• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Schuberth s1 visiiriongelma

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pajazo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Takuuhan ei korvaa virheellisestä käytöstä (vedellä pesu on kielletty, se irrottaa kalvon) aiheutuneita ongelmia.
Siis visiiriä ei saa pestä vedellä?? Millä tuo sit pitää puhdistaa?
nixweiss.gif
Entäs kun tässä J1:ssä on ainakin mun kohdalla ollut sellanenkin ominaisuus, että visiirin alareunasta viskoo kovassa sateessa vettä visiirin sisäpinnalle. Pitääkö odottaa että sade lakkaa ja vesipisarat kuivuvat?

Älä, Kriisi, ota nokkiisi, sillä en suinkaan säti sua. En vaan ole koskaan kuullut, ettei visiiriä saa pestä vedellä...Aikaisempien kypärieni visiirit ovat kyllä vesipesun kestäneet.

mitäs tolla kalvolla tekee? fairyveteen vain likoon yökx ja koko mokoma kalvo  vekx.
vaarallinen kaiken lisäx.
Lähteekö toi kalvo tosiaan noin helposti irti? Aattelin vaan että jos takuuasiassa tulee urputusta, niin koitan saada sen kalvon siitä pois...
lähtee vaik paikkoin saattaa joutua varovasti kynnellä rapsutteleen, mut hyvin lähtee.

oikeesti likoon vain ja visiiriongelma iäx vekx.

Takuuhan ei korvaa virheellisestä käytöstä (vedellä pesu on kielletty, se irrottaa kalvon) aiheutuneita ongelmia.
Siis visiiriä ei saa pestä vedellä?? Millä tuo sit pitää puhdistaa?
nixweiss.gif
Entäs kun tässä J1:ssä on ainakin mun kohdalla ollut sellanenkin ominaisuus, että visiirin alareunasta viskoo kovassa sateessa vettä visiirin sisäpinnalle. Pitääkö odottaa että sade lakkaa ja vesipisarat kuivuvat?

Älä, Kriisi, ota nokkiisi, sillä en suinkaan säti sua. En vaan ole koskaan kuullut, ettei visiiriä saa pestä vedellä...Aikaisempien kypärieni visiirit ovat kyllä vesipesun kestäneet.
Sinulla ei ehkä aiemmin ole ollut Schuberthin kypäriä? Niiden visiireihin kun on laminoitu sisäpintaan tuo huurteenestokalvo, jota ei saa pestä vedellä. Kerrotaan ihan käyttöohjeessakin  
wink.gif

Visiiri puhdistetaan sisäpuolelta kuivalla tai kostealla mikrokuituliinalla kevyesti pyyhkien, koska kova hankauskin saattaa irrottaa kalvon. Ulkopinnaltahan visiirin voi puhdistaa vedellä ja miedolla pesuaineella.

Semmoinen kysymys viisaammilta, saako tuohon S1:een ostettua jostakin uudet pehmusteet sisään?

Ristiriitaisia kokemuksia tuosta potasta. Se on aerodynamiikaltaan parhaita kypäriä joita olen kokeillut (pienet vastusvoimat, ei väännä eikä vetele, eikä juuri suhise).

Toisaalta tuosta meluttomuudesta ei ole mitään hyötyä, koska potan kuori resonoi voimakkaasti koneen kierrosten ollessa maantielukemissa ja vahvistaa moottoriäänet melkolailla kipurajalle. Siitä tietysti tuloksena huhina&jytinä päässä pienenkin lenkin jälkeen. Muissa kypärissä en ole vastaavaa (siis kuoren renonointia) huomannut.

Semmoinen kysymys viisaammilta, saako tuohon S1:een ostettua jostakin uudet pehmusteet sisään?
Luulisi saavan.  
nixweiss.gif

Minäkin tilasin tehtaalta pelkät visiirin kumitiivisteet.
Saa, mutta kypärä pitää lähettää tehtaalle. Onnistuu varmaan jonkun jälleenmyyjän kautta.
Tämä tieto tosin muutaman vuoden takaa, eli uusia sisuksia eivät ainakaan minulle toimittaneet, mutta vaihto onnistui kun potta lähetettiin Tokimoton kautta Saksaan. En muista tarkaan, mutta ainakin kuukausi siinä meni - talvihommia siis.. Hinta ei ollut mikään mahdoton.

Olen kuullut, että joku olisi vaihdattanut Suuperttiinsa uudet kuoretkin, kun vanhat toppaukset olivat mukautuneet niin miellyttäviksi.

Ristiriitaisia kokemuksia tuosta potasta. Se on aerodynamiikaltaan parhaita kypäriä joita olen kokeillut (pienet vastusvoimat, ei väännä eikä vetele, eikä juuri suhise).

Toisaalta tuosta meluttomuudesta ei ole mitään hyötyä, koska potan kuori resonoi voimakkaasti koneen kierrosten ollessa maantielukemissa ja vahvistaa moottoriäänet melkolailla kipurajalle. Siitä tietysti tuloksena huhina&jytinä päässä pienenkin lenkin jälkeen. Muissa kypärissä en ole vastaavaa (siis kuoren renonointia) huomannut.
Huomasin saman asian kun ajoin reissussa H_D:n perässä pari tuntia.
Kypärän sisällä jytisi järkyttävästi.

Semmoinen toinen tyhmä kysymys, miten tuon ilmastoinnin härpäkkeen saa irti, jotta sais ötökät pois?

Back