihtelevalla vauhdilla(kaupunkivauhti-170) suoritetun koeajon jälkeen ihan ok ensituntuma J1:stä! Laadukas ja turvallisen oloinen avokypärä, mutta kyllä 500€
veryangry.gif
on liikaa tosta. Ihan niin hyvä se ei musta ole....vaikka musta onkin.
tounge.gif

Täältä hopean värinen 430e .org:n alennuksilla. Musta pari kymppiä halvempi.
En mä maksanut siis tuota 500€ tuosta. Saman verran maksoin kuin tuo linkin alta löytyvä Suupertti...

Aikomuksenahan mulla oli kokeilla oikea koko täällä ja tilata potta sitten Saksasta, mutta aika tuurin kauppaa se sitten ois ollut, kun kypärissä koko vaihtelee näemmä aika paljon...

Syyshinnoillahan noi kannattaa ostaa. Ei kenenkään pää yhdes talves niin paljoo muokkaannu.. S1 ostin ja hinta oli alle 400e
Peili pleksiä/ tummennettua kaipailisin, ei täält satakunnasta oikeen meinaa löytyä..
confused_orig.gif

Back